Με πυξίδα το Instagram και το TikTok, οι «προσκυνητές των αρτοποιείων» διαμορφώνουν μια νέα ταξιδιωτική κουλτούρα με βάση τη γεύση.
Ο φούρνος ως προορισμός
Η επαγγελματίας ποδηλάτισσα Maddy Nutt σχεδιάζει διαδρομές με επίκεντρο… το κρουασάν. Και δεν είναι η μόνη. Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες κάνουν χιλιόμετρα για ένα τέλειο pain au chocolat ή ένα γεμιστό brioche με κρέμα και φρούτα του δάσους. Σε Αγγλία, Κορέα και Γαλλία, έχει ήδη δημιουργηθεί μια μικρή «θρησκεία» γύρω από τα αρτοποιεία. Οι πιο αποφασισμένοι σηκώνονται χαράματα, παίρνουν τρένα ή κάνουν road trip για να προλάβουν τις περιορισμένες πρωινές φουρνιές.
Bbangjisullae, Savoy και TikTok
Στην Κορέα η τάση ονομάζεται «bbangjisullae», συνδυάζοντας τη λέξη «ψωμί» με την έννοια του προσκυνήματος. Στο Λονδίνο, τα Scones του ξενοδοχείου The Savoy έχουν μετατραπεί σε… γαστρονομικό τουριστικό αξιοθέατο. Την ίδια στιγμή, στο TikTok ξεσπούν viral γευστικά crash-tests με τουρίστες να δοκιμάζουν πίτες, μπουγάτσες και κρουασάν βαθμολογώντας τις σαν τηλεοπτικοί κριτές. Στα Χανιά, οι ουρές στο Red Jane Bakery ξεκινούν από τις 7:30 το πρωί, ενώ στην Αθήνα το Monokeros Bakery προσφέρει cruffin – το υβρίδιο κρουασάν και muffin που έχει αποκτήσει φανατικό κοινό.
Μια κουλτούρα ζύμης και Instagram
Πίσω από το ταξίδι για το τέλειο ψωμί, υπάρχει κάτι πιο ουσιαστικό. Το φαγητό, και ειδικά τα αρτοσκευάσματα, λειτουργούν ως πύλη γνωριμίας με την κουλτούρα, τις παραδόσεις και την ιστορία ενός τόπου. Όταν ένας τουρίστας επιλέγει να δοκιμάσει τις πίτες ενός μικρού χωριού ή τις madeleines ενός γαλλικού φούρνου, δεν αναζητά απλώς γεύση, αλλά βιώνει πολιτισμό.
Το μέλλον του τουρισμού ίσως μυρίζει… φρεσκοψημένο
Ακόμα κι όταν πολλοί προσπαθούν να απομακρυνθούν από τη γλουτένη, ένα άλλο κοινό ταξιδεύει για να τη δοκιμάσει σε κάθε της μορφή: από το ιταλικό maritozzi με σαντιγί μέχρι το αυστριακό στρούντελ. Είναι οι ταξιδιώτες που δεν θα κλείσουν τραπέζι σε γκουρμέ εστιατόριο, αλλά θα περάσουν την ημέρα τους δοκιμάζοντας ψωμιά, κρουασάν και πίτες, δημιουργώντας περιεχόμενο για τους ακόλουθούς τους και εμπνέοντας τους επόμενους «προσκυνητές» του ζυμαρένιου τουρισμού.
Η νέα εποχή του τουρισμού είναι χειροποίητη, γεμάτη αλεύρι, βούτυρο και πάθος για γεύση. Κι όπως όλα δείχνουν, το ταξίδι μόλις άρχισε.
Πηγή: pagenews.gr