Η παρακμή της γερμανικής μπύρας: Η Generation Z αλλάζει τα δεδομένα της ζυθοποιίας

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay//Η παρακμή της γερμανικής μπύρας: Η Generation Z αλλάζει τα δεδομένα της ζυθοποιίας
Η πάλαι ποτέ ακμάζουσα βιομηχανία μπύρας της Γερμανίας αντιμετωπίζει μια βαθιά κρίση. Εκατοντάδες ιστορικά ζυθοποιεία κλείνουν, η κατανάλωση μειώνεται δραματικά και η νέα γενιά καταναλωτών – η λεγόμενη Generation Z – φαίνεται πως δεν συγκινείται από την παράδοση του ποτού που κάποτε θεωρούνταν εθνικό σύμβολο.
Οικονομική ασφυξία και το κλείσιμο ιστορικών ζυθοποιείων
Στη βόρεια Βαυαρία, ένα ζυθοποιείο 172 ετών – που άντεξε πολέμους και πολιτικές ανατροπές – κατέβασε ρολά. Ο λόγος: το δυσβάσταχτο κόστος ανακαίνισης εξοπλισμού, ύψους 12 εκατ. ευρώ. Όπως δήλωσε ο Richard Hope, διευθυντής της οικογενειακής επιχείρησης, «όταν οι πωλήσεις μειώνονται και το κόστος αυξάνεται, δεν υπάρχει περιθώριο για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό».
Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο. Από το 2023 έως το 2024, 52 ζυθοποιεία στη Γερμανία αναγκάστηκαν να διακόψουν τη λειτουργία τους – η μεγαλύτερη πτώση εδώ και τρεις δεκαετίες.
Η αλλαγή νοοτροπίας της Generation Z
Ο μεγαλύτερος, ίσως, παράγοντας πίσω από την κρίση είναι η πολιτισμική στροφή της νεότερης γενιάς. Οι νέοι που γεννήθηκαν μετά το 1997 απέχουν συνειδητά από την κατανάλωση αλκοόλ. Επιλέγουν υγιεινό τρόπο ζωής, εστιάζουν στην εικόνα τους και γνωρίζουν πλέον καλύτερα τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία.
«Είναι σαφές στη γενιά μας ότι το αλκοόλ είναι επιβλαβές για το σώμα», λέει χαρακτηριστικά η φοιτήτρια Carla Schäubler. Το αποτέλεσμα είναι η κατά κεφαλήν κατανάλωση μπύρας στη Γερμανία να πέσει από 126 λίτρα το 2000 σε μόλις 88 λίτρα το 2025.
Η άνοδος της μπύρας χωρίς αλκοόλ
Παρότι η αγορά μπύρας χωρίς αλκοόλ σημειώνει εντυπωσιακή άνοδο – με πάνω από 800 τύπους να παράγονται στη Γερμανία – δεν αντισταθμίζει τη συνολική πτώση της αγοράς. Οι μεγάλες ζυθοποιίες έχουν στραφεί μαζικά σε αυτόν τον τύπο προϊόντος, όμως οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να ανταγωνιστούν λόγω υψηλού κόστους εξοπλισμού.
«Η απαραίτητη τεχνολογία κοστίζει πάνω από 1 εκατ. ευρώ – ποσό απαγορευτικό για τους μικρούς παραγωγούς», εξηγεί ο καθηγητής Thomas Becker του Πανεπιστημίου Μονάχου.
Ανακατεύθυνση στρατηγικής και νέα προϊόντα
Για να προσαρμοστούν, πολλές ζυθοποιίες στρέφονται στην παραγωγή Radler (μείγμα μπύρας και αναψυκτικού), ελαφριών μιγμάτων και ποτών χωρίς αλκοόλ. Η εικόνα όμως είναι σαφής: η παραδοσιακή, αλκοολούχα μπύρα φθίνει σε μια χώρα που για αιώνες την είχε συνδέσει με την εθνική της ταυτότητα.
Ο Peter Lem, εκπρόσωπος του κολοσσού Krumbacher, δηλώνει ρεαλιστικά: «Η ανάπτυξη θα έρθει μόνο από τις μπύρες χωρίς ή με χαμηλό αλκοόλ. Το μέλλον της “παλιάς μπύρας” είναι περιορισμένο».
Το μέλλον της ζυθοποιίας στη Γερμανία
Η Γερμανία βιώνει μια πολιτισμική και επιχειρηματική στροφή. Η εμβληματική μπύρα της χώρας δεν είναι πια το σύμβολο της καθημερινότητας, αλλά ένα προϊόν που χρειάζεται επαναπροσδιορισμό. Αν δεν προσαρμοστούν οι μικροί παραγωγοί, πολλοί ακόμη αιώνες ζυθοποιητικής ιστορίας μπορεί να χαθούν μέσα στα επόμενα χρόνια.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας