TRAVEL ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Υδροπλάνα στην Ελλάδα: Πολλές δοκιμές, καμία τακτική πτήση – Τι φταίει;

Υδροπλάνα στην Ελλάδα: Πολλές δοκιμές, καμία τακτική πτήση – Τι φταίει;
Η προσθαλάσσωση στην Κέρκυρα ξαναζωντανεύει τις ελπίδες, αλλά οι καθυστερήσεις επιμένουν

Δημήτρης Μπαλής

Έχω γράψει κι άλλες φορές για τα υδροπλάνα, για τις δοκιμαστικές πτήσεις που γίνονται, για τις προσπάθειες των δύο εταιρειών – Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια – όμως τακτικά δρομολόγια δεν έχουμε δει από το 2009!

Την περίοδο 2005-2009, υπήρχαν αρκετές πτήσεις μεταξύ των Ιονίων Νήσων, όμως από τότε, παρά τις αλλαγές τεσσάρων κυβερνήσεων, δεν έχουμε καταφέρει να αποκτήσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο ολοκληρωμένο, με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές, ώστε να ξεκινήσουν ξανά τα υδροπλάνα σε κανονικά δρομολόγια.

Οι δύο εταιρείες έχουν προχωρήσει σε αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων, ενώ και οι Περιφέρειες αναπτύσσουν σχετικό δίκτυο υποδομών. Ωστόσο, το θέμα κολλάει σε κυβερνητικό επίπεδο. Γιατί;

Υπάρχουν συμφέροντα; Υπάρχει έλλειψη πολιτικής βούλησης;

Το βέβαιο είναι ότι το συνολικό συμφέρον υπαγορεύει την ανάγκη για υδροπλάνα με λίγες θέσεις, πολλά και γρήγορα δρομολόγια, ικανά να εξυπηρετούν νησιά και απομακρυσμένες περιοχές, χειμώνα-καλοκαίρι.

Και ας μην ξεχνάμε: Τα υδροπλάνα δεν ανταγωνίζονται τα πλοία – μεγάλα ή μικρά – αλλά συμπληρώνουν το μεταφορικό δίκτυο, προσφέροντας ευελιξία και ταχύτητα.

Το πιο πρόσφατο δοκιμαστικό εγχείρημα υδροπλάνου πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα, η οποία είδε για πρώτη φορά μετά από 16 χρόνια την προσθαλάσσωση υδροπλάνου στα νερά της.

Η πτήση της Hellenic Seaplanes ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία, παρουσία της πρώην προέδρου του ΕΟΤ Άντζελας Γκερέκου, του αντιπεριφερειάρχη Ιονίων Νήσων Σάββα Κουλούρη, καθώς και εκπροσώπων του νησιού.

Η αεροφωτογραφική εικόνα της Κέρκυρας που προσέφερε η πτήση, ανέδειξε στην πράξη την ευελιξία και τις δυνατότητες του μέσου, ενώ η άψογη συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας διασφάλισε την ασφαλή και ομαλή διεξαγωγή του εγχειρήματος.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic SeaplanesΝικόλας Χαραλάμπους, δήλωσε:«Η πτήση αυτή είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα τεχνικό επίτευγμα. Είναι η απόδειξη ότι όταν υπάρχει όραμα, πολιτική βούληση και συνεργασία, μπορούμε να αλλάξουμε τον χάρτη των μεταφορών στην Ελλάδα. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά την ηγεσία της κυβέρνησης για τη στήριξη και ιδιαίτερα την Άντζελα Γκερέκου, που όλα αυτά τα χρόνια στάθηκε στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας. Από εδώ και πέρα, προχωράμε με σχέδιο για την ανάπτυξη ενός πλήρους δικτύου υδατοδρομίων, που θα συνδέει νησιά, παράκτιες περιοχές και τουριστικούς προορισμούς.»

Τελικά, τι περιμένουμε ακόμα;

Αν η τεχνολογία είναι διαθέσιμη, οι υποδομές προχωρούν και η κοινωνία είναι θετική, το ερώτημα παραμένει: Γιατί δεν πετούν ακόμα τα υδροπλάνα;

Πηγή: pagenews.gr