Nέα της αγοράς

Η Κίνα κρίνει τη μάχη Airbus–Boeing: Η ανατροπή στον αέρα και το «χρυσό» συμβόλαιο των 500 αεροσκαφών

Η Κίνα κρίνει τη μάχη Airbus–Boeing: Η  ανατροπή στον αέρα και το «χρυσό» συμβόλαιο των 500 αεροσκαφών

Πηγή Φωτογραφίας: pixabay//Η Κίνα κρίνει τη μάχη Airbus–Boeing: Η ιστορική ανατροπή στον αέρα και το «χρυσό» συμβόλαιο των 500 αεροσκαφών

Η πολύχρονη κυριαρχία της Boeing στους αιθέρες απειλείται πλέον σοβαρά, καθώς η Airbus ετοιμάζεται να περάσει πρώτη σε παραδόσεις αεροσκαφών, με το A320 να πλησιάζει να γίνει το πιο πετυχημένο μοντέλο στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας. Ωστόσο, το ποιος θα επικρατήσει μακροπρόθεσμα δεν θα το κρίνουν μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά ή τα στατιστικά, αλλά η στρατηγική πρόσβαση στην πιο κρίσιμη αγορά του πλανήτη: την Κίνα.

Καθώς Πεκίνο και Ουάσιγκτον βρίσκονται σε συνεχιζόμενη ένταση, η Ευρώπη εκμεταλλεύεται το κενό, με την Airbus να αυξάνει διαρκώς την επιρροή της και να διεκδικεί τη μερίδα του λέοντος από την κινεζική πίτα των 9.000 αεροσκαφών έως το 2045.

Μάχη τιτάνων: Airbus vs Boeing, 40 χρόνια αεροπορικής ιστορίας

Η αντιπαράθεση των δύο κολοσσών ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80, όταν η Airbus λάνσαρε το A320, επιχειρώντας να ανταγωνιστεί το κυρίαρχο Boeing 737. Σήμερα, μετά από τέσσερις δεκαετίες, το A320 ετοιμάζεται να γίνει το εμπορικό αεροσκάφος με τις περισσότερες παραδόσεις παγκοσμίως. Η ευρωπαϊκή εταιρεία κατάφερε να αμφισβητήσει τη μονοκρατορία της Boeing, ιδιαίτερα μετά τις κρίσεις που σημάδεψαν το 737 Max και το 777X.

Παρά τα δικά της προβλήματα στους κινητήρες του A320neo, η Airbus διατηρεί σημαντικό προβάδισμα, ενισχύοντας τον σχεδιασμό του επόμενου της μοντέλου και επενδύοντας σε «πράσινες» τεχνολογίες όπως οι open-rotor κινητήρες και το υδρογόνο.

airport

airport

Η Κίνα στο επίκεντρο: Το χρυσό τρόπαιο της αγοράς των αιθέρων

Η Κίνα αποτελεί πλέον τον ρυθμιστικό παράγοντα στη μάχη Airbus–Boeing. Μετά από χρόνια γεωπολιτικών εντάσεων, εμπορικών πολέμων και τεχνικών προβλημάτων, η Boeing δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει μεγάλη παραγγελία από την Κίνα από το 2017. Την ίδια στιγμή, η Airbus έχει κατακτήσει πάνω από το 50% του κινεζικού στόλου, ενώ επεκτείνει τις εγκαταστάσεις και τη συνεργασία της με κινεζικές εταιρείες.

Η κινεζική κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει παραγγελία-μαμούθ 500 αεροσκαφών. Παρά τις πρόσφατες συνομιλίες της Boeing με το Πεκίνο, η Airbus διατηρεί σαφές προβάδισμα – τόσο λόγω πολιτικής ουδετερότητας όσο και λόγω καλύτερων επιδόσεων τα τελευταία χρόνια.

Το μέλλον της πολιτικής αεροπορίας αλλάζει πορεία

Η Airbus επωφελείται από μια συγκυρία όπου η ποιότητα, η αξιοπιστία και η γεωπολιτική ουδετερότητα παίζουν κρίσιμο ρόλο. Αν καταφέρει να διατηρήσει το πλεονέκτημα στην κινεζική αγορά, δεν θα πετύχει μόνο μια ιστορική ανατροπή στα στατιστικά – θα μετατρέψει το ευρωπαϊκό μοντέλο παραγωγής και στρατηγικής σε παγκόσμιο πρότυπο.

Η Boeing από την πλευρά της έχει μπροστά της τη μεγάλη πρόκληση: να ανακτήσει την εμπιστοσύνη, να επιλύσει τα χρόνια προβλήματα ποιότητας και να αποδείξει ότι μπορεί ακόμα να πρωταγωνιστήσει στην επόμενη εποχή της αεροπορίας.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments