Nέα της αγοράς

Mixue Group: Το φθηνό bubble tea που γοητεύει εκατομμύρια καταναλωτές και επενδυτές

Mixue Group: Το φθηνό bubble tea που γοητεύει εκατομμύρια καταναλωτές και επενδυτές

Πηγή Φωτογραφίας: Prestige online, Everything to Know About Zhang Hongchao, The Founder of Mixue

Η Mixue Group σημείωσε άλμα εσόδων και κερδών, επεκτείνοντας την κυριαρχία της σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά bubble tea, βασισμένη σε χαμηλές τιμές, ισχυρό franchise και παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης

Η κινεζική αλυσίδα τσαγιού με φούσκες Mixue Group ανέφερε ισχυρή αύξηση εσόδων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς τα χαμηλού κόστους ροφήματά της συνεχίζουν να έχουν τεράστια απήχηση στους νεαρούς Κινέζους καταναλωτές που προσέχουν τα έξοδά τους.

Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 39% και έφτασαν τα 14,9 δισ. γιουάν (2,1 δισ. δολάρια) το πρώτο εξάμηνο, ενώ τα καθαρά κέρδη ανέβηκαν κατά 43% στα 2,7 δισ. γιουάν. Η Mixue, που αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη αλυσίδα τροφίμων και ποτών στον κόσμο με βάση τον αριθμό καταστημάτων, κατέγραψε 53.014 καταστήματα σε Κίνα και 12 χώρες έως το τέλος Ιουνίου – αύξηση 23% σε σχέση με πέρυσι. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων προήλθε από πωλήσεις αγαθών και εξοπλισμού στα franchise καταστήματα, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους μειώθηκε οριακά στο 30,3% από 30,5%, λόγω αυξημένων προμηθειών και αλλαγής στη διάρθρωση εσόδων.

Ενώ η αγορά bubble tea στην Κίνα γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική, με συνεχείς «πολέμους τιμών», η Mixue κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της, χτίζοντας αφοσιωμένο κοινό που προτιμά ποιοτικά ροφήματα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Το business story της Mixue

Η αγορά τσαγιού με φούσκες στην Κίνα θυμίζει πεδίο μάχης. Νέες αλυσίδες ξεφυτρώνουν συνεχώς, οι καταναλωτές έχουν πληθώρα επιλογών και οι «πόλεμοι τιμών» μαίνονται ασταμάτητα. Κι όμως, μέσα σε αυτό το χαοτικό περιβάλλον, η Mixue Group έχει καταφέρει να διατηρήσει την κυριαρχία της, κερδίζοντας εκατομμύρια πελάτες που αναζητούν φρέσκα ροφήματα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Το μυστικό; Συνδυασμός επιθετικής τιμολόγησης, χαμηλού κόστους franchise, κάθετης εφοδιαστικής αλυσίδας και branding που μιλά στη μαζική αγορά. Με προϊόντα όπως λεμονάδες και γάλα τσάι που κοστίζουν μόλις 1 δολάριο, η Mixue έγινε η αγαπημένη επιλογή φοιτητών και οικογενειών, ιδιαίτερα εν μέσω οικονομικής επιβράδυνσης.

Η πορεία της ξεκίνησε το 1977, όταν ο φοιτητής Zhang Hongchao άνοιξε ένα μικρό κατάστημα με ξυσμένο πάγο στο Zhengzhou. Η πρώτη προσπάθεια απέτυχε, αλλά το 1999 επέστρεψε με τη μάρκα Mixue Bingcheng – «πόλη με μέλι, χιόνι και πάγο». Με φθηνά παγωτά και ροφήματα τράβηξε ένα κοινό που μέχρι τότε δεν είχε πολλές επιλογές.

Από εκεί και πέρα η ανάπτυξη υπήρξε καταιγιστική: κεντρικά εργοστάσια, νέα προϊόντα όπως το bubble tea, η δημιουργία της μάρκας καφέ Lucky Cup και από το 2018 η διεθνής επέκταση. Μέχρι το φθινόπωρο του 2024 η Mixue είχε πάνω από 45.000 καταστήματα στην Κίνα και άλλα 800 σε 11 χώρες, ξεπερνώντας σε αριθμό σημείων ακόμα και τα McDonald’s και τα Starbucks.

Η δυναμική της επιβεβαιώθηκε στις 3 Μαρτίου 2025, όταν η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ κατέληξε σε εντυπωσιακή άνοδο 40% της μετοχής την πρώτη ημέρα. Η παγκόσμια επενδυτική κοινότητα έστρεψε το βλέμμα της σε μια εταιρεία που, ξεκινώντας από ένα απλό παγωτό, κατάφερε να γίνει η μεγαλύτερη αλυσίδα fast food στον κόσμο ως προς τον αριθμό καταστημάτων.

Στον ολοένα πιο έντονο πόλεμο τιμών, η Mixue αποδεικνύει ότι η απλότητα – καλό προϊόν, χαμηλή τιμή, σωστό δίκτυο – παραμένει η πιο αποτελεσματική στρατηγική. Και καθώς οι καταναλωτές σε Ασία, Ευρώπη και Αμερική εξοικειώνονται με το bubble tea, η Mixue δείχνει έτοιμη να γράψει το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας της: να γίνει η πρώτη παγκόσμια αυτοκρατορία bubble tea.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments