Σάλο προκάλεσε στις ευρωπαϊκές χρηματαγορές η είδηση πως η Porsche AG αποχωρεί από τον δείκτη DAX, ο οποίος απαρτίζεται από τις 40 κορυφαίες εισηγμένες εταιρείες της Γερμανίας.
Τη θέση της στο χρηματιστηριακό βαρόμετρο καταλαμβάνει η Scout24 SE, εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα ImmoScout24, τη νούμερο ένα διαδικτυακή υπηρεσία για οικιστικά και εμπορικά ακίνητα στη Γερμανία.
Τη θέση της στο χρηματιστηριακό βαρόμετρο καταλαμβάνει η Scout24 SE, εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα ImmoScout24, τη νούμερο ένα διαδικτυακή υπηρεσία για οικιστικά και εμπορικά ακίνητα στη Γερμανία.
Η απόφαση χαρακτηρίζεται από πολλούς ως αιφνιδιαστική, δεδομένου ότι η Porsche αποτελεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα brand παγκοσμίως, σε αντίθεση με τη Scout24 SE, που είναι λιγότερο γνωστή στο ευρύ κοινό.
Ωστόσο, όπως σημείωσε η εταιρεία που διαχειρίζεται τον δείκτη DAX, πρόκειται για αλλαγή που εντάσσεται στο πλαίσιο της τακτικής τριμηνιαίας αναθεώρησης.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Porsche δεν αποχωρεί εντελώς από τις κύριες χρηματιστηριακές λίστες, αλλά μεταφέρεται στον δείκτη MDAX, παίρνοντας ουσιαστικά τη θέση που κατείχε μέχρι πρότινος η Scout24 SE.
Αν και δεν δόθηκαν λεπτομέρειες για τα κριτήρια της αντικατάστασης, το CNBC επισήμανε πως η μετοχή της Porsche έχει υποστεί σημαντική πτώση τον τελευταίο χρόνο. Συγκεκριμένα, η μετοχή έκλεισε την Πέμπτη στα 44,35 ευρώ, σημειώνοντας απώλειες 33,57% σε ετήσια βάση, ενώ από τις αρχές του 2025 έχει απωλέσει περίπου 25% της αξίας της.
Πρόκειται αναμφίβολα για ένα πλήγμα στο κύρος της εταιρείας και του διευθύνοντος συμβούλου της, Oliver Blume, ο οποίος δήλωσε στη γερμανική εφημερίδα FAZ πως επιθυμεί “να επιστρέψει στον DAX το συντομότερο δυνατό“. Παράλληλα, άφησε αιχμές, υποστηρίζοντας πως ο δείκτης “είναι πλέον φτωχότερος κατά μία από τις πιο πολύτιμες εταιρείες της Γερμανίας“.
Η Porsche προσπαθεί να διατηρήσει ένα θετικό προφίλ, ωστόσο έχει παραδεχθεί πως οι “μακροοικονομικές και γεωπολιτικές πιέσεις” επηρέασαν σοβαρά τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου.
Η εταιρεία κατέγραψε έκτακτες δαπάνες ύψους 1,1 δισ. ευρώ, εξαιτίας της στρατηγικής της αναδιάρθρωσης, της δραστηριότητας στις μπαταρίες και των επιπτώσεων από τους αμερικανικούς δασμούς.
Η αποχώρηση από τον DAX συνιστά σίγουρα ένα ορόσημο και ίσως ένα προειδοποιητικό καμπανάκι, για μία από τις ιστορικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας.