Ελλάδα

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας:Ο “χάρτης” της υπόγειας επανάστασης–Ολοκλήρωση το 2029,νέοι σταθμοί

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας:Ο “χάρτης” της υπόγειας επανάστασης–Ολοκλήρωση το 2029,νέοι σταθμοί
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ελλάδα εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς. Δύο μετροπόντικες διανοίγουν το υπέδαφος της πρωτεύουσας, ενώ οι επεκτάσεις της Γραμμής 4 και της Γραμμής 2 δίνουν νέα πνοή στις μετακινήσεις του αύριο.

Τρέχουσα Κατάσταση Γραμμής 4 – Τμήμα Α’ (Άλσος Βεΐκου – Γουδή)

 Προβλεπόμενη ολοκλήρωση: Τέλη του 2029  Μήκος γραμμής: 12,8 χλμ  Σταθμοί: 15  Κατασκευαστική φάση: Σε πλήρη εξέλιξη

Μετροπόντικας «Νίκη» – Τμήμα Άλσος Βεΐκου → Ευαγγελισμός

  • Έχει διανοίξει ήδη 1.900 μέτρα σήραγγας
  • Πέρασε από Γαλάτσι, πλησιάζει Ελικώνος
  • Στη συνέχεια θα περάσει Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι
  • Ολοκλήρωση πορείας: Τέλος 2026 από το φρέαρ Ευαγγελισμού

Μετροπόντικας «Αθηνά» – Τμήμα Κατεχάκη → Ευαγγελισμός

  • Έχει προχωρήσει 3.700 μέτρα
  • Πέρασε από Πανεπιστημιούπολη, κατευθύνεται σε Καισαριανή
  • Τελικός προορισμός: Ευαγγελισμός
  • Ολοκλήρωση πορείας: Τέλος 2025 – αρχές 2026

 Οι σταθμοί διανοίγονται μετά την ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας.

Αρχαιολογικά και Τεχνικά Ζητήματα

  • Στάση ΠανεπιστημιούποληΑρχαιολογική έρευνα σε εξέλιξη (ανακαλύφθηκε αρχαία οδός)
  • Γουδή: Ολοκληρωμένες ανασκαφές – θέμα με αγωγό ΕΥΔΑΠ
  • Ευαγγελισμός: Νομικές προσφυγές για το πάρκο Ριζάρη & αντίθεση από τον Δήμο Αθηναίων

Επέκταση Γραμμής 2 – Προς Ιλιον (2027–2032)

 Μήκος επέκτασης: 4 χλμ Νέοι σταθμοί: Παλατιανή, Ιλιον, Άγιος Νικόλαος Έναρξη κατασκευής: 2027  Παράδοση έργου: Σε 5 έτη  Εκτίμηση επιβατικής κίνησης: 67.000 επιβάτες/ημέρα

 Προβλέπεται σταθμός μετεπιβίβασης & υπόγειο πάρκινγκ 150 θέσεων στην Παλατιανή.

 Συνοδευτικά Έργα Επέκτασης Γραμμής 2

  • Επέκταση Αμαξοστασίου Ελαιώνα σε νέα έκταση 20 στρεμμάτων
  • Αναβάθμιση Η/Μ Συστημάτων σε όλο το δίκτυο των Γραμμών 2 & 3
  • Ψηφιακή μετάδοση δεδομένων με νέο λογισμικό & εξοπλισμό, χωρίς διακοπή λειτουργίας

Μελλοντικές Επεκτάσεις Γραμμής 4 – Το πλήρες δίκτυο των 5 Τμημάτων

  • Τμήμα Α – Υλοποιείται:

Άλσος Βεΐκου – Γουδή (15 σταθμοί / 12,8 χλμ)

  • Τμήμα Β – Σε προτεραιότητα:

Γουδή – Λυκόβρυση (8 σταθμοί / 9,6 χλμ)

  • Σταθμοί: Γουδή, Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, ΟΑΚΑ, Παράδεισος, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση
  • Περνά από τη Λ. Κηφισίας – εξυπηρέτηση εμπορικών κέντρων & επιχειρήσεων
  •  Τμήμα Γ – Υπό μελέτη:

Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη (3 σταθμοί / 4,1 χλμ)

  •  Τμήμα Δ – Σχεδιασμός σε εξέλιξη:

Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη (6 σταθμοί / 7,5 χλμ)

  • Περνά από Νέα Ιωνία, Ν. Φιλαδέλφεια, και το γήπεδο της ΑΕΚ

Τμήμα Ε – Στρατηγικός στόχος:

Μαρούσι – Εθνική Οδός (3 σταθμοί / 4,4 χλμ)

Πλήρης εικόνα της Γραμμής 4 (όταν ολοκληρωθεί)

  • Μήκος: 38,2 χλμ
  • Σταθμοί: 35 συνολικά
  • Σχήμα γραμμής: U – με ακτινικές επεκτάσεις και κεντρικό κορμό
  • Κάλυψη: Κέντρο Αθήνας, βόρεια & δυτικά προάστια, Πανεπιστημιούπολη, ΟΑΚΑ, Εθνική Οδός

Σχεδιασμός μελλοντικών επεκτάσεων (σε μελέτη):

  • Γραμμή 2 → Γλυφάδα
  • Γραμμή 4 → Πετρούπολη & Άνω Ηλιούπολη
  • Γραμμή 1 → Ν. Ερυθραία & Εθνική Οδός (κόμβος Βαρυμπόμπης)
  • Σύνδεση Μετρό με ΚΠΙΣΝ (Καλλιθέα)

Το μέλλον των μετακινήσεων είναι υπόγειο – και προχωρά με ταχύτητα

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας αποτελεί έργο-ορόσημο για τις αστικές μετακινήσεις, με φιλόδοξο σχεδιασμό, τεχνική πολυπλοκότητα, και τεράστιο κοινωνικό αποτύπωμα. Μαζί με τις επεκτάσεις των Γραμμών 2 & 1, το δίκτυο της Αθήνας εισέρχεται στη νέα εποχή της πράσινης, ταχείας και βιώσιμης κινητικότητας.

Πηγή: pagenews.gr