Ελλάδα

Όλες οι αλλαγές που εισάγει η νέα σχολική χρονιά στα σχολεία

Όλες οι αλλαγές που εισάγει η νέα σχολική χρονιά στα σχολεία
Η νέα χρονιά ξεκινά με διορισμούς μόνιμων-αναπληρωτών εκπαιδευτικών, νέα ύλη, λογοτεχνικά βιβλία, Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία και λαχανόκηπους.

Ηνέα σχολική χρονιά φέρνει μια σειρά σημαντικών αλλαγών και καινοτομιών στην εκπαίδευση, με έμφαση στη στελέχωση σχολείων, την ανανέωση της διδακτέας ύλης και τον εμπλουτισμό του παιδαγωγικού έργου.

Η επίσημη έναρξη έχει οριστεί για την Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2025, εγκαινιάζοντας μια εκπαιδευτική περίοδο που στοχεύει στη βελτίωση των υποδομών και των εκπαιδευτικών διαδικασιών σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ενίσχυση εκπαιδευτικού προσωπικού

Με 8.223 νέους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών (5.627 Γενικής Εκπαίδευσης και 3.196 Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), καθώς και την τοποθέτηση 993 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, το υπουργείο Παιδείας ενδυναμώνει τη στελέχωση των σχολείων για το 2025. Επιπλέον, ολοκληρώθηκε και η πρώτη φάση πρόσληψης 18.566 αναπληρωτών στη γενική και ειδική εκπαίδευση, μαζί με 6.225 επιπλέον μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ για τη στήριξη των μαθητών στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, τα ΚΕΔΑΣΥ και τα ΣΔΕΥ.

Επισημαίνεται ότι έχει προηγηθεί η δημιουργία 600 νέων θέσεων ψυχολόγων και ισάριθμων κοινωνικών λειτουργών σε 3.000 σχολικές μονάδες, ενισχύοντας την ψυχοκοινωνική υποστήριξη τόσο των μαθητών όσο και των οικογενειών τους.

Μεταρρυθμίσεις στη διδακτέα ύλη και το εκπαιδευτικό υλικό

Κατά το σχολικό έτος 2025-26, εφαρμόζεται ένα νέο πλαίσιο διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις δημοτικού και γυμνασίου, αποσκοπώντας στην παροχή μεγαλύτερης ελευθερίας στους εκπαιδευτικούς. Αυτό μεταφράζεται, σύμφωνα με το υπουργείο και το ΙΕΠ, σε «πιο στοχευμένη και ουσιαστική διδασκαλία, με σεβασμό στον ρυθμό κάθε μαθητή».

Η νέα ύλη οργανώνεται σε δύο βασικούς άξονες:

  • Βασικοί – υποχρεωτικοί στόχοι για τη θεμελιώδη γνώση όλων των μαθητών
  • Πρόσθετοι – προαιρετικοί στόχοι που δίνουν ευελιξία στην προσαρμογή μαθήματος

Η ανανέωση αυτή ευθυγραμμίζεται με τα επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών και τον θεσμό του πολλαπλού βιβλίου, που σχεδιάζεται να εφαρμοστεί από το 2026-27.

Ψηφιακό και πολλαπλό βιβλίο: Ο μετασχηματισμός του διδακτικού υλικού

Αν και φέτος οι μαθητές θα παραλάβουν τα ίδια βιβλία με πέρυσι, από τα τέλη Σεπτεμβρίου θα διανεμηθούν στους εκπαιδευτικούς, μέσω της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, νέα βιβλία για όλες τις τάξεις έως και την Α’ Λυκείου. Η διαδικασία επιλογής τους ολοκληρώνεται την άνοιξη του 2026, οπότε και θα οριστικοποιηθεί το εκπαιδευτικό υλικό για κάθε μάθημα. Η έντυπη διανομή των νέων σχολικών βιβλίων αναμένεται για τον Σεπτέμβριο του 2026.

Στο πλαίσιο αυτό, η «φιλοσοφία του πολλαπλού βιβλίου» ενισχύεται μέσω της ενσωμάτωσης λογοτεχνικών έργων στη διδασκαλία, αλλά και με την αξιοποίηση της πλατφόρμας eVivlio (https://evivlio.gov.gr/) που διαθέτει εκπαιδευτικά και λογοτεχνικά βιβλία και σε μορφή audiobooks.

Σύγχρονες  υποδομές και νέα εκπαιδευτικά προγράμματα

Το φετινό «πρώτο κουδούνι» θα σημάνει την έναρξη λειτουργίας για 431 αναβαθμισμένες σχολικές μονάδες μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου» και των 12 Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων σε στρατηγικές περιοχές της χώρας (Αττική, Μακεδονία, Θράκη). Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η επανέναρξη του δημοτικού σχολείου στην Ψέριμο μετά από 17 χρόνια, δίνοντας λύση στη μετακίνηση των παιδιών του νησιού.

Επιπλέον, ξεκινούν για πρώτη φορά τη λειτουργία τους το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Δράμας στην Πετρούσα, το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Μηλεών στα Καλά Νερά Μαγνησίας, καθώς και το πρώτο Επαγγελματικό Λύκειο που δημιουργείται σε σωφρονιστικό κατάστημα ενηλίκων στις φυλακές Λάρισας.

Νέες θεματικές στο ωρολόγιο πρόγραμμα

Η Γ’ Γυμνασίου εντάσσει για πρώτη φορά το μάθημα των Οικονομικών, στοχεύοντας στον οικονομικό αλφαβητισμό. Μέσω αυτού, οι μαθητές θα αναπτύξουν γνώσεις πάνω σε έννοιες όπως η αποταμίευση, η διαχείριση εισοδήματος, η λειτουργία των αγορών και η επιχειρηματικότητα.

Προγράμματα για το περιβάλλον και ψηφιακή υποστήριξη

Σε επιλεγμένα νηπιαγωγεία και δημοτικά εισάγεται το πρόγραμμα «Λαχανόκηποι στα σχολεία: με κριτική σκέψη και όραμα συνεργαζόμαστε, χαιρόμαστε, δημιουργούμε». Η δράση αυτή προωθεί τη βιώσιμη ανάπτυξη συνδυάζοντας την παιδαγωγική εμπειρία με την πρακτική εφαρμογή, καθώς τα σχολεία θα παραλάβουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για τη δημιουργία λαχανόκηπων.

Παράλληλα, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά το Ψηφιακό Φροντιστήριο, το οποίο αποδείχθηκε ιδιαίτερα αποδοτικό, προσφέροντας πάνω από 3.500 ώρες ζωντανών διαδικτυακών μαθημάτων και τη δυνατότητα παρακολούθησης για όλους τους μαθητές, συμπεριλαμβανομένων υπότιτλων και νοηματικής.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο