Doja Cat: Έφαγε το κραγιόν της και έγραψε ιστορία στη διαφήμιση

Πηγή Φωτογραφίας: instagram doja cat//Doja Cat: Έφαγε το κραγιόν της και έγραψε ιστορία στη διαφήμιση
Μια μπουκιά διαφήμιση
Μπροστά σε δεκάδες φωτογράφους στο κόκκινο χαλί των Μουσικών Βραβείων MTV στη Νέα Υόρκη, η Doja Cat έβγαλε από μια εντυπωσιακή τσάντα σε σχήμα κραγιόν το νέο καλλυντικό της Mac. Αρχικά το άπλωσε στα χείλη της, όμως δευτερόλεπτα μετά, προς έκπληξη όλων, άρχισε… να το τρώει. Όπως αποκάλυψε αργότερα το InStyle, το κραγιόν ήταν βρώσιμο και επικαλυμμένο με σοκολάτα από διάσημο Γάλλο ζαχαροπλάστη. Το κοινό παρακολούθησε με δέος, τα social media πήραν φωτιά και το προϊόν έγινε viral μέσα σε λίγες ώρες.
Η ανάγκη για viral στιγμές
Οι ειδικοί του μάρκετινγκ τονίζουν ότι οι παραδοσιακές τοποθετήσεις προϊόντων δεν αρκούν πλέον. Μέσα σε έναν ωκεανό επιρροών και επωνύμων που προωθούν εκατοντάδες προϊόντα, μόνο το «σοκ και δέος» κάνει τη διαφορά. Γι’ αυτό και το διαφημιστικό stunt της Doja Cat συγκρίνεται ήδη με εκείνο της ηθοποιού Σίντνεϊ Σουίνι για τα τζιν American Eagle, όταν το προκλητικό σλόγκαν «υπέροχα genes/jeans» προκάλεσε διχασμό αλλά… και εξάντληση της σειράς σε μία εβδομάδα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Doja Cat (@dojacat)
Η παράδοση των διασημοτήτων
Αν και μοιάζει καινούργιο, το φαινόμενο έχει μακρά ιστορία. Από τη βασίλισσα Σάρλοτ που τον 18ο αιώνα έδωσε βασιλική σφραγίδα στον αγγειοπλάστη Τζοζάια Γουέτζγουντ, έως τον Πάπα Λέοντα ΙΓ΄ που προωθούσε αφρώδες κρασί τον 19ο αιώνα, οι επώνυμοι λειτουργούν ως «πρεσβευτές» εδώ και αιώνες. Στα τέλη του 19ου αιώνα, η ηθοποιός Λίλι Λάνγκτρι έγινε το πρόσωπο του Pears Soap, πριν αποπεμφθεί λόγω της «άστατης ζωής» της. Τον 20ό αιώνα, ο Μάικλ Τζόρνταν με τα Air Jordan, ο Τζορτζ Φόρμαν με την επώνυμη ψησταριά του και ο Μοχάμεντ Αλί με παγίδες για κατσαρίδες έγραψαν το δικό τους κεφάλαιο στη χρυσή βίβλο του μάρκετινγκ.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη M·A·C Cosmetics (@maccosmetics)
Από την παραδοσιακή στη «μετα-διαφήμιση»
Τα τελευταία χρόνια, η διαφήμιση μεταμορφώθηκε σε μικρή κινηματογραφική εμπειρία. Η Four Seasons συνδέθηκε με τη σειρά «The White Lotus», το Fiji Water έγινε viral χάρη στο hashtag #Fijiwatergirl, ενώ οι «αντι-διαφημίσεις» – αφίσες που μετατρέπονται σκόπιμα σε έργα γκράφιτι – αποτελούν την τελευταία τάση. Σε αυτό το τοπίο, το κραγιόν-σοκολάτα της Doja Cat δεν ήταν απλώς μια έξυπνη κίνηση, αλλά μια δήλωση ότι η διαφήμιση πρέπει να είναι performance.
Η Doja Cat ως brand
Η εκκεντρική ράπερ έχει αποδείξει πολλές φορές ότι ξέρει να τραβά την προσοχή. Από την εμφάνισή της το 2023 ντυμένη με 30.000 κόκκινα κρύσταλλα Swarovski μέχρι τις συνεχείς στιλιστικές προκλήσεις της, η Doja Cat μετατρέπει κάθε δημόσια εμφάνιση σε καλλιτεχνική πράξη. Το γεγονός ότι «έφαγε» το κραγιόν της, εκτός από αστείο και σοκαριστικό, έγινε και το τέλειο παράδειγμα για το πώς ένα προϊόν μπορεί να ξεχωρίσει στη σημερινή εποχή του κορεσμού.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Doja Cat (@dojacat)
Το μήνυμα πίσω από το stunt
Η καμπάνια της Mac δεν διαφήμισε απλώς ένα κραγιόν. Διαφήμισε μια εμπειρία, μια εικόνα που δύσκολα ξεχνιέται. Και αυτό είναι το νέο στοίχημα του μάρκετινγκ: να μην πουλά προϊόντα, αλλά ιστορίες που το κοινό θα συζητά, θα μοιράζεται και θα κάνει viral.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας