Νέος ΚΟΚ: Σε εφαρμογή από σήμερα με αυστηρότερες ποινές για τροχαίες παραβάσεις

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi//Νέος ΚΟΚ: Σε εφαρμογή από σήμερα με αυστηρότερες ποινές για τροχαίες παραβάσεις
Η Ελλάδα, δυστυχώς, εξακολουθεί να συγκαταλέγεται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με υψηλά ποσοστά θανάτων από τροχαία, γεγονός που καθιστά αναγκαία την εφαρμογή πιο αυστηρών μέτρων. Ο ανανεωμένος ΚΟΚ στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: την αυστηροποίηση των ποινών, την πρόληψη και εκπαίδευση, αλλά και την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας για τον έλεγχο και την καταγραφή παραβάσεων.
Ψηφιακή εποχή στον έλεγχο παραβάσεων
Μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες είναι η ενεργοποίηση των ψηφιακών καμερών στην Αττική. Οι παραβάσεις καταγράφονται αυτόματα, ενώ τα πρόστιμα αποστέλλονται απευθείας στους πολίτες μέσω της πλατφόρμας gov.gr. Η ψηφιοποίηση αυτή αναμένεται να μειώσει τη γραφειοκρατία, αλλά και να ενισχύσει την αίσθηση βεβαιότητας της τιμωρίας για τους παραβάτες.
Η έννοια της υποτροπής και οι κλιμακωτές ποινές
Ο νέος ΚΟΚ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υποτροπή. Όποιος οδηγός επαναλαμβάνει μια παράβαση, αντιμετωπίζει πλέον αυστηρότερες συνέπειες: υψηλότερα χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση διπλώματος και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμα και ποινικές διώξεις. Το μήνυμα είναι σαφές: η επαναλαμβανόμενη παραβατικότητα δεν γίνεται ανεκτή.
Χρήση κινητού: Από απλή παράβαση σε σοβαρό αδίκημα
Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση θεωρείται πλέον από τις πιο επικίνδυνες συμπεριφορές. Η πρώτη παράβαση τιμωρείται με πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έναν μήνα, ενώ σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα εκτοξεύονται έως και τα 2.000 ευρώ. Αν η χρήση κινητού οδηγήσει σε τροχαίο ατύχημα, τότε επισύρονται ποινικές συνέπειες, γεγονός που καταδεικνύει τη σοβαρότητα του ζητήματος.
Αλκοόλ και οδήγηση: Μηδενική ανοχή
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αντιμετωπίζεται πλέον με πολύ αυστηρά μέτρα. Τα πρόστιμα φτάνουν έως 4.000 ευρώ, ενώ σε σοβαρές περιπτώσεις μπορεί να αφαιρεθεί το δίπλωμα μέχρι και για δέκα χρόνια. Σε θανατηφόρα δυστυχήματα, οι οδηγοί κινδυνεύουν με πολυετή φυλάκιση, ακόμη και έως δέκα χρόνια.
Ζώνες, κράνη και όρια ταχύτητας
Η μη χρήση ζώνης ή κράνους επιφέρει βαρύτατες συνέπειες τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη. Σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής, η αφαίρεση διπλώματος για έναν χρόνο είναι δεδομένη.
Παράλληλα, τα όρια ταχύτητας επανακαθορίζονται: μειώνονται στις αστικές περιοχές, αυξάνονται σε ορισμένους επαρχιακούς δρόμους, ενώ για ακραίες υπερβάσεις τα πρόστιμα φτάνουν έως 8.000 ευρώ με αφαίρεση διπλώματος για τέσσερα χρόνια.
Στάθμευση και σεβασμός στη δημόσια συγκοινωνία
Αυστηρές ποινές επιβάλλονται και για την παράνομη στάθμευση, ιδίως στις ράμπες ΑμεΑ. Τα πρόστιμα μπορεί να φτάσουν τα 2.000 ευρώ, ενώ σε υποτροπή αφαιρείται η άδεια οδήγησης για έναν χρόνο. Ενισχύονται επίσης οι κανόνες για την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών, με αυξημένα πρόστιμα για παραβάσεις που εμποδίζουν λεωφορεία ή ταξί στις λεωφορειολωρίδες.
Η αλλαγή νοοτροπίας ως κλειδί
Παρά τα αυστηρά μέτρα, το ζητούμενο δεν είναι η τιμωρία, αλλά η πρόληψη. Ο νέος ΚΟΚ στοχεύει να καλλιεργήσει οδηγική παιδεία, αλληλοσεβασμό και υπευθυνότητα. Όπως τονίζουν οι αρμόδιοι φορείς, «ο νέος ΚΟΚ δεν τιμωρεί, αλλά προλαμβάνει», θέτοντας στο επίκεντρο την ανθρώπινη ζωή.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας