Σημεία-Κλειδιά
- 240.000 οχήματα ανασφάλιστα: Περίπου ένα στα σαράντα Ι.Χ. κυκλοφορεί χωρίς ασφαλιστήριο, θέτοντας σε κίνδυνο οδηγούς και πεζούς.
- 700.000 οχήματα χωρίς ΚΤΕΟ: Πάνω από μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο, με τον συνολικό αριθμό για την τελευταία 7ετία να υπερβαίνει τα 1,2 εκατ.
- 113.382 οχήματα ασφαλισμένα αλλά με ανεξόφλητα τέλη κυκλοφορίας.
- 13.000 οχήματα εμφανίζονται ταυτόχρονα καταστραμμένα και ενεργά.
- 3 εκατ. οχήματα χωρίς καταχωρισμένο ΑΦΜ ιδιοκτήτη.
- 800.000 οχήματα άνω των 30 ετών, εκ των οποίων 350.000 άνω των 40 ετών.
Η κατάσταση στους δρόμους
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου έχουν ξεκινήσει μια γιγαντιαία εκκαθάριση και διασταύρωση δεδομένων που περιλαμβάνει:
- Υπουργείο Μεταφορών: Στοιχεία κυκλοφορούντων οχημάτων.
- Υπουργείο Ενέργειας / ΕΔΟΕ: Καταγραφή κατεστραμμένων οχημάτων.
- ΑΑΔΕ: Πληρωμή τελών κυκλοφορίας και δήλωση ακινησίας.
- Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη: Δήλωση κλοπών.
- Ασφαλιστικές εταιρείες: Επικαιροποίηση ασφάλειας οχημάτων.
Το αποτέλεσμα της διασταύρωσης είναι ανησυχητικό: χιλιάδες αυτοκίνητα παραμένουν «κινητές βόμβες», είτε λόγω ανασφάλειας, είτε λόγω μη συμμόρφωσης με τον ΚΤΕΟ, είτε λόγω ανεξόφλητων τελών.
Νέα μέτρα και πρόστιμα
Τα αυτοκίνητα που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις θα λάβουν ειδοποίηση για πληρωμή προστίμου ή ρύθμιση της εκκρεμότητας.
- Οχήματα που για 7 χρόνια δεν συμμορφώθηκαν με καμία από τις υποχρεώσεις (ασφάλεια, ΚΤΕΟ, τέλη) θα μπουν σε καθεστώς προσωρινής ακινησίας, απαγορευμένης κυκλοφορίας.
- Το νέο σύστημα θα ενσωματώνει όλες τις πληροφορίες σε ενιαίο μητρώο οχημάτων, επιτρέποντας άμεση ενημέρωση πολιτών και φορέων.
Στατιστική Εικόνα
Κατηγορία | Οχήματα |
---|---|
Ανασφάλιστα | 243.904 |
Χωρίς ΚΤΕΟ | 700.000 |
Ασφαλισμένα αλλά ανεξόφλητα τέλη | 113.382 |
Άνω των 30 ετών | 800.000 |
Άνω των 40 ετών | 350.000 |
Χωρίς ΑΦΜ ιδιοκτήτη | 3.000.000 |
Εμφανίζονται καταστραμμένα αλλά ενεργά | 13.000 |
Επιπτώσεις
- Ασφάλεια στον δρόμο: Αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων και αδυναμία αποζημίωσης.
- Διοικητική αναστάτωση: Ανάγκη συντονισμού πολλών φορέων.
- Δημόσια διαχείριση: Αναγκαία η δημιουργία ενιαίου ψηφιακού μητρώου οχημάτων.
Η κατάσταση αποκαλύπτει το τεράστιο πρόβλημα στην ελληνική οδική ασφάλεια και την ανάγκη άμεσης παρέμβασης με πρόστιμα, προσωρινή ακινησία και πλήρη ταυτοποίηση των οχημάτων. Η προσπάθεια των αρμόδιων φορέων δείχνει πως τα μέτρα ελέγχου και συμμόρφωσης θα είναι καθοριστικά για τη μείωση των κινδύνων στους δρόμους.
Πηγή: pagenews.gr