Ελλάδα

Γραμμή 4 Μετρό: Τον σταθμό ΕΛΙΚΩΝΟΣ αγγίζει ο μετροπόντικας

Γραμμή 4 Μετρό: Τον σταθμό ΕΛΙΚΩΝΟΣ αγγίζει ο μετροπόντικας

Πηγή Φωτογραφίας: [367092] ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ 4 (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Μέχρι σήμερα το βαρύ μηχάνημα έχει σκάψει κάτι παραπάνω από 2.000 μέτρα και ετοιμάζεται να περάσει από τον υπό κατασκευή σταθμό

Σε εξέλιξη είναι τα έργα για την νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και σύμφωνα με πληροφορίες, τον σταθμό ΕΛΙΚΩΝΟΣ αγγίζει ο μετροπόντικας «Νίκη».

Μέχρι σήμερα το βαρύ μηχάνημα έχει σκάψει κάτι παραπάνω από 2.000 μέτρα και ετοιμάζεται να περάσει από τον υπό κατασκευή σταθμό.

Όπως και στους περισσότερους σταθμούς της γραμμής 4, ο μετροπόντικας θα περάσει χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή του.

Είναι ο τρίτος σταθμός που περνά το δεύτερο ΤΒΜ της νέας «πορτοκαλί» γραμμής

Μέσα στο 2025 έχει περάσει επίσης από τους σταθμούς ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ (μελλοντικά τερματικός σταθμός) και ΓΑΛΑΤΣΙ.

Επόμενος σταθμός, περίπου στα τέλη του έτους θα είναι ο σταθμός ΚΥΨΕΛΗ. Στη συνέχεια ο μετροπόντικας θα βάλει πλώρη προς το Γκύζη και τον σταθμό ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ και ακολούθως θα περάσει από ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ για να τερματίσει στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ όπου θα βγει από ειδικά διαμορφωμένο φρέαρ, χοντρικά στα τέλη του 2026.

Η πορεία του μετροπόντικα «Αθηνά»

Παράλληλα συνεχίζεται και η διάνοιξη από τον πρώτο μετροπόντικα που έχει ονομαστεί «Αθηνά». 

Το μηχάνημα ξεκίνησε την πορεία του από το φρέαρ ΚΑΤΕΧΑΚΗ και μέχρι σήμερα έχει διανύσει περίπου 3,8 χιλιόμετρα έχοντας πορεία για τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ.

Μέχρι σήμερα έχει περάσει από τους σταθμούς ΓΟΥΔΗ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΙΛΙΣΙΑ. Περνώντας από τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ θα μένει να φτάσει στον σταθμό ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ και μετά στα τέλη του 2025 ή αρχές του 2026 θα καταλήξει επίσης στο φρέαρ στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ όπου θα βγει.

Συνολικά και τα δύο μηχανήματα έχουν φτάσει σε 6 από τους 15 σταθμούς της νέας γραμμής έχοντας διανοίξει περίπου 5,8 χιλιόμετρα από τα περίπου 13χλμ της σήραγγας που θα εξυπηρετεί και τις δύο κατευθύνσεις των τρένων.

Το φρέαρ που βρίσκεται δίπλα απέναντι από τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ και πρόκειται να βγουν τα δύο μηχανήματα, είναι σε φάση εκσκαφών με το ποσοστό προόδου να είναι σήμερα στο 65%.

Προπορεύεται ο σταθμός ΚΟΛΩΝΑΚΙ

Από τους 15 σταθμούς, κύριες εργασίες εκτελούνται στους 13 ενώ παραμένει μπλοκαρισμένος ο σταθμός ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ. 

Ο σταθμός ΚΟΛΩΝΑΚΙ παραμένει ο πιο προχωρημένος καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και έχει πέσει και η πλάκα θεμελίωσης και κατασκευάζονται και τα τοιχία. Αυτό σημαίνει ότι θα αρχίσει να κατασκευάζεται ο υπόγειος σκελετός του σταθμούς και τα διάφορα επίπεδα που περιλαμβάνει.

Αρκετά προχωρημένος είναι επίσης και ο σταθμός ΑΚΑΔΗΜΙΑ όπου η εκσκαφή έχει φτάσει σε ποσοστό 92% και οι αντηρίδες σε ποσοστό 81%. 

Στον σταθμό ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ οι εκσκαφές είναι σε ποσοστό 16% ενώ στον σταθμό ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ έχει φτάσει στο 90% το ποσοστό των εργασιών αντιστήριξης. Οι εργασίες εκσκαφής έχουν πρακτικά ολοκληρωθεί και το φρέαρ ΕΥΔΑΠ.

Από εκεί και έπειτα οι υπόλοιποι σταθμοί είναι στη φάση της διάνοιξης του εδάφους για να δημιουργηθούν τα υπόγεια κτίσματα. 

Στον σταθμό ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ έχουν ολοκληρωθεί οι πάσσαλοι. Στο ένα όρυγμα η εκσκαφή είναι στο 85% ενώ στο δεύτερο είναι στο 10% και προχωρούν οι εργασίες για τα σγκύρια.

Στον σταθμό ΓΑΛΑΤΣΙ η εκσκαφή έχει φτάσει σε ποσοστό 35% και η τοποθέτηση αντηρίδων στο 20%. 

Στον σταθμό ΕΛΙΚΩΝΟΣ όπου φτάνει όπως ειπώθηκε παραπάνω ο μετροπόντικας, τελείωσε η τοποθέτηση των πασσάλων και του κεφαλόδεσμου και πλέον ξεκινά η εκσκαφή του σταθμού. Στον σταθμό ΚΥΨΕΛΗ οι πάσσαλοι έχουν φτάσει σε ποσοστό 65% και σύντομα ξεκινούν οι εκσκαφές. Στον σταθμό ΕΞΑΡΧΕΙΑ αναμένεται η εκκίνηση των εργασιών.

Από την άλλη πλευρά στον σταθμό ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ προχωρούν οι εκσκαφές, στον σταθμό ΙΛΙΣΙΑ ολοκληρώνονται οι πάσσαλοί και αναμένεται η εκκίνηση των εκσκαφών και στον σταθμό ΖΩΓΡΑΦΟΥ που παραδόθηκε πρόσφατα ξεκίνησαν τα χωματουργικά αλλά είμαστε σε αρχικό στάδιο.

Στον σταθμό ΓΟΥΔΗ ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει εργασίες καθώς πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με την εύρεση κεντρικού αγωγού ύδρευσης που υπάρχει εκεί ενώ και στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ δεν έχουμε εργασίες λόγω του γνωστού προβλήματος με την προσφυγή.

Το χρονοδιάγραμμα

Όπως έχει γίνει γνωστό από τον Ιούλιο, αναμένεται η αναδιαμόρφωση του χρονοδιαγράμματος του μεγάλου έργου καθώς η Ελληνικό Μετρό περιμένει από το ανάδοχο σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM σχετικό έγγραφο.

Σήμερα είμαστε στα μισά του χρόνου έχοντας υπόψη το αρχικό χρονοδιάγραμμα καθώς η σύμβαση υπεγράφη τον Ιούνιο του 2021 με διάρκεια 8,5 έτη (96 μήνες). Σήμερα είμαστε στα 4 χρόνια και 3 μήνες (δηλαδή 51 μήνες).

Από το βήμα της βουλής ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, έχει ε ότι αναμένεται το νέο χρονοδιάγραμμα από τον ανάδοχο η αποδοχή του οποίου όμως θα πρέπει να τεκμηριωθεί για να γίνει αποδεκτό από την Ελληνικό Μετρό. 

Αυτό αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ποια είναι η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ (με τον ΦΠΑ) και ένα από τα μεγαλύτερα έργα Μετρό στην Ευρώπη και εκτελείται από την Ελληνικό Μετρό. 

Η γραμμή 4 περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, την Καισαριανή, τα Ιλίσια και του Ζωγράφου.

Η επίδραση της νέας γραμμής στο κυκλοφοριακό κομφούζιο της πόλης θεωρείται καίρια και αναμένεται να προσθέσει σε καθημερινή βάση 340.000 επιβάτες. 

Θα συνδέεται στον σταθμό Ευαγγελισμό με την γραμμή 3 και στον σταθμό Ακαδημίας με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της γραμμής 2 (μέσω υπόγειας διάβασης περίπου 200 μέτρων).

Θα έχουν την δυνατότητα στις ώρες αιχμής να έχουν συχνότητα ανά 90 δευτερόλεπτα με συρμούς οι οποίοι θα είναι αυτόματοι και θα κινούνται χωρίς οδηγό, όπως συμβαίνει αντίστοιχα στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments