Ελλάδα

Ανατροπές στην Εκπαίδευση: 1 στους 4 Νεοδιόριστους Εκπαιδευτικούς Πήρε Άδεια – Νομοθετική Ρύθμιση

Ανατροπές στην Εκπαίδευση: 1 στους 4 Νεοδιόριστους Εκπαιδευτικούς Πήρε Άδεια – Νομοθετική Ρύθμιση

Πηγή Φωτογραφίας: (EUROKINISSI//ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)

Ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Βλάσης μιλά για τα κενά στα σχολεία, τις άδειες των νεοδιορισθέντων, την ανάγκη αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης και τις επικείμενες ρυθμίσεις για τα Κέντρα Μελέτης.

Σοβαρές προκλήσεις καλείται να διαχειριστεί το Υπουργείο Παιδείας, καθώς σχεδόν το 23% των φετινών νεοδιόριστων εκπαιδευτικών έλαβε άδεια αμέσως μετά τον διορισμό, δημιουργώντας αναταράξεις στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Ο υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κώστας Βλάσης, παραχώρησε συνέντευξη στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, όπου παρουσίασε το πολυδιάστατο πλέγμα προβλημάτων και λύσεων στον χώρο της εκπαίδευσης.

Αδειούχοι με το «καλημέρα»: 1 στους 4 δεν εμφανίστηκε στις αίθουσες

Όπως αποκάλυψε ο υφυπουργός, σχεδόν το 1/4 των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών έλαβε άδεια αμέσως μετά τον διορισμό τους, κυρίως για λόγους όπως ανατροφή τέκνου, κύηση ή επαπειλούμενη κύηση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε σχολικές μονάδες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα νομό όπου «διορίστηκαν 12 νηπιαγωγοί και οι 6 πήραν άδεια». Σε άλλο νησί, ο μοναδικός νηπιαγωγός πήρε άμεσα άδεια, και το Υπουργείο αναγκάστηκε να στείλει αναπληρωτή για να μη μείνουν τα παιδιά χωρίς εκπαιδευτικό.

«Είναι μια δύσκολη εξίσωση. Υπολογίζουμε διαφορετικά και τελικά προκύπτουν άλλα δεδομένα, τα οποία δεν μπορούμε να προβλέψουμε», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Βλάσης.

Παρά τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών και 24.000 αναπληρωτώντα κενά παραμένουν, ωθώντας το Υπουργείο σε νέο κύμα τοποθετήσεων. Μέχρι την Πέμπτη, αναμένεται το δεύτερο κύμα αναπληρωτών για την κάλυψη των εναπομεινάντων κενών. sxoleia (2)

Επαγγελματική Εκπαίδευση: Από τον «Δεύτερο Ρόλο» στην Πρώτη Γραμμή

Ο κ. Βλάσης αναφέρθηκε με έμφαση στην ανάγκη αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, τονίζοντας πως πρέπει να πάψει να είναι η «λύση ανάγκης» για όσους δεν εισήχθησαν στο πανεπιστήμιο.

«Πιο δύσκολα θα βρει δουλειά ο φιλόλογος ή ο θεολόγος από έναν ηλεκτροσυγκολλητή. Υπάρχουν επαγγέλματα που πληρώνουν πάνω από 3.000 ευρώ τον μήνα και αναζητούν εξειδικευμένους τεχνίτες», τόνισε.

Το Υπουργείο επενδύει στον εκσυγχρονισμό των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ, επιδιώκοντας ισχυρότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας και αλλαγή της νοοτροπίας που υποβαθμίζει τα τεχνικά επαγγέλματα.

Κέντρα Μελέτης: Από τη «Γκρίζα Ζώνη» στη Θεσμοθέτηση

Τέλος, ο υφυπουργός επιβεβαίωσε πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα έρθει νομοθετική ρύθμιση για τη λειτουργία των Κέντρων Μελέτης, τα οποία σήμερα λειτουργούν χωρίς θεσμικό πλαίσιο ή επίσημη εποπτεία.«Υπάρχει πράγματι νομικό κενό. Γίνεται συλλογή στοιχείων ώστε να νομοθετήσουμε μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς», ανέφερε.

Η εκπαιδευτική πολιτική βρίσκεται μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι: αφενός πρέπει να διαχειριστεί τις άμεσες λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, αφετέρου να σχεδιάσει μακροπρόθεσμες μεταρρυθμίσεις που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και της σύγχρονης κοινωνίας. Με τις άδειες των νεοδιόριστων, τις ελλείψεις σε προσωπικό και την αδήριτη ανάγκη αναβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης, το Υπουργείο έχει μπροστά του μια απαιτητική σχολική χρονιά — και η κοινωνία αναμένει απτά αποτελέσματα.

Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments