Κόσμος

“Γερμανικής προέλευσης” το προϊόν-σύμβολο των ΗΠΑ

“Γερμανικής προέλευσης” το προϊόν-σύμβολο των ΗΠΑ
Ο γερμανικός πατριωτισμός δηλώνεται υπερηφάνως στις ετικέτες και στο περιτύλιγμα εμπορικών σημάτων των ΗΠΑ. Στις συσκευασίες της Coca-Cola υπάρχουν πρόσωπα εργατών από το εργοστάσιο στο Μάνχαϊμ: η Χάικε, ο Μοχάμεντ...

Στην Corriere della Sera δημοσιεύθηκε «άρθρο γνώμης» υπογεγραμμένο από την ανταποκρίτρια του ιταλικού μέσου στο Βερολίνο, τη Μάρα Τζέργκολετ. Αναφέρεται εξ ολοκλήρου στη γερμανική Coca-Cola, δηλαδή στο αμερικανικό προϊόν που παρασκευάζεται, εμφιαλώνεται και διακινείται στη Γερμανία.

«Εκείνος ο ιδιοφυής Αντι Γουόρχολ, που αντιμετώπιζε το μπουκάλι της Coca-Cola σαν τη Μέριλιν Μονρόε επειδή ήταν αναγνωρίσιμο απ’ όλους, κάποτε εξήγησε τι τον γοήτευε στην Αμερική: “Το εξαιρετικό με αυτή τη χώρα είναι ότι οι πλουσιότεροι καταναλωτές αγοράζουν ουσιαστικά τα ίδια πράγματα με τους φτωχότερους. Μπορείς να βλέπεις τηλεόραση και να βλέπεις την Coca-Cola και ξέρεις ότι και ο πρόεδρος πίνει Coca-Cola, η Λιζ Τέιλορ πίνει Coca-Cola, και απλά σκέφτεσαι: μπορείς να πιεις και εσύ Coca-Cola”», γράφει η Τζέργκολετ.

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πιο αμερικανικό σύμβολο, αλλά κάτι πρέπει να πήγε στραβά μεταξύ των δύο πλευρών του Ατλαντικού, όταν η επίκληση του γερμανικού πατριωτισμού χρησιμοποιείται για την πώληση μιας Coca-Cola στη Γερμανία. «“Κατασκευασμένο στη Γερμανία” λέει η τελευταία διαφήμιση. Απεικονίζει τα πρόσωπα των εργατών που εμφιαλώνουν το αναψυκτικό στο Μάνχαϊμ: Γιάνα, Χάικε, Μοχάμεντ, και από κάτω, πάντα, το σύνθημα “κατασκευασμένο στη Γερμανία”.

Στα χνάρια της Coca – Cola

Και δεν είναι μόνο η Coca-Cola. Η τελευταία καμπάνια των McDonald’s μοιάζει με κόπι-πέιστ. Ενας πράσινος χάρτης της χώρας, που αναφέρει ότι το 100% του κρέατος προέρχεται από γερμανικές φάρμες. Το σύνθημα; “Κατασκευασμένο στη Γερμανία”. Είναι λες και, σε αυτό το στάδιο, οι πιο διάσημες αμερικανικές μάρκες της Ευρώπης να αγωνίζονται να ‘‘αποαμερικανοποιηθούν’’ και να ενσωματωθούν με τους ντόπιους», σχολιάζει η αρθρογράφος. 

«Πρέπει να γυρίσουμε πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 2000», συνεχίζει, «στον Μπους και στον πόλεμο στο Ιράκ, για να βρούμε μια παρόμοια ατμόσφαιρα μποϊκοτάζ, αλλά με τους ρόλους αντεστραμμένους. Οταν οι Γάλλοι και οι Γερμανοί αρνήθηκαν να στείλουν στρατιώτες εναντίον του Σαντάμ Χουσεΐν, το Κογκρέσο των ΗΠΑ μετονόμασε τις τηγανητές πατάτες στα μενού και τις βάφτισε liberty fries».

Ωστόσο, δεν υπάρχει πραγματική απόρριψη των αμερικανικών καταναλωτικών αγαθών στην Ευρώπη. Εκτός από τη Δανία (επειδή ο Τραμπ απείλησε να εισβάλει στη Γροιλανδία) και για μία μόνο μάρκα, την Tesla (επειδή ο Μασκ υποστηρίζει την Ακροδεξιά). Και τι γίνεται με την Coca-Cola, η οποία ήδη αντιμετωπίζει τον «αντίξοο άνεμο» των ανθυγιεινών, υπερβιομηχανοποιημένων τροφίμων;

«Είναι δύσκολο να μη νιώσει κανείς λίγο συναισθηματικά φορτισμένος με αυτό το μικρό μπουκάλι, αμετάβλητο από το 1915, το οποίο  στη Γερμανία αντιπροσώπευε τον κόσμο πέρα ​​από το Τείχος. Αλλωστε, η Αμερική μάς το εξηγούσε πάντα. Το κάνει ακόμα και σήμερα», καταλήγει η Μάρα Τζέργκολετ στο άρθρο της στην Corriere della Sera.

Πηγή: Pagenews.gr