Business Stories

Η Travalyst του πρίγκιπα Χάρι και το νέο hub για τα πραγματικά «πράσινα» ξενοδοχεία

Η Travalyst του πρίγκιπα Χάρι και το νέο hub για τα πραγματικά «πράσινα» ξενοδοχεία
Όταν η φιλοξενία συναντά τη διαφάνεια στη βιωσιμότητα

Το 2025, η λέξη «βιωσιμότητα» έχει γίνει σχεδόν συνώνυμο της τουριστικής βιομηχανίας. Όμως πίσω από τα φυλλάδια και τις καμπάνιες, το ερώτημα παραμένει: ποια ξενοδοχεία είναι πραγματικά πράσινα και ποια απλώς επενδύουν στο marketing;

Σε αυτή την πρόκληση απαντά η Travalyst, η διεθνής πρωτοβουλία που ίδρυσε ο πρίγκιπας Χάρι, λανσάροντας ένα νέο Data Hub. Πρόκειται για ένα εργαλείο που συγκεντρώνει δεδομένα γύρω από την κατανάλωση ενέργειας, τη χρήση ΑΠΕ, τη διαχείριση νερού και απορριμμάτων, αλλά και κοινωνικούς δείκτες. Για πρώτη φορά, οι καταναλωτές και οι επαγγελματίες μπορούν να συγκρίνουν ξενοδοχεία και αλυσίδες με τρόπο πιο διαφανή από ποτέ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Skift, το εγχείρημα στοχεύει να αποτελέσει σημείο αναφοράς σε μια αγορά όπου το greenwashing είναι ευρέως διαδεδομένο. Η μεγάλη πρόκληση, ωστόσο, είναι η αξιοπιστία: ποιος διασφαλίζει ότι τα στοιχεία που δηλώνονται είναι πραγματικά και ανεξάρτητα;

Παραδείγματα ξενοδοχείων που ήδη ξεχωρίζουν διεθνώς δείχνουν τι σημαίνει ουσιαστική δέσμευση:

  • ITC Grand Chola (Ινδία): επένδυση σε ανανεώσιμες πηγές.
  • Guldsmeden Hotels (Σκανδιναβία): πιστοποιήσεις Green Globe και Green Key.
  • Proximity Hotel (ΗΠΑ): διάκριση LEED Platinum.
  • Jetwing Vil Uyana (Σρι Λάνκα): αρχιτεκτονική που ενσωματώνει την τοπική οικολογία.

Για τον κλάδο της φιλοξενίας, το hub αυτό μπορεί να γίνει καταλύτης αλλαγής. Δεν περιορίζεται μόνο στο «E» του ESG (environmental), αλλά αγγίζει και το «S» (social) και το «G» (governance). Αν καταφέρει να καθιερωθεί, θα ξεχωρίσει τα πραγματικά υπεύθυνα ξενοδοχεία από εκείνα που μένουν στις μεγάλες δηλώσεις.

Πηγή: pagenews.gr