Η Porsche αλλάζει πορεία. Το SUV Cayenne, που επρόκειτο να είναι πλήρως ηλεκτρικό, θα συνεχίσει να παράγεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα έως και τη δεκαετία του 2030. Η στροφή αυτή δεν αφορά μόνο ένα μοντέλο αλλά ολόκληρη τη στρατηγική προϊόντων, με την εταιρεία να παραδέχεται πως η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων εξελίσσεται «πιο αργά από το αναμενόμενο».
Η αλλαγή στρατηγικής αναμένεται να κοστίσει στον όμιλο Volkswagen – ιδιοκτήτη της Porsche κατά 75,4% – περίπου 5,11 δισ. ευρώ. Η ναυαρχίδα SUV που θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne θα κυκλοφορήσει επίσης με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικές επιλογές, αντί για αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα, η οποία «επαναπρογραμματίζεται για τη δεκαετία του 2030».
Ο CEO Όλιβερ Μπλουμ, επικεφαλής τόσο της Porsche όσο και του VW Group, μίλησε με ειλικρίνεια: «Θα είναι ένας δύσκολος και μακρύς δρόμος που θα απαιτήσει την πλήρη εστίασή μας και την ισχυρή μας προσπάθεια». Όπως είπε, η αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει σαφή πτώση στη ζήτηση για αποκλειστικά EVs, γεγονός που οδηγεί σε «βασικές στρατηγικές αποφάσεις».
Οι συνέπειες είναι αισθητές:
- Η Porsche μείωσε τέταρτη φορά φέτος τις προβλέψεις της, περιορίζοντας το λειτουργικό περιθώριο κέρδους στο 2% για το 2025, από προηγούμενο εύρος 5%–7%.
- Ο όμιλος VW έριξε τον στόχο για λειτουργικό περιθώριο στο 2%-3%, από 5%.
- Οι μεσοπρόθεσμοι στόχοι κερδοφορίας της Porsche υποχώρησαν στο 15%, από 17%.
Η εταιρεία αναγκάζεται να προχωρήσει σε περικοπές 1.900 θέσεων εργασίας στη Γερμανία (15% του εργατικού δυναμικού), να ακυρώσει σχέδια παραγωγής δικών της μπαταριών και να στραφεί ξανά σε πιο «ασφαλή» μοντέλα. Η μετοχή έχει χάσει σημαντική αξία, οδηγώντας την εκτός του δείκτη DAX.
Την ίδια στιγμή, οι εμπορικές πιέσεις παραμένουν. Οι υψηλοί δασμοί στις ΗΠΑ συνεχίζουν να βαραίνουν τις εξαγωγές, ενώ η VW βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Ουάσινγκτον για επενδυτικό πακέτο που θα μπορούσε να καλύψει και την Porsche.
Η Porsche που είχε λανσαριστεί στο χρηματιστήριο το 2022 ως σύμβολο καινοτομίας και πολυτέλειας, σήμερα αναπροσαρμόζει τις φιλοδοξίες της. Στη θέση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, μπαίνουν ξανά οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ – σημάδι ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ίσως είναι πιο περίπλοκη και αργή απ’ ό,τι είχε προαναγγελθεί.
Πηγή: pagenews.gr