Nέα της αγοράς

Οξύνεται η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με χιλιάδες απολύσεις

Οξύνεται η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με χιλιάδες απολύσεις
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της μειωμένης ζήτησης, του υψηλού κόστους εργασίας και ενέργειας και του ανταγωνισμού από τους ταχέως αναπτυσσόμενους κινέζους κατασκευαστές

Το σχέδιο της Robert Bosch GmbH να καταργήσει 13.000 επιπλέον θέσεις εργασίας δείχνει πώς η παρακμή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επηρεάζει τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της μειωμένης ζήτησης, του υψηλού κόστους εργασίας και ενέργειας και του εντεινόμενου ανταγωνισμού από τους ταχέως αναπτυσσόμενους κινέζους κατασκευαστές. Έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στην τεχνολογία των μπαταριών, μόνο για να διαπιστώσουν ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι πιο αργή από το αναμενόμενο.

Οι πιέσεις αναγκάζουν τους κατασκευαστές να προχωρήσουν σε οδυνηρές περικοπές. Οι ομόλογοι της Bosch, Continental AG, Schaeffler AG και ZF Friedrichshafen AG, προχωρούν επίσης σε περικοπές θέσεων εργασίας και δαπανών, ενώ η Volkswagen AG, η Porsche AG και η Ford Motor Co. μειώνουν το προσωπικό και την παραγωγή τους για να αντισταθμίσουν τις χαμηλές πωλήσεις και τους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ, οι οποίοι αποσκοπούν στην τόνωση της μεταποίησης στις ΗΠΑ. Αυτοί περιλαμβάνουν τους πρόσφατα ανακοινωθέντες δασμούς για τα βαρέα φορτηγά, οι οποίοι αναμένεται να επηρεάσουν την Daimler Truck AG και την Traton SE της VW.

Συνολικά, ο γερμανικός τομέας αυτοκινήτων έχει χάσει περίπου 55.000 θέσεις εργασίας τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με την εμπορική ένωση VDAΔεκάδες χιλιάδες επιπλέον θέσεις αναμένεται να εξαφανιστούν έως το 2030, σε έναν κλάδο που απασχολεί περισσότερους από 700.000 ανθρώπους.

Οι εξελίξεις θέτουν υπό αμφισβήτηση την υπόσχεση του καγκελαρίου Φρίντριχ Μερτς να βγάλει τη Γερμανία από τη στασιμότητα, απελευθερώνοντας εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε δαπάνες για υποδομές και άμυνα.

Αρκετοί προμηθευτές ανταλλακτικών έχουν αδρανή παραγωγική ικανότητα και δέχονται πίεση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις τιμές, ακόμη και όταν το κόστος των πρώτων υλών τους αυξάνεται. Ταυτόχρονα, οι ασιατικοί ανταγωνιστές κερδίζουν μερίδιο αγοράς με φθηνότερες μπαταρίες, κινητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους των παραδοσιακών κατασκευαστών.

Η Volkswagen βρίσκεται σε διαδικασία μαζικής αναδιάρθρωσης στη Γερμανία και έχει δεσμευτεί να μειώσει 35.000 θέσεις εργασίας στη χώρα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Η Porsche ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την απόσυρσή της από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εξέδωσε την τέταρτη προειδοποίηση για τα κέρδη της φέτος. Η κατασκευαστής του 911 και η Audi της VW απολύουν επίσης χιλιάδες υπαλλήλους, καθώς δυσκολεύονται να πουλήσουν τα πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους.

Πηγή: Pagenews.gr