Σε σοβαρή δοκιμασία βρίσκεται η Asahi Group Holdings, μία από τις μεγαλύτερες ποτοποιίες της Ιαπωνίας, καθώς συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις συνέπειες μιας μεγάλης κυβερνοεπίθεσης που σημειώθηκε πριν από πέντε ημέρες. Το περιστατικό έχει οδηγήσει σε διακοπή παραγωγής, καθυστερήσεις σε παραδόσεις και σοβαρές ελλείψεις σε μπύρες και ποτά στην εγχώρια αγορά.
Η εταιρεία, γνωστή για την μπύρα Super Dry αλλά και τα δημοφιλή ουίσκι Nikka, καθώς και για τα μη αλκοολούχα ποτά της, αναγκάστηκε να αναστείλει τις δραστηριότητές της τη Δευτέρα. Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η επίθεση προκλήθηκε από χρήση ransomware, με αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή σε περισσότερα από 30 εργοστάσια σε όλη τη χώρα.
Η Asahi κατάφερε να απομονώσει το πληγμένο σύστημα και σε ορισμένες περιπτώσεις να επανεκκινήσει με χειροκίνητες διαδικασίες την αποδοχή παραγγελιών και την αποστολή προϊόντων. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, δεν μπορεί να εκτιμήσει πότε θα αποκατασταθεί πλήρως η λειτουργία της. Παράλληλα, η εταιρεία προειδοποίησε ότι ενδέχεται να έχουν υποκλαπεί ευαίσθητα δεδομένα, κάτι που καθιστά το περιστατικό ακόμα πιο ανησυχητικό.
Οι συνέπειες αποτυπώνονται και στο ταμπλό του χρηματιστηρίου, με τη μετοχή της Asahi να υποχωρεί κατά περίπου 7% μέσα στην εβδομάδα. Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η παράταση των προβλημάτων θα μπορούσε να επηρεάσει όχι μόνο τα οικονομικά της εταιρείας αλλά και την ευρύτερη αγορά ποτών στην Ιαπωνία.
Ο Ντέιβιντ Σουζούκι, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων Kikutora Special Risks, χαρακτήρισε την κυβερνοεπίθεση «καμπανάκι κινδύνου» για την Ιαπωνία, σημειώνοντας ότι ακόμη και πολυεθνικές με μεγάλους πόρους είναι ευάλωτες σε τέτοιου είδους απειλές. Εάν η μπύρα Asahi εξαφανιστεί από τα ράφια, θα αποτελέσει μια ηχηρή υπενθύμιση της σημασίας της κυβερνοασφάλειας, ιδιαίτερα σε μια χώρα όπου η ψηφιακή παιδεία παραμένει σχετικά χαμηλή.
Η κατάσταση ανησυχεί ιδιαίτερα τα εστιατόρια, τα μπαρ και τα καταστήματα που βασίζονται στα προϊόντα της Asahi για την καθημερινή τους λειτουργία. Σε περίπτωση που η κρίση παραταθεί, δεν αποκλείεται να παρατηρηθεί αύξηση τιμών ή στροφή των καταναλωτών σε άλλες μάρκες.
Το περιστατικό αναδεικνύει τον ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο που παίζει η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο στις αλυσίδες παραγωγής και διανομής. Η Asahi βρίσκεται μπροστά σε μια κρίσιμη πρόκληση: να αποκαταστήσει το γρηγορότερο δυνατό την εμπιστοσύνη των συνεργατών, των καταναλωτών και της αγοράς, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να διαχειριστεί μια από τις σοβαρότερες κρίσεις της ιστορίας της.
Πηγή: pagenews.gr