Γιατί θα Θυμόμαστε τον Τζόρτζιο Αρμάνι: Ένας Οραματιστής της Μόδας και της Ανθρωπιάς

Πηγή Φωτογραφίας: Ο GIIORGIO ARMANI STH ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΟΥ EROS RAMAZZOTI ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ο Τζόρτζιο Αρμάνι, ο εμβληματικός Ιταλός σχεδιαστής που πέθανε στις 4 Σεπτεμβρίου 2025 σε ηλικία 91 ετών, άφησε ανεξίτηλο στίγμα στη μόδα, την κουλτούρα και τη φιλανθρωπία. Γνωστός ως «Βασιλιάς Τζόρτζιο», επαναπροσδιόρισε την ανδρική και γυναικεία ενδυμασία, δημιούργησε μια αυτοκρατορία 13 δισ. δολαρίων και δέσμευσε τη ζωή του στην αριστεία, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη. «Ο πόλεμος μου έμαθε ότι δεν είναι όλα λαμπερά», δήλωνε, αντλώντας έμπνευση από τις δυσκολίες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου για να χτίσει έναν κόσμο κομψότητας και ανθρωπιάς. Από την πρώτη ζωντανή μετάδοση υψηλής ραπτικής το 2007 έως τη δέσμευσή του για περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, ο Αρμάνι υπήρξε καινοτόμος, φιλάνθρωπος και ακούραστος οραματιστής, που θα θυμόμαστε για την αισθητική του και το ήθος του.
Πρώτα Χρόνια: Από την Πιατσέντσα στη Μόδα
Γεννημένος στις 11 Ιουλίου 1934 στην Πιατσέντσα της Ιταλίας, ο Αρμάνι μεγάλωσε σε εποχή πολέμου, με την οικογένειά του να αντιμετωπίζει πείνα και κινδύνους. Ένα παιδικό ατύχημα με μη εκραγέν βλήμα τον τραυμάτισε σοβαρά, διαμορφώνοντας την ταπεινότητά του. Εγκατέλειψε την ιατρική και το Liceo Scientifico Leonardo da Vinci, υπηρετώντας σε στρατιωτικό νοσοκομείο στη Βερόνα, όπου ανακάλυψε τη μόδα μέσω επιδείξεων. Χωρίς επίσημη εκπαίδευση, ξεκίνησε το 1957 στο πολυκατάστημα La Rinascente ως διακοσμητής βιτρινών, μαθαίνοντας υφάσματα και πελάτες. «Η μόδα μου ήρθε από την παρατήρηση – όχι από βιβλία», έλεγε στο Vogue (2010).
Η Επανάσταση του Ανδρικού Κοστουμιού
Στη δεκαετία του ’60, δουλεύοντας για τον Nino Cerruti, ο Αρμάνι επαναπροσδιόρισε το ανδρικό κοστούμι, αφαιρώντας βάτες και επένδυση, δημιουργώντας μαλακές, ρευστές γραμμές. «Η μόδα πρέπει να είναι άνετη, όχι φυλακή», δήλωνε. Η αρσενικο-θηλυκή αισθητική του έκανε τα ανδρικά ρούχα πιο χαλαρά και τα γυναικεία πιο δομημένα, αλλάζοντας το power dressing της δεκαετίας του ’80. Η ίδρυση της Giorgio Armani S.p.A. το 1977 με τον σύντροφό του Σέρτζιο Γκαλεότι (πέθανε το 1985 από AIDS) σηματοδότησε την εκτόξευση: από το American Gigolo (1980, Ρίτσαρντ Γκιρ) έως το Miami Vice, ο Αρμάνι έντυσε το Χόλιγουντ, κερδίζοντας τον τίτλο «Βασιλιάς Τζόρτζιο» από ιταλικό Τύπο.
Η Αυτοκρατορία Αρμάνι: Καινοτομία και Βιωσιμότητα
Η εταιρεία του επεκτάθηκε σε Armani Jeans, Emporio Armani, καλλυντικά (L’Oreal), και αρώματα, με πωλήσεις €4,5 δισ. το 2024. Χωρίς εξωτερικούς επενδυτές, διατήρησε πλήρη έλεγχο, δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα:
- 2006: Απαγόρευση μοντέλων με BMI <18 μετά θανάτου μοντέλου.
- 2016: Δέσμευση για κατάργηση γούνας ζώων.
- 2019: Υπογραφή Fashion Pact για περιβαλλοντική ευθύνη.
- 2022-23: Κατάργηση μαλλιού ανκορά, χρήση ανακυκλωμένων υλικών.
«Η μόδα πρέπει να σέβεται τον πλανήτη», έλεγε στο WWD (2021). Σχεδίασε στολές για τους Ολυμπιακούς 2012, την Τσέλσι, και την Εθνική Αγγλίας, ενώ η Armani Privé το 2007 έγινε η πρώτη συλλογή υψηλής ραπτικής με live streaming (MSN, κινητά).
Φιλανθρωπία και Προσωπική Ζωή
Ο Αρμάνι, χωρίς οικογένεια, αφοσιώθηκε στη δουλειά του μετά τον θάνατο του Γκαλεότι. Υποστήριξε Product Red, UNICEF, και Green Cross International, δωρίζοντας €500 εκατ. σε 40 χρόνια. «Η μόδα είναι τέχνη, αλλά η ανθρωπιά είναι καθήκον», δήλωνε. Παρά εντάσεις με την Άννα Γουίντουρ (2014), παρέμεινε πιστός στο όραμά του.
Μια Κληρονομιά Αριστείας
Ο Αρμάνι, που πέθανε στο σπίτι του στο Μιλάνο, άφησε έναν κόσμο πιο κομψό και δίκαιο. Από τα ερείπια του πολέμου στην κορυφή της μόδας, ο «Βασιλιάς Τζόρτζιο» μας δίδαξε ότι η τελειότητα είναι εμμονή – και ανθρωπιά.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας