Nέα της αγοράς

L’Oréal «Φλερτάρει» με τον Κλάδο Καλλυντικών της Kering: Διαπραγματεύσεις για Deal 4 Δισ. Ευρώ

L’Oréal «Φλερτάρει» με τον Κλάδο Καλλυντικών της Kering: Διαπραγματεύσεις για Deal 4 Δισ. Ευρώ

Πηγή Φωτογραφίας: NurPhoto/Getty Images

Η Πρώτη Μεγάλη Κίνηση του Νέου CEO Λούκα ντε Μέο Σηματοδοτεί Αλλαγή Πορείας για τον Όμιλο Πολυτελείας, Με Πτώση Ζήτησης στην Κίνα και Πιέσεις στις ΗΠΑ

Ο όμιλος πολυτελείας Kering, μητρική εταιρεία brands όπως Gucci, Saint Laurent, Balenciaga και Bottega Veneta, βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την πώληση της μονάδας καλλυντικών του στη L’Oréal, σε συμφωνία αποτιμώμενη γύρω στα 4 δισ. ευρώ (περίπου 4,7 δισ. δολάρια), σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg και το Wall Street Journal. Η ανακοίνωση μπορεί να γίνει εντός της επόμενης εβδομάδας, αν και οι συζητήσεις παραμένουν ανοιχτές και η συμφωνία δεν είναι δεδομένη. Η Kering αρνήθηκε σχόλια, ενώ η L’Oréal, ιδιοκτήτρια brands όπως Garnier και Maybelline New York, δεν απάντησε σε σχετικά ερωτήματα.

Αν προχωρήσει, η πώληση θα περιλαμβάνει τη μονάδα που ιδρύθηκε το 2023 με την εξαγορά της Creed (αρωμάτων) για 3,5 δισ. ευρώ, και θα δώσει στη L’Oréal δικαιώματα ανάπτυξης προϊόντων ομορφιάς συνδεδεμένων με τα fashion labels της Kering, όπως Bottega Veneta και Alexander McQueen. Αυτή θα είναι η πρώτη στρατηγική κίνηση του νέου CEO Λούκα ντε Μέο, που ανέλαβε τον Σεπτέμβριο 2025, διαδεχόμενος τον Φρανσουά-Ανρί Πινό, και θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του χρέους των 9,5 δισ. ευρώ (Ιούνιος 2025).

Η Πίεση στον Όμιλο: Πτώση στην Κίνα και Απειλές από ΗΠΑ

Ο ντε Μέο, πρώην CEO της Renault, καλείται να αντιστρέψει την πορεία ενός ομίλου που πιέζεται από εξωτερικούς παράγοντες. Η Kering ανακοίνωσε πτώση κερδών 46% στο πρώτο εξάμηνο 2025 (474 εκατ. ευρώ) και τζίρου 16% (7,6 δισ. ευρώ), με το Gucci –το μεγαλύτερο brand– να χάνει έδαφος λόγω χαμηλής ζήτησης στην Κίνα, που αντιπροσωπεύει το 30% των πωλήσεων πολυτελείας παγκοσμίως. Η επιβράδυνση στην Ασία, λόγω οικονομικής αβεβαιότητας και lockdown επιπτώσεων, συνδυάζεται με πιέσεις στις ΗΠΑ, όπου απειλούνται αυξήσεις δασμών (10-20%) υπό τον Τραμπ, που θα πλήξουν τις εξαγωγές.

Από την ανάληψη του ντε Μέο (Ιούνιος 2025), οι μετοχές της Kering έχουν εκτοξευτεί 60%, αντανακλώντας ελπίδες για αναδιάρθρωση. Ο Πινό, γιος του ιδρυτή Φρανσουά Πινό, αποχώρησε μετά από χρόνια προειδοποιήσεων για πτώση, με την οικογένεια να κατέχει 42% μετοχών και 59% δικαιωμάτων ψήφου. Ο ντε Μέο αναμένεται να παρουσιάσει το στρατηγικό σχέδιο την άνοιξη 2026, εστιάζοντας σε refocus στα fashion brands και μείωση χρέους.

Η Μονάδα Καλλυντικών: Από την Επέκταση στην Αποεπένδυση

Η Kering εισήλθε στον κλάδο ομορφιάς το 2023, εξαγοράζοντας την Creed για 3,5 δισ. ευρώ, και λανσάροντας γραμμές αρωμάτων για Bottega Veneta (5 αρώματα) και Balenciaga (10 αρώματα). Η μονάδα, με έσοδα περίπου 200 εκατ. ευρώ ετησίως, στόχευε να εκμεταλλευτεί την αγορά ομορφιάς (ανάπτυξη 5% παγκοσμίως), αλλά οι πιέσεις οδήγησαν σε επανεξέταση. Η πώληση θα απελευθερώσει κεφάλαια για το Gucci (που έχασε 20% τζίρου) και άλλα brands, ενώ θα δώσει στη L’Oréal πρόσβαση σε luxury fragrances, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο της (ήδη με Armani και Yves Saint Laurent).

Η L’Oréal, με τζίρο 40 δισ. ευρώ (2024), ψάχνει επέκταση σε premium καλλυντικά, ειδικά μετά από επαφές με Armani Group για μειοψηφικό πακέτο (βάσει διαθήκης Τζόρτζιο Αρμάνι). Η αγορά, αξίας 500 δισ. δολαρίων, αναπτύσσεται 4-5% ετησίως, με fragrances να αυξάνονται 6%.

Η Μεγάλη Εικόνα: Αναδιάρθρωση σε Χρόνους Κρίσης Πολυτελείας

Η πιθανή συμφωνία έρχεται σε εποχή κρίσης για την πολυτελή μόδα: πτώση τζίρου 10% παγκοσμίως το 2025 λόγω Κίνας (επιβράδυνση 5-7%) και ΗΠΑ (πληθωρισμός 3%). Η Kering, με χρέος 9,5 δισ. ευρώ, χρειάζεται ρευστότητα για επενδύσεις σε Gucci (νέα συλλογή Sabato De Sarno) και Balenciaga (μετά σκάνδαλο 2022). Ο ντε Μέο, με εμπειρία από αυτοκινητοβιομηχανία, φέρνει «lucidité» (σαφήνεια), όπως δήλωσε: «Οι αποφάσεις δεν θα είναι εύκολες, αλλά θα τις πάρουμε με λογική».

Αναλυτές όπως η Natasha Voase (Bloomberg) βλέπουν θετικά: «Η πώληση μειώνει χρέος και εστιάζει στα core brands», προβλέποντας άνοδο μετοχών 5-10% αν ολοκληρωθεί. Η L’Oréal, με μερίδιο 16% στην αγορά, ενισχύεται σε luxury, όπου η Kering είχε μόνο 1%.

Μια Κίνηση-Κλειδί για Αναγέννηση

Η πιθανή πώληση της μονάδας καλλυντικών στη L’Oréal, αξίας 4 δισ. ευρώ, είναι η πρώτη δοκιμή για τον Λούκα ντε Μέο στην Kering, σε εποχή πιέσεων από Κίνα και ΗΠΑ. Με την οικογένεια Πινό να ελέγχει το 42%, η συμφωνία θα απελευθερώσει πόρους για τα fashion brands, σηματοδοτώντας στροφή σε core δραστηριότητες. Αν προχωρήσει, θα ενισχύσει τη L’Oréal σε premium καλλυντικά, ενώ η Kering θα εστιάσει σε ανάκαμψη – με το σχέδιο του ντε Μέο να αναμένεται την άνοιξη 2026.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments