Το MTV, παγκόσμιο σύμβολο ποπ κουλτούρας, ρίχνει αυλαία στις 31 Δεκεμβρίου 2025, μετά από 44 χρόνια, όπως ανακοίνωσε η Paramount Global (Variety, 22/10/2025). Πέντε κανάλια – MTV Music, MTV 80s, 90s, Club, Live – κλείνουν σε ΗΒ, Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Πολωνία, Ουγγαρία, Αυστραλία, Βραζιλία. Η απόφαση, μέρος περικοπών λόγω συγχώνευσης με Skydance Media, αντικατοπτρίζει την πτώση τηλεθέασης (-70% από 2010, Nielsen) και τη στροφή σε streaming (Spotify, YouTube: +30% χρήστες, IFPI 2025). Η Simone Angel, πρώην VJ: «Το MTV ένωνε – η καρδιά μου ραγίζει» (BBC). Το MTV συνεχίζει ψηφιακά με VMA, EMA, αλλά η παραδοσιακή μουσική TV τελειώνει.
Η Ιστορία: Από το «Video Killed The Radio Star» στο Παγκόσμιο Φαινόμενο
Ξεκινώντας το 1981 στις ΗΠΑ με το «Video Killed The Radio Star» (Buggles), το MTV έγινε πολιτισμικός θεσμός. Από το 1987 στην Ευρώπη, εκπομπές όπως MTV Unplugged λάνσαραν καριέρες (Nirvana, Alicia Keys), διαμόρφωσαν μόδα και καθόρισαν τη νεανική κουλτούρα. Στο αποκορύφωμα (1990s), 1 δισ. τηλεθεατές παγκοσμίως (MTV Archives). Με 400 εκατ. δολάρια έσοδα ετησίως τότε (Forbes), το κανάλι μετέτρεψε τα video clips σε τέχνη.
Η Πτώση: Streaming και Κοινωνικά Δίκτυα
Από το 2010, η άνοδος streaming (Netflix, Spotify: +500% συνδρομητές, Statista) και κοινωνικών μέσων (TikTok, YouTube: 2 δισ. χρήστες, DataReportal 2025) μείωσε τηλεθέαση κατά 70% (Nielsen). Το MTV, με 10 εκατ. τηλεθεατές (2024 vs. 100 εκατ. 2000), δεν ανταγωνίζεται την εξατομίκευση του streaming. Η Angel: «Οι κοινότητες μεταφέρθηκαν online» (BBC). Η Paramount, με 1 δισ. δολάρια χρέος (Bloomberg), περικόπτει 15% δαπάνες.
Ψηφιακή Μετάβαση και Κληρονομιά
Το κλείσιμο του MTV (31/12/2025) σηματοδοτεί το τέλος της παραδοσιακής μουσικής TV. Με -70% τηλεθέαση και streaming να κυριαρχεί, η Paramount στρέφεται σε VMA, EMA, και ψηφιακές πλατφόρμες. Η κληρονομιά του MTV – από Unplugged σε παγκόσμια μόδα – παραμένει, αλλά η εποχή του τελειώνει. «Χορέψαμε, ζήσαμε – τώρα online», λέει η Angel (BBC).
Πηγές: Pagenews.gr