ΕΛΤΑ: Αναδιοργάνωση με “λουκέτα” σε 204 καταστήματα – Στη Βουλή η συζήτηση για το νέο μοντέλο
Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi//ΕΛΤΑ: Αναδιοργάνωση με “λουκέτα” σε 204 καταστήματα – Στη Βουλή η συζήτηση για το νέο μοντέλο
Στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης βρίσκεται η απόφαση των Ελληνικών Ταχυδρομείων να προχωρήσουν στην αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ μιλά για «αναγκαίο βήμα εξυγίανσης και ψηφιακού μετασχηματισμού», ενώ η αντιπολίτευση κάνει λόγο για αποψίλωση της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και υποβάθμιση της εξυπηρέτησης στις τοπικές κοινωνίες.
Η απόφαση που άνοιξε πολιτική συζήτηση
Το θέμα των 204 καταστημάτων που αναστέλλουν τη λειτουργία τους θα συζητηθεί την Τρίτη στη Βουλή, σε κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων και Δημόσιας Διοίκησης. Παρόντες θα είναι εκπρόσωποι των αρμόδιων υπουργείων, η διοίκηση των ΕΛΤΑ και εκπρόσωπος του Υπερταμείου.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ χαρακτηρίζει την απόφαση «υπηρεσιακή και αναγκαία», ενταγμένη σε ένα σχέδιο εξορθολογισμού που υλοποιείται τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του Οργανισμού και η προσαρμογή του στις νέες συνθήκες της αγοράς.
Η κυβερνητική θέση: “Αναγκαίος εξορθολογισμός”
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης τόνισε πως πρόκειται για μια υπηρεσιακή απόφαση που αφορά καταστήματα με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα. Όπως σημείωσε, ολοκληρώνεται έτσι μια διαδικασία εξορθολογισμού του δικτύου που είχε ξεκινήσει εδώ και χρόνια.
«Πρόκειται για αναστολή λειτουργίας, όχι για οριστικό κλείσιμο», ανέφερε, διαβεβαιώνοντας ότι καμία θέση μόνιμου εργαζομένου δεν τίθεται σε κίνδυνο. Παράλληλα, ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης επεσήμανε ότι οι πολίτες δεν θα στερηθούν τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ, χάρη στα νέα ψηφιακά και κατ’ οίκον κανάλια εξυπηρέτησης.
Το νέο μοντέλο λειτουργίας: Ψηφιακά και κατ’ οίκον ΕΛΤΑ
Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, εξήγησε ότι η απόφαση εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική αναδιοργάνωσης και μετάβασης σε ένα σύγχρονο, ψηφιακό ταχυδρομείο.
«Κανένα νησί δεν θα μείνει χωρίς κατάστημα και κανένας πολίτης χωρίς ταχυδρόμο», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι μέσω της υπηρεσίας “ΕΛΤΑ κατ’ οίκον” κάθε πολίτης θα μπορεί να εξυπηρετείται με ταχύτητα και συνέπεια από τον ίδιο άνθρωπο που τον γνώριζε, αλλά πλέον με πιο σύγχρονα μέσα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της διοίκησης, λιγότερο από το 10% των εσόδων των ΕΛΤΑ προέρχεται από τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, ενώ αυτά αντιπροσωπεύουν περίπου το 45% του συνολικού κόστους. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι ζημίες ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ανά κατάστημα ετησίως, γεγονός που καθιστούσε αναπόφευκτη την αναδιάρθρωση.
Το σχέδιο εξυγίανσης και οι εγγυήσεις προς τους πολίτες
Η αναστολή λειτουργίας των 204 καταστημάτων είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου μετασχηματισμού που ξεκίνησε πριν από δυόμισι χρόνια. Περιλαμβάνει τη συνένωση με την ΕΛΤΑ Courier, την ανανέωση του στόλου με 500 υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, την ψηφιοποίηση υπηρεσιών, καθώς και την εκπαίδευση του προσωπικού σε νέα εργαλεία εξυπηρέτησης.
Η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία παραμένει πλήρως εξασφαλισμένη. Σε κάθε νησί λειτουργεί τουλάχιστον ένα φυσικό κατάστημα, ενώ σε περιοχές όπου αυτό δεν είναι εφικτό, οι πολίτες θα εξυπηρετούνται μέσω αγροτικών ταχυδρόμων, κινητών μονάδων και συνεργαζόμενων πρακτορείων με το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier.
Η επόμενη μέρα για τα ΕΛΤΑ
Η διοίκηση υποστηρίζει ότι ο μετασχηματισμός αυτός αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική λύση για τη διάσωση και τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ. Χωρίς τη μείωση των ζημιογόνων καταστημάτων, όπως αναφέρεται, η εταιρεία θα κινδύνευε να χάσει τη βιωσιμότητά της και να απειληθεί η ίδια η ύπαρξή της.
Την ερχόμενη Τρίτη, πάντως, το θέμα αναμένεται να προκαλέσει έντονη πολιτική αντιπαράθεση στη Βουλή, καθώς κόμματα της αντιπολίτευσης κάνουν λόγο για «κρυφή ιδιωτικοποίηση» και «υποβάθμιση της κοινωνικής παρουσίας» του ιστορικού οργανισμού.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας