Πολιτική

Ο Σκέρτσος «δείχνει» τα αποτελέσματα: Η πρώτη εξαετία με λιγότερα θύματα

Ο Σκέρτσος «δείχνει» τα αποτελέσματα: Η πρώτη εξαετία με λιγότερα θύματα

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi/Ο Σκέρτσος «δείχνει» τα αποτελέσματα: Η πρώτη εξαετία με λιγότερα θύματα

Μείωση 27,5% στους θανάτους από τροχαία από το 2019 έως το 2025 – Σημαντική πρόοδος, αλλά η Ελλάδα παραμένει πίσω από την Ευρώπη.

Ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, με ανάρτησή του τόνισε τη σημαντική μείωση των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα την τελευταία εξαετία, δηλαδή επί διακυβέρνησης ΝΔ.

Όπως σημειώνει:«Δεν υπάρχει πιο άδικος και τραγικός θάνατος από τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Διαλύουν οικογένειες, στερούν τη ζωή από νέους ανθρώπους αλλά και ηλικιωμένους».

Η Ελλάδα έχει καταγράψει σημαντική πρόοδο: οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν από περισσότερους από 2.000 ετησίως στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σε περίπου 600-650 το 2025, δηλαδή 60-65 ανά εκατομμύριο πληθυσμού.

Παρά τη βελτίωση, η χώρα παραμένει πίσω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όπου οι θάνατοι δεν ξεπερνούν τους 45 ανά εκατομμύριο.

Σημαντικά στοιχεία

  • 115 λιγότεροι θάνατοι το πρώτο 9μηνο του 2025 σε σχέση με το 2019
  • 52 λιγότεροι θάνατοι συγκριτικά με το 2023
  • Η μείωση στην εξαετία φτάνει το 27,5%, παρά την αύξηση του τουρισμού και των συμμετεχόντων στους δρόμους

Αιτίες και προφίλ ατυχημάτων

  • Οι θάνατοι δικυκλιστών αποτελούν σχεδόν 50% των θανατηφόρων ατυχημάτων
  • Οι περισσότερες τραγωδίες συμβαίνουν το βράδυ, κυρίως Σαββατοκύριακα, λόγω υψηλών ταχυτήτων και αλκοόλ
  • Περιοχές με υψηλή επικινδυνότητα: Νησιά Βορείου & Νοτίου Αιγαίου, Ιόνια Νησιά, Στερεά Ελλάδα

Πυλώνες στρατηγικής Σκέρτσου

Η πολυδιάστατη στρατηγική περιλαμβάνει:

  • Βελτίωση οδικών αξόνων και υποδομών
  • Πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομοι και λεωφορειολωρίδες
  • Φωτεινοί σηματοδότες υπέρ πεζών
  • Σύγχρονα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
  • Αυστηρό αλλά ρεαλιστικό πλαίσιο κυρώσεων του ΚΟΚ
  • Κάμερες και ψηφιακές κλήσεις για αυτόματη βεβαίωση παραβάσεων
  • Στοχευμένοι φυσικοί έλεγχοι (νυχτερινές ώρες, αλκοόλ)
  • Εκπαίδευση στα σχολεία & συνεχείς καμπάνιες ευαισθητοποίησης

Όλα τα μέτρα πρέπει να υλοποιούνται ταυτόχρονα για αρκετά χρόνια, ώστε να αλλάξει η οδική κουλτούρα στην Ελλάδα.

Ο κ. Σκέρτσος τονίζει:

  • Οι ελληνικές παθογένειες δεν είναι ανίκητες
  • Απαιτείται χρόνος, μελέτη, συντονισμένη στρατηγική και πολιτική σταθερότητα
  • Το 2025 δείχνει ότι η βελόνα κινείται προς τα κάτω, με περισσότερους οδηγούς να δείχνουν υπευθυνότητα

«Ο απολογισμός θα γίνει στο τέλος της χρονιάς, αλλά ήδη βλέπουμε θετικά αποτελέσματα. Ο καθένας μας πρέπει να δείξει υπευθυνότητα όταν οδηγεί».

Πηγή: pagenews.gr

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments