Ο Σκέρτσος «δείχνει» τα αποτελέσματα: Η πρώτη εξαετία με λιγότερα θύματα
Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi/Ο Σκέρτσος «δείχνει» τα αποτελέσματα: Η πρώτη εξαετία με λιγότερα θύματα
Ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, με ανάρτησή του τόνισε τη σημαντική μείωση των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα την τελευταία εξαετία, δηλαδή επί διακυβέρνησης ΝΔ.
Όπως σημειώνει:«Δεν υπάρχει πιο άδικος και τραγικός θάνατος από τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Διαλύουν οικογένειες, στερούν τη ζωή από νέους ανθρώπους αλλά και ηλικιωμένους».
Η Ελλάδα έχει καταγράψει σημαντική πρόοδο: οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν από περισσότερους από 2.000 ετησίως στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σε περίπου 600-650 το 2025, δηλαδή 60-65 ανά εκατομμύριο πληθυσμού.
Παρά τη βελτίωση, η χώρα παραμένει πίσω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όπου οι θάνατοι δεν ξεπερνούν τους 45 ανά εκατομμύριο.
Σημαντικά στοιχεία
- 115 λιγότεροι θάνατοι το πρώτο 9μηνο του 2025 σε σχέση με το 2019
- 52 λιγότεροι θάνατοι συγκριτικά με το 2023
- Η μείωση στην εξαετία φτάνει το 27,5%, παρά την αύξηση του τουρισμού και των συμμετεχόντων στους δρόμους
Αιτίες και προφίλ ατυχημάτων
- Οι θάνατοι δικυκλιστών αποτελούν σχεδόν 50% των θανατηφόρων ατυχημάτων
- Οι περισσότερες τραγωδίες συμβαίνουν το βράδυ, κυρίως Σαββατοκύριακα, λόγω υψηλών ταχυτήτων και αλκοόλ
- Περιοχές με υψηλή επικινδυνότητα: Νησιά Βορείου & Νοτίου Αιγαίου, Ιόνια Νησιά, Στερεά Ελλάδα
Πυλώνες στρατηγικής Σκέρτσου
Η πολυδιάστατη στρατηγική περιλαμβάνει:
- Βελτίωση οδικών αξόνων και υποδομών
- Πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομοι και λεωφορειολωρίδες
- Φωτεινοί σηματοδότες υπέρ πεζών
- Σύγχρονα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- Αυστηρό αλλά ρεαλιστικό πλαίσιο κυρώσεων του ΚΟΚ
- Κάμερες και ψηφιακές κλήσεις για αυτόματη βεβαίωση παραβάσεων
- Στοχευμένοι φυσικοί έλεγχοι (νυχτερινές ώρες, αλκοόλ)
- Εκπαίδευση στα σχολεία & συνεχείς καμπάνιες ευαισθητοποίησης
Όλα τα μέτρα πρέπει να υλοποιούνται ταυτόχρονα για αρκετά χρόνια, ώστε να αλλάξει η οδική κουλτούρα στην Ελλάδα.
Ο κ. Σκέρτσος τονίζει:
- Οι ελληνικές παθογένειες δεν είναι ανίκητες
- Απαιτείται χρόνος, μελέτη, συντονισμένη στρατηγική και πολιτική σταθερότητα
- Το 2025 δείχνει ότι η βελόνα κινείται προς τα κάτω, με περισσότερους οδηγούς να δείχνουν υπευθυνότητα
«Ο απολογισμός θα γίνει στο τέλος της χρονιάς, αλλά ήδη βλέπουμε θετικά αποτελέσματα. Ο καθένας μας πρέπει να δείξει υπευθυνότητα όταν οδηγεί».
Πηγή: pagenews.gr
Το σχόλιο σας