Nέα της αγοράς

Nissan: «Βόμβα» ζημιών 1,8 δισ. δολ. – Toyota και Honda ετοιμάζονται για μαύρη Τετάρτη και Παρασκευή

Nissan: «Βόμβα» ζημιών 1,8 δισ. δολ. – Toyota και Honda ετοιμάζονται για μαύρη Τετάρτη και Παρασκευή

Πηγή Φωτογραφίας: nissan.de

Οι ιαπωνικοί γίγαντες παλεύουν με Trump tariffs, super-γεν και κατάρρευση εγχώριων πωλήσεων – Η Nissan κόβει 20.000 jobs, η Toyota χάνει το χαμηλότερο κέρδος από το 2023

Nissan: Από κέρδη σε εφιάλτη 275 δισ. γεν

Η Nissan άνοιξε τον χορό των κακών νέων στις 30 Οκτωβρίου 2025, ανακοινώνοντας λειτουργική ζημία 275 δισεκατομμυρίων γεν (1,82 δισ. δολάρια) για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο 2026. Η πρόβλεψη ήρθε σαν κεραυνός, με την εταιρεία να μειώνει τις εκτιμήσεις πωλήσεων από 12,5 σε 11,7 τρισεκατομμύρια γεν και να αφήνει ανοιχτό το net profit. Ο CFO Jeremie Papin μίλησε για «ongoing challenging competitive environment», με τα Trump tariffs να σβήνουν 275 δισ. γεν μόνο από τις εισαγωγές στις ΗΠΑ και τα supply chain risks – ιδίως το σκάνδαλο Nexperia – να απειλούν το δεύτερο εξάμηνο. Η μετοχή βούλιαξε 6,1% στο Τόκιο, χάνοντας 27% από την αρχή του έτους.

Η Nissan, που πέρυσι κατέγραψε καθαρή ζημία 671 δισ. γεν, προχωρά σε ιστορική αναδιάρθρωση: 20.000 απολύσεις (15% του προσωπικού), κλείσιμο 7 εργοστασίων από τα 17 και μείωση παραγωγής κατά 20%. Ο CEO Ivan Espinosa δήλωσε ότι «η προσωρινή ανάκαμψη του Q2 δεν είναι πραγματική επιστροφή σε κερδοφορία». Η εταιρεία βασίζεται πλέον στα εργοστάσια του Μεξικού για το 40% των πωλήσεών της στις ΗΠΑ, αλλά τα 25% tariffs του Trump τα καθιστούν ασύμφορα.

Toyota: Χαμηλότερο κέρδος από το 2023 – Tariffs και γεν τσακίζουν

Η Toyota, ο παγκόσμιος ηγέτης, ετοιμάζεται για την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου να ανακοινώσει το χαμηλότερο λειτουργικό κέρδος από το 2023. Οι αναλυτές της Citi προβλέπουν πτώση 16% στο full-year forecast, στα 3,2 τρισεκατομμύρια γεν, λόγω δασμών 450 δισ. γεν και κόστους εφοδιαστικής αλυσίδας. Παρά την έκρηξη υβριδικών στις ΗΠΑ (+12% πωλήσεις) και ήπια ανάκαμψη στην Κίνα (+3%), οι εγχώριες πωλήσεις κατρακύλησαν 8% το τρίτο τρίμηνο. Το super-γεν στα 150 γεν/δολάριο βοηθά τις εξαγωγές, αλλά τα tariffs το εξουδετερώνουν.

Η διοίκηση θα δεχθεί πυρά για την εξαγορά της Toyota Industries, που κοστίζει 1,2 τρισεκατομμύρια και αποσπά κεφάλαια από EV επενδύσεις. Ο Koji Sato δήλωσε ότι «θα συνεχίσουμε να παράγουμε για Αμερική ό,τι και να γίνει», αλλά οι αναλυτές βλέπουν τιμές +1.500 δολάρια σε RAV4 και Camry.

Honda: -15% κέρδος, Βιετνάμ και Ασία βυθίζουν

Η Honda ακολουθεί την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου με προβλεπόμενη πτώση λειτουργικού κέρδους 15%. Τα tariffs θα σβήσουν 650 δισ. γεν, ενώ οι μοτοσικλέτες – το 40% των εσόδων – χάνουν έδαφος στο Βιετνάμ (-22% αγορά). Η Citi προειδοποιεί για «αδύναμες πωλήσεις Ασίας» και αύξηση κόστους πρώτων υλών. Η μετοχή έχει χάσει 18% από τον Ιανουάριο, με τους επενδυτές να τιμωρούν την αργή μετάβαση σε EV.

Trump tariffs: Η «βόμβα» που κοστίζει 1 τρισ. γεν

Οι δασμοί 25% σε αυτοκίνητα και 10% σε ανταλλακτικά από τον Απρίλιο 2025 έχουν ήδη κοστίσει στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία 1 τρισεκατομμύριο γεν, σύμφωνα με την Nomura. Η Toyota απορροφά το 70% του κόστους, η Honda το 60%, αλλά η Nissan δεν αντέχει. Οι εξαγωγές Ιαπωνίας-ΗΠΑ (28% των αυτοκινήτων) κινδυνεύουν, ενώ το Μεξικό – εργοστάσιο-φάντασμα για Nissan – γίνεται παγίδα. Ο Seiji Sugiura της Tokai Tokyo εκτιμά ότι «αν το γεν μείνει στα 150, μπορούν να επιβιώσουν. Αλλιώς, μαζικές αυξήσεις τιμών».

Εγχώριες πωλήσεις: Η Ιαπωνία γυρίζει την πλάτη

Η εγχώρια αγορά συρρικνώθηκε 5% το τρίτο τρίμηνο, με τους νέους να προτιμούν μεταχειρισμένα και Κινέζους. Η BYD και η MG κερδίζουν έδαφος με φθηνά EV, ενώ η Toyota βλέπει πτώση 7% στις εγχώριες ταξινομήσεις. Το Bloomberg Intelligence σημειώνει ότι «η Ιαπωνία γερνάει και δεν αγοράζει αυτοκίνητα».

Η αναδιάρθρωση: Απολύσεις, κλεισίματα, εξαγορές

Η Nissan κόβει 20.000 jobs και 7 εργοστάσια. Η Toyota εξαγοράζει Toyota Industries για 1,2 τρισ. για να ελέγξει την αλυσίδα. Η Honda κλείνει γραμμές στην Ταϊλάνδη. Οι τρεις μαζί θα μειώσουν παγκόσμια παραγωγή κατά 1,5 εκατομμύριο οχήματα.

Διεθνές πλαίσιο: Από Σιγκαπούρη σε Ινδία

Οι τράπεζες της Σιγκαπούρης (DBS, OCBC, UOB) βλέπουν πτώση κερδών λόγω στενών επιτοκιακών περιθωρίων. Στην Αυστραλία, η Westpac ανεβαίνει +3,5% χάρη σε στεγαστικά. Στην Ιインドία, η State Bank of India χάνει κέρδη, η Adani Enterprises το μισό.

Ο χειμώνας των Ιαπώνων έρχεται

Η Nissan είναι η κορυφή του παγόβουνου. Toyota και Honda ακολουθούν με μαύρα νούμερα, ενώ τα tariffs του Trump και το super-γεν στραγγαλίζουν την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Χωρίς άμεση μεταφορά παραγωγής στις ΗΠΑ ή μαζικές αυξήσεις τιμών, το 2026 θα είναι χειρότερο. Οι Κινέζοι γελούν τελευταίοι – και πιο δυνατά.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments