Tesla: Κατακρήμνιση πωλήσεων έως 89% σε Σουηδία και Δανία – Η Ευρώπη γυρίζει την πλάτη στον Μασκ
    Πηγή Φωτογραφίας: Tesla//Instagram//Screenshot
Σουηδία: Από 1.200 σε 133 αυτοκίνητα – Πτώση 89%
Η Σουηδία, κάποτε φάρος της Tesla στην Ευρώπη, μετατράπηκε σε εφιάλτη τον Οκτώβριο του 2025. Μόλις 133 νέα Tesla ταξινομήθηκαν, έναντι 1.200+ πέρυσι, σύμφωνα με την ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών Mobility Sweden. Η πτώση αγγίζει το 89%, ενώ η Porsche πούλησε περισσότερα πολυτελή μοντέλα από την αμερικανική εταιρεία. Η Σουηδία, όπου συνεχίζεται η απεργία συνδικαλιστών εναντίον της Tesla από το 2023, βλέπει πλέον την εικόνα της εταιρείας να καταρρέει: έρευνα της Novus δείχνει ότι μόνο το 11% των Σουηδών έχει θετική άποψη για την Tesla, ενώ το 63% την απορρίπτει. Το backlash κατά του Έλον Μασκ, που στηρίζει ακροδεξιά κόμματα και τον Τραμπ, εντείνει το μποϊκοτάζ.
Δανία και Νορβηγία: Διπλάσιες απώλειες από το αναμενόμενο
Στη Δανία, οι ταξινομήσεις κατρακύλησαν κατά 86%, σε μόλις 102 οχήματα. Στη Νορβηγία, την πιο ηλεκτρική αγορά του κόσμου όπου τα EV ξεπερνούν το 96% των νέων πωλήσεων, η Tesla έχασε το 50% των πωλήσεών της. Παρά την κυριαρχία της τα προηγούμενα χρόνια, η Tesla πλέον βλέπει την BYD να εκτοξεύεται κατά 218% και να την απειλεί άμεσα. Η Νορβηγία, που κάποτε έκανε το Model Y bestseller, σήμερα τιμωρεί την εταιρεία για τις πολιτικές εξάρσεις του Μασκ, με τον πρωθυπουργό Jonas Gahr Støre να δηλώνει ότι η εμπλοκή του σε ευρωπαϊκά ζητήματα είναι «ανησυχητική».
Ολλανδία και Ισπανία: Κινέζοι κατακτούν το μερίδιο της Tesla
Στην Ολλανδία, η πτώση έφτασε το 48%, ενώ στην Ισπανία η Tesla πούλησε μόλις 393 αυτοκίνητα, λιγότερα από την Porsche και πολύ πίσω από Κινέζους ανταγωνιστές. Η SAIC MG πούλησε 3.725, η BYD 2.806 και η Chery πάνω από 2.400. Η Ισπανία, όπου οι ηλεκτρικές πωλήσεις εκτοξεύτηκαν κατά 155% τον Ιούλιο, απέρριψε μαζικά το ανανεωμένο Model Y, θεωρώντας το παρωχημένο μπροστά σε φθηνότερα και πιο σύγχρο Theses κινεζικά μοντέλα.
Γαλλία: Η μόνη φωτεινή εξαίρεση, αλλά από χαμηλή βάση
Η Γαλλία αποτέλεσε τη μοναδική θετική νότα, με άνοδο 2,4% τον Οκτώβριο. Ωστόσο, η αύξηση έρχεται μετά από κατάρρευση 47% πέρυσι, και στο δεκάμηνο οι πωλήσεις παραμένουν μειωμένες κατά 30%. Η Γαλλία, όπου η Tesla έχει delivery center κοντά στο Παρίσι, βλέπει ακόμη αντίσταση λόγω Μασκ, αλλά οι κρατικές επιδοτήσεις για EV κρατούν ζωντανή τη ζήτηση.
Γερμανία: 50% κάτω σε εννεάμηνο, ενώ τα EV ανεβαίνουν 38%
Στη μεγαλύτερη αγορά EV της Ευρώπης, η Tesla έχασε το μισό μερίδιό της στο εννεάμηνο, με πτώση 50%. Την ίδια ώρα, οι συνολικές ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυξήθηκαν κατά 38%. Η Γερμανία, όπου η Tesla έχει Gigafactory κοντά στο Βερολίνο, βλέπει πλέον την VW, BMW και Mercedes να κυριαρχούν, ενώ Κινέζοι όπως η BYD εισβάλλουν με φθηνά μοντέλα. Το backlash κατά του Μασκ, που στηρίζει το AfD, εντείνει τις διαμαρτυρίες και τις επιθέσεις σε εγκαταστάσεις της εταιρείας.
Ανανεωμένο Model Y: Δεν έσωσε την κατάσταση
Η Tesla απέδωσε τις αρχικές πτώσεις σε καθυστερήσεις παραγωγής λόγω μετάβασης στο νέο Model Y. Η ανανεωμένη έκδοση κυκλοφόρησε πλήρως στην Ευρώπη από τον Μάιο, αλλά οι πώλησεις συνεχίζουν να πέφτουν. Στη Δανία, το Model Y έχασε 46,5%, στη Σουηδία 87%. Οι αναλυτές της Electrifying.com τονίζουν ότι «οι αγοραστές έχουν πλέον άπειρες επιλογές, από φθηνά κινεζικά μέχρι premium ευρωπαϊκά». Το νέο Y θεωρείται «meh» – φθηνότερο στην όψη, χωρίς σημαντικές καινοτομίες.
Πολιτικό backlash: Ο Μασκ γίνεται βάρος
Ο Έλον Μασκ, που χρηματοδότησε την εκστρατεία Τραμπ και στηρίζει ακροδεξιά κόμματα, έχει γίνει τοξικός για πολλούς Ευρωπαίους. Έρευνες δείχνουν ότι το 63% των Σουηδών έχει αρνητική άποψη για την Tesla εξαιτίας του. Στη Γερμανία, διαμαρτυρίες και εμπρησμοί σε showrooms πολλαπλασιάζονται. Ο Ciara Cook της New AutoMotive λέει ότι «ο παράγοντας Μασκ εξηγεί τη διαφορά – οι mainstream μάρκες πέφτουν 15-18%, η Tesla 50%+».
Κινέζοι εισβολείς: BYD, MG και Chery σαρώνουν
Ενώ η Tesla βυθίζεται, οι Κινέζοι εκτοξεύονται. Στην Ισπανία, η BYD πούλησε 2.806 αυτοκίνητα τον Οκτώβριο, επτά φορές περισσότερα από πέρυσι. Η MG 3.725, η Chery πάνω από 2.400. Στη Σουηδία, η BYD ξεπέρασε την Tesla. Η Ευρώπη, που εισάγει φθηνά, ποιοτικά EV από Κίνα, τιμωρεί την αμερικανική εταιρεία για υψηλές τιμές και περιορισμένη γκάμα.
Ρεκόρ στις ΗΠΑ, αλλά η Ευρώπη χάνεται
Παρά την ευρωπαϊκή κρίση, η Tesla σημείωσε ρεκόρ τριμήνου χάρη στις ΗΠΑ, όπου οι αγοραστές έσπευσαν πριν λήξει η επιδότηση 7.500 δολαρίων στις 30 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, ο Μασκ προειδοποίησε για «rough quarters» μπροστά, χωρίς νέα προσιτά μοντέλα πριν το τέλος του 2025.
Η αγορά EV ανθεί – Η Tesla χάνει μερίδιο
Η ευρωπαϊκή αγορά BEV αυξάνεται: +38% στη Γερμανία, +155% σε ηλεκτροκίνητα στην Ισπανία. Η Tesla, από 2,4% μερίδιο το 2024, έπεσε στο 1,6% το 2025. Οι αναλυτές της Schmidt Automotive προειδοποιούν ότι χωρίς άμεση ανανέωση γκάμας και αποστασιοποίηση από τον Μασκ, η εταιρεία κινδυνεύει να γίνει περιθωριακή στην ήπειρο.
Συμπέρασμα: Η Tesla χρειάζεται επειγόντως reset
Ο Οκτώβριος 2025 επιβεβαίωσε ότι η κρίση της Tesla στην Ευρώπη δεν είναι παροδική. Παρωχημένα μοντέλα, καθυστερήσεις, αλλά κυρίως ο Έλον Μασκ ως πολιτικός παράγοντας, οδηγούν σε μαζικό μποϊκοτάζ. Ενώ Κινέζοι και Ευρωπαίοι κατακτούν την αγορά, η Tesla βλέπει το μερίδιό της να εξαϋλώνεται. Χωρίς νέο προσιτό μοντέλο, Cybertruck στην Ευρώπη ή αποπολιτικοποίηση του brand, το 2026 μπορεί να είναι ακόμη χειρότερο. Οι Ευρωπαίοι επιλέγουν πλέον EV – αλλά όχι Tesla.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
                        
                      
            
            
            
            
Το σχόλιο σας