Πολιτική

Άδωνις Γεωργιάδης: «Ταχυδρομεία του 19ου αιώνα δεν έχουν θέση στην Ελλάδα του 21ου» [vid,pics]

Άδωνις Γεωργιάδης: «Ταχυδρομεία του 19ου αιώνα δεν έχουν θέση στην Ελλάδα του 21ου» [vid,pics]

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi//Άδωνις Γεωργιάδης: «Ταχυδρομεία του 19ου αιώνα δεν έχουν θέση στην Ελλάδα του 21ου» [vid,pics]

Ο Υπουργός Υγείας υπερασπίζεται τη μεταρρύθμιση στα ΕΛΤΑ ως αναγκαίο βήμα εκσυγχρονισμού, ενάντια στην πολιτική αδράνεια και τη συνωμοσιολογία.

Σε μια περίοδο όπου η Ελλάδα επιδιώκει να μεταβεί από την εποχή των διασώσεων στην εποχή της διατηρήσιμης ανάπτυξης, οι συζητήσεις για δημόσιους οργανισμούς όπως τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) αποκτούν βαρύνουσα πολιτική σημασία.

Η πρόσφατη δήλωση του Υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, ότι «Ταχυδρομεία του 19ου αιώνα δεν έχουν θέση στην Ελλάδα του 21ου», συνοψίζει ακριβώς αυτή τη μετάβαση: μια χώρα που παύει να στηρίζεται σε ζημιογόνες κρατικές δομές και υιοθετεί τα πρότυπα της σύγχρονης αγοράς.

 Ρεαλισμός απέναντι στη νοσταλγία

Ο Άδωνις Γεωργιάδης δεν είναι πολιτικός που φοβάται να πει πράγματα όπως είναι. Μιλώντας για τα ΕΛΤΑ, έσπασε ένα πολιτικό ταμπού που συχνά εγκλωβίζει την ελληνική δημόσια διοίκηση: τη ρομαντική νοσταλγία για κρατικές υπηρεσίες που λειτουργούν ελλειμματικά, αλλά προστατεύονται στο όνομα του «κοινωνικού ρόλου».

«Το κράτος δεν μπορεί να πληρώνει επ’ άπειρον τις ζημιές ενός οργανισμού που λειτουργεί σε ανταγωνιστική αγορά. Αυτό είναι παράνομο και οικονομικά παράλογο», εξήγησε.

Η τοποθέτησή του, που συγκρούεται με την παραδοσιακή ελληνική πολιτική ρητορική, εναρμονίζεται απόλυτα με την ευρωπαϊκή οικονομική πραγματικότητα. Σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ, κάθε κρατική ενίσχυση προς επιχειρηματικούς οργανισμούς επιτρέπεται μόνο υπό αυστηρούς όρους και με έγκριση της DG Competition — κάτι που ο Γεωργιάδης υπενθύμισε με νομική ακρίβεια.

Το διεθνές πλαίσιο: Από το Βερολίνο στο Δίστομο

Η επιχειρηματολογία του Υπουργού δεν περιορίστηκε στο εσωτερικό μέτωπο. «Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο οργανισμός που να μην προσαρμόζεται», είπε χαρακτηριστικά, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Deutsche Post, τα Γερμανικά Ταχυδρομεία, που μόλις ανακοίνωσαν το κλείσιμο 300 φυσικών καταστημάτων.

Η σύγκριση δεν είναι τυχαία. Όπως τα ευρωπαϊκά ταχυδρομεία μεταβαίνουν σε δικτύα διανομής και ψηφιακές πλατφόρμες, έτσι και η Ελλάδα καλείται να μετασχηματίσει τα ΕΛΤΑ από γραφειοκρατικό φορέα του 19ου αιώνα σε ευέλικτη επιχείρηση logistics και ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο Γεωργιάδης το έθεσε ξεκάθαρα:«Το 99% των παραδοσιακών λειτουργιών των ταχυδρομείων — γράμματα, πληρωμές, λογαριασμοί — γίνονται πια από το κινητό μας. Αν θέλουμε τα ΕΛΤΑ να ζήσουν, πρέπει να αλλάξουν μοντέλο».

Η πολιτική διάσταση: Ενημέρωση, διαφάνεια και εμπιστοσύνη

Παρά την τεχνοκρατική λογική, ο Υπουργός αναγνώρισε ένα πολιτικό λάθος: την έλλειψη ενημέρωσης.«Το να παίρνεις μια τέτοια απόφαση χωρίς να εξηγήσεις πρώτα τι κάνεις και γιατί, είναι λάθος. Δημιουργεί ανησυχία και δίνει έδαφος στη συνωμοσιολογία, που είναι καταστροφική για τη δημοκρατία.»

Η παραδοχή αυτή δείχνει μια πολιτική ωριμότητα σπάνια για τα ελληνικά δεδομένα: αναγνώριση της σημασίας της επικοινωνίας και της εμπιστοσύνης, χωρίς να υπονομεύεται η αναγκαιότητα της μεταρρύθμισης.

 “Κράτος παρών, αλλά όχι πατερούλης”

Απαντώντας σε όσους συνδέουν τα ΕΛΤΑ με την «παρουσία του κράτους» στην επαρχία, ο Γεωργιάδης διευκρίνισε τη διαφορά ανάμεσα στο κοινωνικό κράτος και την κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα:«Αν το κράτος θέλει να είναι παρόν στο Δίστομο ή αλλού, μπορεί να το κάνει με δομές υγείας, εκπαίδευσης, ασφάλειας. Αλλά τα ΕΛΤΑ είναι επιχείρηση – και πρέπει να λειτουργούν ως τέτοια.»

Πρόκειται για μια προσέγγιση καθαρά φιλελεύθερη, που επιδιώκει να διαχωρίσει την κοινωνική πολιτική από την οικονομική αναποτελεσματικότητα — μια ιδέα που αντιστοιχεί περισσότερο σε αναπτυγμένες οικονομίες της ΕΕ παρά στη βαλκανική γραφειοκρατία.

Οι πολιτικές ισορροπίες: Στήριξη στη βάση της αλήθειας

Ο Γεωργιάδης επέδειξε και θεσμική ψυχραιμία απέναντι στις αντιδράσεις βουλευτών της ΝΔ:«Έκαναν καλά που αντέδρασαν. Δεν είχαν ενημερωθεί, και οι ψήφοι των βουλευτών δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένοι.»

Ενώ άλλοι θα επιχειρούσαν να “μαζέψουν” τις αντιδράσεις, ο Υπουργός επέλεξε τον δρόμο της κατανόησης, υπενθυμίζοντας ότι η πολιτική διαφάνεια είναι προϋπόθεση για τη συναίνεση στις μεταρρυθμίσεις.

Το μήνυμα της ταχύτητας

Κλείνοντας, ο Υπουργός επανέλαβε τη δική του φιλοσοφία:«Αν εγώ κυβερνούσα τα ΕΛΤΑ, θα το είχα κάνει πιο γρήγορα. Όπως πάντα, με ταχύτητα.»

Πίσω από αυτή τη δήλωση δεν κρύβεται αλαζονεία, αλλά η πεποίθηση ότι η ταχύτητα είναι όρος επιβίωσης σε μια εποχή τεχνολογικών και οικονομικών μετασχηματισμών.

Η Ελλάδα δεν μπορεί πλέον να χάνει χρόνια σε συζητήσεις για το αυτονόητο: η βιωσιμότητα δεν είναι επιλογή, είναι υποχρέωση.

Μεταρρύθμιση ή παρακμή

Η θέση του Άδωνι Γεωργιάδη για τα ΕΛΤΑ ξεπερνά το πλαίσιο μιας απλής διοικητικής απόφασης. Εκφράζει μια πολιτική και οικονομική φιλοσοφία:ότι η Ελλάδα δεν θα γίνει ποτέ ανταγωνιστική αν δεν μάθει να λέει “όχι” στον αναχρονισμό.

Η χώρα που βγήκε από τα μνημόνια δεν μπορεί να επιστρέψει στις ίδιες παθογένειες.Η επιλογή είναι καθαρή: εκσυγχρονισμός ή στασιμότητα.Και, όπως είπε ο ίδιος, «Ταχυδρομεία του 19ου αιώνα δεν έχουν θέση στην Ελλάδα του 21ου». Πηγή: pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments