Ελλάδα στο Top 10 Χειμερινών Προορισμών: 5% Μερίδιο – Ισπανία 12%, Ιταλία 11%
Πηγή Φωτογραφίας: FREEPIK/Lady holds straw hat. Woman in beige dress with bag goes down to sea
Βρυξέλλες, 9 Νοεμβρίου 2025 – Ειδικός Απεσταλμένος
Η European Travel Commission (ETC) δημοσίευσε την 23η έκδοση της έρευνας “Monitoring Sentiment for Intra-European Travel” και τα νέα για την Ελλάδα είναι εξαιρετικά. Παρά κλιματική αλλαγή, οικονομική αβεβαιότητα και γεωπολιτικούς κλυδωνισμούς, το 73% των Ευρωπαίων σκοπεύει να ταξιδέψει από Οκτώβριο 2025 έως Μάρτιο 2026 – ποσοστό σταθερό σε σχέση με πέρυσι, αλλά με αισθητή αύξηση στις εξωτερικές αποδράσεις. Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 7η θέση με μερίδιο 5%, επιβεβαιώνοντας ότι δεν είναι πια μόνο καλοκαιρινός προορισμός, αλλά all-season επιλογή για ήλιο, πολιτισμό και εμπειρίες.
Top 10 Προορισμών: Ισπανία Πρώτη, Ελλάδα 7η
Η Ισπανία κυριαρχεί με 12%, ακολουθούν Ιταλία (11%), Γαλλία (9%), Γερμανία (8%), Ηνωμένο Βασίλειο (7%), Πορτογαλία (6%) και Ελλάδα (5%). Η άνοδος της Ελλάδας από την 8η θέση πέρυσι στην 7η φέτος δεν είναι τυχαία. Οι Ευρωπαίοι αναζητούν πια χειμερινό ήλιο, πολιτισμό και φύση – και η Ελλάδα προσφέρει και τα τρία. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σαντορίνη, Κρήτη, Πελοπόννησος προσελκύουν city breakers, πολιτιστικούς ταξιδιώτες και όσους θέλουν ήπιο κλίμα.
+3% Εξωτερικό Ταξίδι: 63% Ευρωπαίοι Επιλέγουν Εξωτερικό
Το 63% θα ταξιδέψει εκτός χώρας – +3% από πέρυσι. 35% γειτονικές χώρες, 29% μακρινούς προορισμούς. Οι Ευρωπαίοι προτιμούν intra-European ταξίδια για ασφάλεια, ευκολία και χαμηλό κόστος. Η Ελλάδα επωφελείται: Κοντά σε Γερμανούς, Βρετανούς, Γάλλους, Ιταλούς. Ryanair, Aegean, easyJet γεμίζουν πτήσεις χειμώνα.
Budget: 82% Διατηρούν ή Αυξάνουν – Οικονομία Δεν Σταματά Ταξίδια
Παρά πληθωρισμό, 82% δηλώνουν ότι θα διατηρήσουν ή θα αυξήσουν ταξιδιωτικό budget. Μόνο 36% επικαλούνται οικονομικά εμπόδια για μη ταξίδι – 27% έλλειψη χρόνου. Οι Ευρωπαίοι βλέπουν ταξίδια ως «επένδυση ευεξίας». Η Ελλάδα κερδίζει: Φθηνότερη από Γαλλία/Ιταλία, καλύτερος καιρός από Γερμανία/UK.
Λιγότερα Ταξίδια, Περισσότερη Ποιότητα: 45% Μόνο Ένα
Οι Ευρωπαίοι κόβουν ποσότητα: 45% μόνο ένα ταξίδι εξάμηνο (από 40% πέρυσι). 16% τρία+. Ηλικίες 45-54 πιο ταξιδιάρες. Μεγαλύτεροι: Λιγότερα, αλλά ουσιαστικά – εμπειρία, ποιότητα, αξία. 60% μένουν σε έναν προορισμό. City breaks 71%, sun & beach 68% – Ελλάδα ιδανική.
City Breaks & Sun: Η Ελλάδα Κερδίζει
71% city breaks μένουν σε μία πόλη – Αθήνα, Θεσσαλονίκη. 68% sun & beach – Κρήτη, Ρόδος, Σαντορίνη χειμώνα. Πολιτισμός/φύση: 44-42% περιηγήσεις – Πελοπόννησος, Μυκήνες, Δελφοί, Μέτσοβο. Αυθεντικότητα, τοπική εμπειρία – όχι mass tourism.
ETC: «Η Ελλάδα All-Season Προορισμός»
ETC: «Η Ελλάδα καθιερώνεται ως χειμερινός προορισμός – ήπιο κλίμα, πολιτισμός, γαστρονομία». Τουρισμός 2024: +12% αφίξεις, +15% έσοδα. Χειμώνας 2024-25: +18% κρατήσεις από Γερμανία, UK. Αεροδρόμια: Αθήνα +20% χειμερινές πτήσεις.
Προκλήσεις: Κλιματική Αλλαγή, Οικονομία
ETC: Κλιματική αλλαγή αλλάζει προτιμήσεις – ήπιοι χειμώνες προτιμώνται. Οικονομία: 36% δεν ταξιδεύουν λόγω χρημάτων. Ελλάδα: Φθηνότερη, ασφαλής, κοντινή.
Ελλάδα Top 10 – Όλο τον Χρόνο
73% Ευρωπαίων ταξιδεύουν χειμώνα. Ελλάδα 7η με 5%. Ισπανία 12%, αλλά Ελλάδα ανεβαίνει. All-season: Ήλιος, πολιτισμός, εμπειρία. ETC: «Η Ελλάδα δεν είναι πια μόνο καλοκαίρι». Και οι Ευρωπαίοι το ξέρουν.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας