Πιερρακάκης: «Ναι» στους δασμούς στα δέματα από Κίνα – Τέλος η απαλλαγή των 150 ευρώ στην ΕΕ
Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi//Πιερρακάκης: «Ναι» στους δασμούς στα δέματα από Κίνα – Τέλος η απαλλαγή των 150 ευρώ στην ΕΕ
Η Ελλάδα τάσσεται υπέρ της κατάργησης της απαλλαγής από δασμούς για τα δέματα χαμηλής αξίας. Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε από τις Βρυξέλλες ότι η Ελλάδα υποστηρίζει πλήρως την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη φορολόγηση των δεμάτων αξίας κάτω των 150 ευρώ, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα προέρχονται από την Κίνα.
«Η Ελλάδα στηρίζει πλήρως την κατάργηση του ελάχιστου ποσού των 150 ευρώ, επιτρέποντας έτσι την επιβολή δασμών σε δέματα χαμηλής αξίας που προέρχονται από τρίτες χώρες», τόνισε ο Πιερρακάκης.
Τα περισσότερα από αυτά τα δέματα αφορούν ηλεκτρονικές αγορές από πλατφόρμες όπως Shein και Temu, ενώ η Επιτροπή πρότεινε επιβάρυνση 2 ευρώ ανά πακέτο για έξοδα διεκπεραίωσης.
Η σημασία της πρότασης για την ΕΕ
Ο Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι η πολιτική αυτή είναι κρίσιμη για:
- Διαφάνεια στο ηλεκτρονικό εμπόριο
- Προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών
- Δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις
Επιπλέον, η Ελλάδα στηρίζει τη θέση της Γαλλίας για την εφαρμογή του μέτρου από τις αρχές του 2026, προκειμένου να διευκολυνθεί η λειτουργία των τελωνείων και να ελεγχθεί η ροή εισαγωγών μικρής αξίας.
Γεωπολιτική και οικονομική ανάλυση
- Η κατάργηση της απαλλαγής αλλάζει τον χάρτη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ΕΕ, περιορίζοντας τα πλεονεκτήματα φθηνών εισαγωγών από τρίτες χώρες.
- Η πρωτοβουλία υποστηρίζει ευρωπαϊκές εταιρείες, οι οποίες ανταγωνίζονται με φθηνά προϊόντα από Κίνα και άλλες χώρες εκτός ΕΕ.
- Το μέτρο έχει γεωπολιτική διάσταση, καθώς επηρεάζει τη ροή εμπορίου και τη θέση των κινεζικών πλατφορμών στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η Ελλάδα, με την υποστήριξη της πρότασης Πιερρακάκη, στοχεύει σε ισότιμο ανταγωνισμό, διαφάνεια και προστασία του καταναλωτή, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την γεωστρατηγική θέση της ΕΕ στον έλεγχο των εισαγωγών χαμηλής αξίας.
Το σχόλιο σας