Επενδύσεις

Ο Σκλαβενίτης σε νέα εποχή: “Το νοικοκυριό δεν θα ξαναμαγειρέψει”–Γιγαντιαίο Food Hall & κάθετη αυτοκρατορία

Ο Σκλαβενίτης σε νέα εποχή: “Το νοικοκυριό δεν θα ξαναμαγειρέψει”–Γιγαντιαίο Food Hall & κάθετη αυτοκρατορία
Η αλυσίδα χαράζει επιθετική στρατηγική σε έτοιμο φαγητό, εστίαση, βιομηχανική παραγωγή και διεθνή επέκταση, επενδύοντας πάνω από 350 εκατ. ευρώ.

Σκλαβενίτης: Από το σούπερ μάρκετ στον γαστρονομικό κολοσσό – μια «ήσυχη επανάσταση» στο φαγητό των Ελλήνων

Η φράση «το ελληνικό νοικοκυριό δεν θα ξαναμαγειρέψει» μπορεί να σοκάρει, αλλά αποτυπώνει με ακρίβεια τη μεγάλη στροφή που «διαβάζει» ο όμιλος Σκλαβενίτη στη συμπεριφορά των νεότερων γενεών: λιγότερος χρόνος, μεγαλύτερη απαίτηση για ποιότητα και μια εξαιρετικά δυναμική αγορά έτοιμου φαγητού που αυξάνεται με ρυθμούς-ρεκόρ.

Στο επίκεντρο της νέας στρατηγικής βρίσκεται η κάθετη ολοκλήρωση: λιανική – παραγωγή – εστίαση, ένα πλέγμα που πλέον λειτουργεί ως ενιαίο οικοσύστημα.

Το τρίπτυχο της νέας στρατηγικής: φαγητό παντού, για όλους

1. Έτοιμα γεύματα μέσα από το δίκτυο Σκλαβενίτης

Πεντανόστιμα, μαγειρεμένα φαγητά, περισσότερες συνταγές, πιθανή αυτόνομη εμπορική ταυτότητα. Το concept είναι υπό διαμόρφωση, αλλά στόχος είναι ξεκάθαρος: το φαγητό να γίνει βασικός «πυλώνας» του brand.

2. Εξαγωγές ελληνικής κουζίνας σε όλο τον κόσμο

Με βάση το νέο εργοστάσιο στη Μαγούλα – επένδυση 100 εκατ. ευρώ, δυναμικότητας 250.000 μερίδων την ημέρα – ο Σκλαβενίτης θέλει να «ταξιδέψει» τα ελληνικά φαγητά στο εξωτερικό, σε ράφια και αλυσίδες εκτός Ελλάδας.

Η λειτουργία τοποθετείται στο δεύτερο εξάμηνο του 2026, με 300 νέες θέσεις εργασίας.

3. Δίκτυο εστίασης με ανασχεδιασμένη ταυτότητα

Η εξαγορασμένη «Σπιτική Κουζίνα» με 25 σημεία επανεκκινεί πλήρως το 2026 με νέο concept. Οι 75 εργαζόμενοι απορροφήθηκαν στον όμιλο, ενώ τα καταστήματα θα λειτουργήσουν πιλοτικά στην αρχή.

Το μεγαλύτερο Food Hall της Ελλάδας: η νέα «ναυαρχίδα»

Στον ιστορικό χώρο της Πίτσος στον Ρέντη χτίζεται το πιο φιλόδοξο project του ομίλου:

  • 50.000 τ.μ. συγκρότημα
  • επένδυση 150+ εκατ. ευρώ
  • παράδοση: αρχές 2027
  • στόχος: 20.000 επισκέπτες ημερησίως και 1.200+ νέες θέσεις εργασίας

The Food Market (16.000 τ.μ.)

Μεγάλη υπεραγορά με απόλυτη εστίαση στο τρόφιμο. Στο κέντρο του project η «Αγορά Μικρών Παραγωγών» – 8 έως 10 περίπτερα για νέους Έλληνες παραγωγούς που θα δοκιμάζουν προϊόντα χωρίς οικονομικό κόστος. Το feedback θα κρίνει ποιο προϊόν θα περάσει στο ράφι: μια μικρή επανάσταση στήριξης της εγχώριας παραγωγής.

Food Court με 20 εστιατόρια

Συνεκτικός χώρος γαστρονομίας, με επιλεγμένα concepts και κουζίνες. Σε δεύτερη φάση θα κληθούν επενδυτές, αφού ολοκληρωθεί η επιμέλεια της γαστρονομικής ταυτότητας.

Η διεθνής εξόρμηση: Πολωνία στον ορίζοντα

Μετά την επιτυχημένη επέκταση στην Κύπρο, ο όμιλος εξετάζει σοβαρά την Πολωνία. Όμως ξεκαθαρίζει:

  • βρισκόμαστε σε στάδιο έρευνας,
  • καμία κίνηση πριν το 2027,
  • προηγείται πλήρης ανάλυση αγοράς.

Ο Νίκος Τσακαλάκης, επικεφαλής διεθνών δραστηριοτήτων, έχει αναλάβει την αξιολόγηση της αγοράς.

Εξαγορές μόνο με… φειδώ

Ο Σκλαβενίτης φαίνεται να ακολουθεί μοντέλο «χειρουργικών κινήσεων». Δεν τον ενδιαφέρουν αλυσίδες 100–200 εκατ. ευρώ τζίρου. Δεν τον ενδιαφέρουν βιομηχανίες.

Στόχος είναι να στηριχθούν μικρές επιχειρήσεις που έχουν ανάγκη ρευστότητας και συνεργασίας, όχι να δημιουργηθούν «κολοσσιαϊκές συγχωνεύσεις».

Ολοκληρωμένο οικοσύστημα 350+ εκατ. ευρώ

Με πωλήσεις 5,5 δισ. ευρώ το 2024 και επενδύσεις που για το 2026–2027 αγγίζουν τα 350 εκατ. ευρώ, ο όμιλος δεν είναι πλέον απλώς ο ηγέτης του λιανεμπορίου.

Κατασκευάζει μια κάθετη αυτοκρατορία τροφίμου:από τη γη και τους παραγωγούς, μέχρι την παραγωγή, τα ράφια, την εστίαση και τις διεθνείς εξαγωγές.

Πηγή: pagenews.gr