Ελλάδα

48ωρη παράλυση στις μετακινήσεις: Χωρίς ταξί όλη η χώρα στις 2 και 3 Δεκεμβρίου

48ωρη παράλυση στις μετακινήσεις: Χωρίς ταξί όλη η χώρα στις 2 και 3 Δεκεμβρίου

Πηγή Φωτογραφίας: EUROKINISSI//48ωρη παράλυση στις μετακινήσεις: Χωρίς ταξί όλη η χώρα στις 2 και 3 Δεκεμβρίου

Ο κλάδος «τραβά χειρόφρενο», καταγγέλλει κοροϊδία από την πολιτεία και προειδοποιεί για κινητοποιήσεις διαρκείας

Διήμερο χωρίς ταξί σε όλη τη χώρα

Σε 48ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν οι οδηγοί ταξί την Τρίτη 2 και την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, αφήνοντας τη χώρα ουσιαστικά χωρίς ταξί για δύο ημέρες.

Η κινητοποίηση, την οποία είχε προαναγγείλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), συνοδεύεται από κινητοποιήσεις σε όλη την επικράτεια και θεωρείται προειδοποιητικό «χτύπημα» προς την κυβέρνηση, με σαφές μήνυμα ότι η υπομονή του κλάδου έχει εξαντληθεί.

Οι επιβάτες θα πρέπει να υπολογίζουν ότι:
– θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρουν ταξί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και μεγάλες πόλεις,
– θα υπάρξουν προβλήματα σε μετακινήσεις από και προς λιμάνια, σταθμούς και αεροδρόμια,
– η πίεση στα ΜΜΜ και στις υπηρεσίες μετακίνησης μέσω εφαρμογών θα είναι αυξημένη.

«Ο κλάδος έχει φτάσει στα όριά του» – Η απόφαση της ΠΟΕΙΑΤΑ

Στην ανακοίνωσή της, η ΠΟΕΙΑΤΑ μιλά για έναν κλάδο που έχει πλέον οδηγηθεί «στο κόκκινο».

Όπως τονίζει, «ο κλάδος των ταξί έχει φτάσει στα όρια του», ενώ καταγγέλλει ότι:
εξαντλήθηκαν όλα τα περιθώρια διαλόγου με τα αρμόδια υπουργεία,
– ειδικά με το Υπουργείο Μεταφορών, παρά τις επανειλημμένες επαφές,
κανένα από τα βασικά ζητήματα που αφορούν την καθημερινότητα και τη βιωσιμότητα των επαγγελματιών δεν έχει λυθεί.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι, αν και έχουν περάσει αρκετά νομοσχέδια, οι οδηγοί πήραν μόνο παρατάσεις και υποσχέσεις για «υπομονή», χωρίς ουσιαστική ανταπόκριση στα αιτήματά τους.

Στις 24 Νοεμβρίου, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΙΑΤΑ συνεδρίασε και αποφάσισε ομόφωνα:

48ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία στις 2 και 3 Δεκεμβρίου,
– έναρξη διαδικασιών για σύγκληση Κλαδικού Συμβουλίου,
– προετοιμασία για κινητοποιήσεις διαρκείας, αν δεν υπάρξουν άμεσα απαντήσεις.

Τα αιτήματα που «καίνε» τον κλάδο

Στην καρδιά της αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση βρίσκονται οικονομικά, επαγγελματικά και θεσμικά αιτήματα, τα οποία οι εκπρόσωποι των ταξί θεωρούν κρίσιμα για τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος.

Μεταξύ άλλων ζητούν:

Παράταση της υποχρέωσης ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2035,
ώστε να μην αναγκαστούν να αντικαταστήσουν πρόωρα τα οχήματά τους με τεράστιο κόστος, σε μία περίοδο υψηλών επιτοκίων και μειωμένου εισοδήματος.

Άμεση αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού
που –όπως καταγγέλλουν– προκαλούν οι πολυεθνικές εφαρμογές μεταφοράς επιβατών, οι οποίες λειτουργούν με διαφορετικούς όρους και πιέζουν τις τιμές και το έργο των ταξί.

Πάταξη της υποκλοπής έργου από Ε.Ι.Χ. οχήματα,
τα οποία λειτουργούν στην πράξη ως ταξί, χωρίς, κατά την ΠΟΕΙΑΤΑ, να ισχύουν για αυτά οι ίδιοι κανόνες, φορολογικοί και επαγγελματικοί.

Αύξηση της χρονοχρέωσης και του ελάχιστου μισθώματος σε όλη την επικράτεια,
με το επιχείρημα ότι το κόστος καυσίμων, συντήρησης και διαβίωσης έχει εκτοξευτεί, χωρίς το κόμιστρο να έχει προσαρμοστεί αναλόγως.

Επαναδιαπραγμάτευση για την είσοδο των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες,
ώστε να μειώνεται ο χρόνος διαδρομής και να βελτιώνεται η ποιότητα της υπηρεσίας για τους επιβάτες.

Υλοποίηση όλων των εκκρεμών θεμάτων του λεγόμενου «ερανιστικού νομοσχεδίου»
που –όπως τονίζουν– έχει μείνει στα χαρτιά, παρά τις δεσμεύσεις.

Αναπροσαρμογή του τιμολογίου και
δίκαιη φορολογική μεταχείριση,
καθώς θεωρούν ότι φορολογούνται δυσανάλογα σε σχέση με τα πραγματικά τους εισοδήματα και τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος.

Ηλεκτροκίνηση, εφαρμογές και φορολογία: τα «νάρκα» στο επάγγελμα

Η υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα από τα πιο ακανθώδη σημεία.

Οι οδηγοί ταξί δεν αρνούνται την πράσινη μετάβαση, όμως υποστηρίζουν ότι:
– το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι απαγορευτικό,
– οι υποδομές φόρτισης δεν είναι ακόμη επαρκείς,
– και η πίεση για γρήγορη αντικατάσταση των οχημάτων θα οδηγήσει πολλούς εκτός επαγγέλματος.

Παράλληλα, η κυριαρχία των διεθνών πλατφορμών μετακίνησης θεωρείται από πολλούς ταξιτζήδες ως «βόμβα» στον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας του κλάδου. Οι επαγγελματίες μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό και ζητούν από το κράτος ξεκάθαρους κανόνες, κοινά για όλους.

Στο φορολογικό κομμάτι, οι οδηγοί θυμίζουν ότι πρόκειται για επάγγελμα με μεγάλη έκθεση σε έξοδα (καύσιμα, συντήρηση, ασφάλειες, εισφορές), τα οποία θεωρούν ότι δεν αποτυπώνονται δίκαια στη φορολογική τους εικόνα.

Τι σημαίνει η απεργία για το επιβατικό κοινό

Για το επιβατικό κοινό, η 48ωρη απεργία σημαίνει πρακτικά ότι:

– δεν θα υπάρχουν ταξί στους δρόμους για δύο συνεχόμενες ημέρες,
– ειδικά σε ώρες αιχμής, η πίεση σε μετρό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και τρένα θα αυξηθεί,
– όσοι ταξιδεύουν σε αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς ΚΤΕΛ ή τρένων θα πρέπει να προβλέψουν περισσότερο χρόνο και εναλλακτικούς τρόπους μετάβασης,
– οι τηλεφωνικές κλήσεις ταξί και οι εφαρμογές που συνεργάζονται με αδειούχα ταξί θα υπολειτουργούν ή δεν θα εξυπηρετούν καθόλου.

Ειδικά σε πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, όπου τα ταξί καλύπτουν σημαντικό μέρος των καθημερινών μετακινήσεων, οι πολίτες καλούνται να προγραμματίσουν εγκαίρως τις υποχρεώσεις τους για τις 2 και 3 Δεκεμβρίου.

Ραντεβού με το Υπουργείο – Ανοιχτό το ενδεχόμενο κλιμάκωσης

Η ΠΟΕΙΑΤΑ δηλώνει ότι αναμένει συνάντηση με το Υπουργείο, στην οποία θα συμμετάσχει το Προεδρείο μαζί με τους επικεφαλής των παρατάξεων του κλάδου.

Ωστόσο, το μήνυμα της Ομοσπονδίας είναι σαφές:
αν δεν υπάρξουν συγκεκριμένες, γραπτές δεσμεύσεις και λύσεις, ο κλάδος «ομόφωνα και δυναμικά θα πάρει τις αποφάσεις του», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέες, ακόμη πιο σκληρές κινητοποιήσεις διαρκείας.

Η 48ωρη απεργία δεν είναι, όπως τονίζουν, το τέλος, αλλά το προειδοποιητικό καμπανάκι προς την κυβέρνηση.
Αν η πολιτεία δεν δώσει άμεσες απαντήσεις, το ταξί κινδυνεύει να γίνει –όχι μόνο κυριολεκτικά, αλλά και θεσμικά– «είδος προς εξαφάνιση» από την ελληνική καθημερινότητα.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments