Πολιτική

Παρασύρης: «Με αυξημένο περιβαλλοντικό ρίσκο το νομοσχέδιο για την αποθήκευση CO2»

Παρασύρης: «Με αυξημένο περιβαλλοντικό ρίσκο το νομοσχέδιο για την αποθήκευση CO2»
Εισηγητής από το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής είναι ο Φραγκίσκος Παρασύρης στο νομοσχέδιο για την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα, στο οποίο το Υπουργείο συμπεριέλαβε την τελευταία στιγμή και κρίσιμα άρθρα για τις ΑΠΕ.

Ο Κοινοβουλευτικός Υπεύθυνος του Τομέα Ενέργειας, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, αντέδρασε έντονα, καθώς το Προεδρείο της Επιτροπής αρνήθηκε να καλέσει, έστω και έναν φορέα που να εκπροσωπεί τις ΑΠΕ, παρόλο που τα άρθρα για τα αγροφωτοβολταϊκά και τις ΑΠΕ είναι μείζονος σημασίας.

«Συνολικά προκύπτει ζήτημα για τη διαβούλευση, τη διαφάνεια και την ορθή νομοθέτηση. Τα 18 άρθρα που τροποποιήθηκαν επί τα χείρω, οι προσθαφαιρέσεις ολόκληρων κεφαλαίων, αποκαλύπτει και την προχειρότητά σας και πολύ περισσότερο επιβεβαιώνει τη δική μας αντίληψη ότι η έννοια της προβλεψιμότητας είναι ξένη για εσάς», τόνισε ο Εισηγητής του ΠΑΣΟΚ.

Ως «πυρηνικό» ζήτημα του νομοσχεδίου χαρακτήρισε το μεγάλο περιβαλλοντικό ρίσκο στα έργα για την αποθήκευση C02, επισημαίνοντας πως για ένα τόσο δύσκολο έργο, απαιτούνται τα κατάλληλα τεχνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα για την εξάλειψη κινδύνων και συμβάντων και αντί αυτού στο άρθρο 7 με την πρόβλεψη μεταγενέστερης ΚΥΑ για προδιαγραφές, δημιουργείται μεταβατικό κενό ως προς τα ελάχιστα πρότυπα ασφάλειας θαλάσσιας-χερσαίας μεταφοράς.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στο ζήτημα των αντισταθμιστικών προς του Ο.Τ.Α., καθώς το Υπουργείο έριξε στο 1 ευρώ (στη διαβούλευση ήταν 2) το ανταποδοτικό τέλος στην pre-COD φάση και 2 €/t ανά αποθηκευμένο τόνο στη λειτουργία. «Αυτό το τέλος είναι ασύμμετρα χαμηλό σε σχέση με το οικονομικό όφελος του φορέα εκμετάλλευσης. Επιμένουμε στην πρόταση μας δηλαδή 3% επί του μοναδιαίου κόστους αποθήκευσης».

Για τον τρόπο κατανομής της αποθηκευτικής δυναμικότητας (άρθρο 27 και 40), ο Φραγκίσκος Παρασύρης ανέφερε πως είναι ο κόμβος των νέων διατάξεων και παρόλα αυτά οι Βουλευτές δεν μπορούν να γνωρίζουν τον τρόπο κατανομής και το ποσοστό της αποθηκευτικής δυναμικότητας που θα κατανεμηθεί σύμφωνα με αυτόν.

Για το Υδρογόνο δήλωσε πως εντοπίζεται μια μεγάλη αντίφαση μεταξύ του ΕΣΕΚ και του δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ αφού δεν διατυπώνεται σε ποια εκ των δύο κατευθύνσεων θα κινηθεί τελικά η χώρα. «Αναγνωρίζουμε τη συμπλήρωση του πλαισίου αλλά ξεκινάτε αγορακεντρικά, χωρίς εθνική στρατηγική, χωρίς να ξέρουμε τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε».

Για την Αποθήκευση Ενέργειας κατηγόρησε την ηγεσία του Υπουργείου για την ακολουθία του μοντέλου ασυνέχειας και φωτογραφικών διατάξεων, ενώ για το τιμολόγιο Καθολικής Υπηρεσίας υποστήριξε ότι χρειάζεται αναθεώρηση της βάσης κόστους/κινδύνου. Ειδικότερα για το άρθρο 56 χαρακτήρισε ως λάθος τον οριζόντιο κόφτη του 40% για τα Φ/Β, ενώ για το άρθρο 59 και τις ενεργειακές κοινότητες υπογράμμισε πως η αναδρομικότητα δημιουργεί πλείστα προβλήματα στις κοινότητες. Για τα αγρο-φωτοβολταϊκά εστίασε στην απουσία διαβούλευσης, ωστόσο ανακοίνωσε πως γενικά οι ρυθμίσεις κινούνται στη σωστή κατεύθυνση, παρόλο που οι περιορισμοί ανά Περιφέρεια είναι άστοχη.

Πηγή: pagenews.gr