Nέα της αγοράς

Tesla Model 3 «φωτιά» στην Ευρώπη: Νέα low cost έκδοση κόντρα σε BYD και Volkswagen

Tesla Model 3 «φωτιά» στην Ευρώπη: Νέα low cost έκδοση κόντρα σε BYD και Volkswagen

Πηγή Φωτογραφίας: FREEPIK/Electric vehicle charging

Η Tesla ρίχνει στην ευρωπαϊκή αγορά τη φθηνότερη μέχρι σήμερα έκδοση του Model 3, σε μια κίνηση άμυνας αλλά και επίθεσης απέναντι στον ολοένα και πιο σκληρό ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Low cost Model 3 στην Ευρώπη – Τι αλλάζει και γιατί τώρα

Από την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου η Tesla άνοιξε επίσημα τις παραγγελίες στην Ευρώπη για τη νέα, χαμηλότερου κόστους έκδοση του Model 3, με τις πρώτες παραδόσεις να τοποθετούνται στο πρώτο τρίμηνο του 2026. Πρόκειται για την ευρωπαϊκή «μεταφορά» της έκδοσης Standard που παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο.

Η στρατηγική είναι ξεκάθαρη: η εταιρεία θέλει ένα οικονομικότερο Model 3 για να τονώσει τις πωλήσεις της σε μια περίοδο που η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβραδύνεται, τα κίνητρα μειώνονται και οι καταναλωτές γίνονται πολύ πιο επιλεκτικοί – ειδικά στην Ευρώπη.

Παρότι η γκάμα του Model Y ανανεώθηκε πρόσφατα, οι ταξινομήσεις Tesla στην ήπειρο έχουν υποχωρήσει, με αγοραστές να στρέφονται σε ανταγωνιστές όπως το Volkswagen ID.3 και το κινεζικό BYD Atto 3, που χτυπούν την αγορά με επιθετικές τιμές.

Λιγότερο «premium», αλλά με αυτονομία πάνω από 480 χιλιόμετρα

Η νέα οικονομικότερη έκδοση του Model 3 χάνει ορισμένες premium λεπτομέρειες και λειτουργίες σε σχέση με τις πλουσιότερες εκδόσεις – ακριβώς για να πέσει το κόστος παραγωγής και άρα η τελική τιμή στον πελάτη.

Παρόλα αυτά, η Tesla φρόντισε να κρατήσει ένα βασικό «όπλο»: η αυτονομία.
Το Model 3 Standard στην Ευρώπη προσφέρει πάνω από 300 μίλια, δηλαδή περίπου 480 χιλιόμετρα, γεγονός που το κρατά ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σε σχέση με αντίστοιχα EV της κατηγορίας του.

Η λογική είναι ξεκάθαρη: λιγότερο λούσο, ίδια φιλοσοφία Tesla, αξιοπρεπέστατη αυτονομία για καθημερινή χρήση αλλά και ταξίδι, σε χαμηλότερη τιμή.

Οι τιμές στην Ευρώπη – Πόσο κοστίζει το νέο Model 3 Standard

Οι πρώτες ενδεικτικές τιμές που εμφανίζονται στις ιστοσελίδες της Tesla σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές δείχνουν ξεκάθαρα τον στόχο: Model 3 κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 40.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα:

  • Στη Γερμανία, το Model 3 Standard ξεκινά από 37.970 ευρώ.

  • Στη Νορβηγία, η τιμή διαμορφώνεται στις 330.056 κορώνες.

  • Στη Σουηδία, στις 449.990 κορώνες.

Για σύγκριση, στον γερμανικό ιστότοπο της Tesla, η αμέσως επόμενη έκδοση –που παρουσιάζεται ως «premium»– κοστίζει 45.970 ευρώ, δηλαδή περίπου 8.000 ευρώ ακριβότερα.

Στις ΗΠΑ, η αντίστοιχη έκδοση του Model 3 Standard πωλείται σήμερα έναντι 36.990 δολαρίων, επιβεβαιώνοντας ότι η Tesla αναζητά πιο προσιτές τιμές παγκοσμίως.

Από το υποσχόμενο «Tesla των 25.000 δολαρίων» στα φθηνότερα υπάρχοντα μοντέλα

Ο Έλον Μασκ εδώ και χρόνια μιλά για οχήματα μαζικής παραγωγής σε τιμές «λαϊκής». Το περίφημο project του «Tesla των 25.000 δολαρίων» είχε δημιουργήσει προσδοκίες για ένα εντελώς νέο, μικρότερο και πολύ φθηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο.

Ωστόσο, πέρυσι ο ίδιος ο Μασκ ακύρωσε ουσιαστικά το σχέδιο για αυτό το φρέσκο, πλήρως νέο μοντέλο. Αντί να επενδύσει σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, επέλεξε να κινηθεί πιο γρήγορα και «φθηνότερα» για την εταιρεία: να λανσάρει οικονομικότερες εκδόσεις των ήδη υπαρχόντων μοντέλων, όπως το Model 3 και το Model Y.

Αυτή η στροφή έχει ανησυχήσει αρκετούς αναλυτές, καθώς φοβούνται πως η Tesla:

  • Ρισκάρει να «κανιβαλίσει» τα πιο ακριβά μοντέλα της με υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

  • Μπορεί να δει τα συνολικά της έσοδα να πιέζονται, αν ο μέσος όρος τιμής ανά όχημα πέσει χωρίς αντίστοιχη έκρηξη στις πωλήσεις.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία δείχνει να θεωρεί προτεραιότητα τη διατήρηση – και όπου γίνεται, την αύξηση – του μεριδίου αγοράς της σε μια αγορά που αλλάζει ραγδαία.

Ο ανταγωνισμός σκληραίνει: Ευρώπη και Κίνα «χτυπούν» στο κόστος

Η Tesla δεν παίζει μόνη της. Στην Ευρώπη, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιταχύνει τα προγράμματα ηλεκτροκίνησης, ενώ οι κινεζικές εταιρείες κάνουν κανονική «επέλαση» με ολοένα και φθηνότερα μοντέλα.

Η BYD, η MG και άλλοι ασιατικοί παίκτες ήδη προσφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάτω από τις 30.000 δολάρια (ή ισοδύναμο ευρώ), ασκώντας τρομερή πίεση στην Tesla αλλά και στις γερμανικές, γαλλικές και ιταλικές εταιρείες.

Το low cost Model 3 έρχεται ως απάντηση ακριβώς σε αυτή την πίεση:

  • Στοχεύει αγοραστές που θέλουν Tesla, αλλά μέχρι σήμερα «κόλλαγαν» στην τιμή.

  • Επιχειρεί να κλειδώσει πελάτες που θα μπορούσαν να πάνε σε ID.3, Atto 3 ή άλλα κινεζικά EV.

Η κίνηση θυμίζει περισσότερο πόλεμο θέσεων παρά απλή εμπορική ανανέωση: όποιος κερδίσει τώρα τον πελάτη ηλεκτρικού, είναι πιθανό να τον κρατήσει στην μάρκα του για πολλά χρόνια.

Model Y, AI, robotaxis: Η Tesla με το βλέμμα στο μέλλον αλλά και στο ταμείο

Παράλληλα με το Model 3 Standard στην Ευρώπη, η Tesla παρουσίασε και μια οικονομικότερη έκδοση του Model Y τον Οκτώβριο. Η στρατηγική δείχνει ξεκάθαρα ότι η εταιρεία «κατεβαίνει» σε πιο προσιτές βαθμίδες τιμής για να θωρακίσει το μερίδιο της.

Την ίδια στιγμή, ο Μασκ έχει γυρίσει το δημόσιο αφήγημά του όλο και περισσότερο προς:

  • Τεχνητή Νοημοσύνη (AI)

  • Robotaxis

  • Ανθρωποειδή ρομπότ

Αυτά είναι τα projects που οραματίζεται ως το μεγάλο επόμενο άλμα της Tesla, με μακροπρόθεσμη εκρηκτική κερδοφορία – αν βέβαια πετύχουν.

Ωστόσο, όσο φιλόδοξα κι αν είναι τα πλάνα για ρομπότ και αυτόνομα ταξί, η πραγματικότητα του σήμερα είναι πολύ πιο απλή:
Τα νέα, φθηνότερα μοντέλα όπως το Model 3 Standard είναι αυτά που θα κρίνουν τη βραχυπρόθεσμη αύξηση εσόδων, τη ρευστότητα και την ανταγωνιστικότητα της Tesla μέσα στα επόμενα δύο-τρία χρόνια.

Η μάχη στην Ευρώπη μόλις ανέβηκε επίπεδο – και η Tesla δείχνει αποφασισμένη να μην παραδώσει εύκολα το «στέμμα» της ηλεκτροκίνησης.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments