Αποζημίωση 10.000€ για Κάθε Ανεπιθύμητη Κλήση – Άρειος Πάγος Επιβεβαιώνει: «Μητρώο 11» Όπλο Κατά Τηλεπωλητών
Πηγή Φωτογραφίας: FREEPIK/Hand holding mobile phone snap taking photo
Οι ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις έχουν γίνει καθημερινός εφιάλτης για χιλιάδες Έλληνες: Εταιρείες βομβαρδίζουν με προτάσεις αλλαγής παρόχου ρεύματος, τηλεφωνίας, αερίου ή πώλησης προϊόντων, ακόμα και ακατάλληλες ώρες. Αλλά τώρα υπάρχει λύση – και μάλιστα χρηματική: Το «Μητρώο 11» δίνει δικαίωμα αποζημίωσης τουλάχιστον 10.000 ευρώ για κάθε παράβαση, μετά την πρόσφατη απόφαση Αρείου Πάγου που κρίνει τη διάταξη συνταγματική.
Τι Είναι το «Μητρώο 11» και Πώς Λειτουργεί
Το «Μητρώο 11» θεσπίστηκε με το άρθρο 11 του νόμου 3471/2006 και υποχρεώνει κάθε πάροχο τηλεπικοινωνιών να τηρεί κατάλογο συνδρομητών που δεν επιθυμούν διαφημιστικές κλήσεις για προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών.
Εγγραφή:
- Ηλεκτρονικά μέσω ιστοσελίδας παρόχου.
- Τηλεφωνικά στην εξυπηρέτηση πελατών.
- Με αίτηση σε κατάστημα.
Οι οδηγίες δημοσιεύονται στις ιστοσελίδες εταιρειών (Vodafone, Cosmote, Nova κ.λπ.). Μετά εγγραφή, απαγορεύονται διαφημιστικές κλήσεις από ελληνικές εταιρείες.
Προσοχή: Δεν καλύπτει call centers εξωτερικού ή εταιρείες που εμφανίζονται εξωτερικού.
Δικαίωμα Αποζημίωσης: 10.000 Ευρώ Ελάχιστο για Παράβαση
Αν συνδρομητής στο Μητρώο 11 συνεχίζει να δέχεται ανεπιθύμητες κλήσεις, δικαιούται:
- Πλήρη αποζημίωση περιουσιακής βλάβης.
- Χρηματική ικανοποίηση ηθικής βλάβης – ελάχιστο 10.000 ευρώ.
Βάσει άρθρου 14 ν. 3471/2006 και προστασίας προσωπικών δεδομένων (άρθρο 9Α Συντάγματος).
Η Απόφαση Αρείου Πάγου 564/2024: Συνταγματική και Αποτρεπτική
Πολλές αποφάσεις θεωρούσαν 10.000 ευρώ υπερβολικό (παραβίαση αναλογικότητας). Αλλά ο Άρειος Πάγος (564/2024) έκρινε:
- Διάταξη σύμφωνη με Σύνταγμα.
- Ποσό έχει αποτρεπτικό χαρακτήρα, ιδίως κατά ισχυρών εταιρειών.
- Προστατεύει ιδιωτικότητα από επεμβάσεις.
Παρόμοια Εφετείο Αθηνών (573/2025). Νομολογία πλέον ενισχύει πολίτες.
Πώς να Διεκδικήσετε Αποζημίωση: Βήμα-βήμα
- Εγγραφείτε στο Μητρώο 11 του παρόχου σας (άμεσα ισχύει).
- Καταγράψτε ανεπιθύμητες κλήσεις: Ώρα, αριθμός, εταιρεία, περιεχόμενο.
- Υποβάλετε καταγγελία στην ΕΕΤΤ (eett.gr) ή ΑΠΔΠΧ (dpa.gr).
- Δικαστική Διεκδίκηση: Αγωγή για ηθική βλάβη/περιουσιακή ζημία – ελάχιστο 10.000 ευρώ.
Δικηγόροι ειδικευμένοι σε προσωπικά δεδομένα βοηθούν – πολλές υποθέσεις κερδίζονται.
Γιατί Τώρα Είναι Ευκαιρία: Αποτρεπτικός Χαρακτήρας
Με απόφαση Αρείου Πάγου, εταιρείες τηλεπωλήσεων αντιμετωπίζουν κίνδυνο μαζικών αγωγών. Το 10.000 ευρώ λειτουργεί αποτρεπτικά, προστατεύοντας ιδιωτικότητα.
Αν αγανακτήσατε, δράστε: Εγγραφή Μητρώο 11 + καταγγελία = πιθανή αποζημίωση. Χιλιάδες Έλληνες διεκδικούν – εσείς;
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας