Η Κομισιόν Αναθεωρεί τον Στόχο Απαγόρευσης Βενζινοκίνητων/Πετρελαιοκίνητων το 2035
Πηγή Φωτογραφίας: FREEPIK/Close up of four newly changed nozzles in car diesel engine
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποχωρεί στο εμβληματικό στόχο για πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035, παρουσιάζοντας πακέτο μέτρων στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αντί 100% μείωσης εκπομπών, ο στόχος γίνεται 90% από 2021 επίπεδα, ανοίγοντας δρόμο για υβριδικά, range extenders και συμβατικούς κινητήρες με CO2-neutral καύσιμα (e-fuels, biofuels). Το πακέτο, χαρακτηρισμένο «φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό», απαντά σε πιέσεις από Γερμανία, Ιταλία και αυτοκινητοβιομηχανία, εν μέσω ανταγωνισμού Κίνας και ΗΠΑ.
Κεντρικές Αλλαγές: Ευελιξία και Τεχνολογική Ουδετερότητα
- 2035 Στόχος: Μείωση εκπομπών 90% (αντί 100%), επιτρέποντας ~10% οχήματα με χαμηλές εκπομπές (υβριδικά, e-fuels).
- Ενδιάμεσοι Στόχοι: Ευελιξία 2030-2033 (banking/borrowing credits).
- Μικρά EV: Νέα κατηγορία <4,2μ., «super-credits» (1 πώληση = 1,3 credits) μέχρι 2034, κίνητρα για προσιτά μοντέλα (70% πωλήσεων EV σήμερα μεγάλα/SUV).
- Εταιρικοί Στόλοι: Εθνικοί στόχοι βάσει ΑΕΠ/κεφαλήν για zero/low emission οχήματα – σύνδεση δημόσιας χρηματοδότησης με «Made in EU».
- Battery Booster: 1,8 δισ. ευρώ (1,5 δισ. άτοκα δάνεια) για παραγωγή κυψελών μπαταριών στην ΕΕ.
- Automotive Omnibus: Μείωση γραφειοκρατίας – εξοικονόμηση 706 εκατ. ευρώ ετησίως για επιχειρήσεις.
Οι Λόγοι Υποχώρησης: Ανταγωνισμός Κίνας και Πιέσεις Βιομηχανίας
Η Επιτροπή αναγνωρίζει πιέσεις από Κίνα (φθηνά EV) και ΗΠΑ (δασμοί Τραμπ). Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: 7% ΑΕΠ ΕΕ, 14 εκατ. θέσεις εργασίας – κίνδυνος απωλειών.
Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας: «Μεγάλη απόφαση για 90% – win-win για βιομηχανία και καταναλωτές».
Αντιπρόεδρος Στεφάν Σεζουρνέ: «Σανίδα σωτηρίας» για ευρωπαϊκή βιομηχανία.
Αντιδράσεις: Από Χειροκροτήματα σε Καταγγελίες
- Βιομηχανία: Χαιρετίζει ευελιξία – «Πραγματισμός» (ACEA).
- Περιβαλλοντιστές: «Πισωγύρισμα» – καθυστέρηση μετάβασης, πλεονέκτημα Κίνας.
- Κράτη: Γερμανία/Ιταλία ικανοποιημένα – Γαλλία/Ισπανία επικρίνουν.
Το Μέλλον: Προς Κοινοβούλιο και Συμβούλιο
Πρόταση πηγαίνει σε Ευρωκοινοβούλιο και Συμβούλιο για έγκριση. Εστίαση σε προσιτά EV, ευρωπαϊκές μπαταρίες και «πράσινο ατσάλι».
Η ΕΕ ισορροπεί κλιματικούς στόχους με ανταγωνιστικότητα – 2035 δεν είναι «τέλος» για συμβατικούς κινητήρες.
Πηγή: Pagenews.gr
Το σχόλιο σας