Αγροτικά μπλόκα και blame game: Η ΕΛΑΣ δείχνει «ασφάλεια», οι αγρότες «καλή θέληση»
Πηγή Φωτογραφίας: Αγρότες Αργολίδας: Κλιμάκωση κινητοποιήσεων με αποκλεισμό της παλαιάς εθνικής οδού 'Αργους - Κορίνθου στα Δερβενάκια.(Βασίλης Παπαδόπουλος / Eurokinissi)
Σε μετωπική σύγκρουση αφηγημάτων εξελίσσεται το αγροτικό, με την κυβέρνηση –μέσω της ΕΛΑΣ– να υψώνει τείχος ασφαλείας απέναντι σε κάθε σκέψη για μερικό άνοιγμα των εθνικών οδών, και τους αγρότες να επιμένουν ότι έχουν ήδη προχωρήσει σε κινήσεις καλής θέλησης ενόψει της μαζικής εξόδου των Χριστουγέννων.
Το αποτέλεσμα είναι ένα καθαρό blame game, όπου καμία πλευρά δεν αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος της ταλαιπωρίας των πολιτών.
«Τα εμπόδια παραμένουν» – η γραμμή της Αστυνομίας
Η επίσημη θέση της ΕΛΑΣ είναι κατηγορηματική: όσο υπάρχουν μπλόκα και τρακτέρ στο οδόστρωμα, δεν μπορεί να δοθεί κυκλοφορία στις εθνικές οδούς, ανεξαρτήτως προθέσεων των διαμαρτυρόμενων.
Σύμφωνα με την αστυνομική εκτίμηση, τα μπλόκα σε κομβικά σημεία όπως Μάλγαρα και Νίκαια εξακολουθούν να συνιστούν ενεργό κίνδυνο, ειδικά με την αυξημένη κίνηση των ημερών. Όπως επισημαίνεται, η ύπαρξη ακόμα και μερικών εμποδίων ακυρώνει κάθε σενάριο ασφαλούς διέλευσης.

default
«Δεν παίζουμε με την ασφάλεια»
Κεντρικό επιχείρημα της ΕΛΑΣ παραμένει το ζήτημα της διαχείρισης έκτακτων περιστατικών. Σε περίπτωση φωτιάς, ατυχήματος ή μηχανικής βλάβης σε όχημα εν κινήσει, οι εθνικές οδοί –όπως υπογραμμίζεται– δεν προσφέρουν περιθώρια ελιγμών, ειδικά όταν τμήμα τους καταλαμβάνεται από σταθμευμένα αγροτικά μηχανήματα.
Αντίθετα, στις παρακαμπτήριες οδούς, παρά τις δυσκολίες, υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής λωρίδων και πιο ευέλικτης διαχείρισης της κυκλοφορίας.
«Δεν υπάρχει αλλαγή εικόνας στα μπλόκα»
Από την πλευρά της Αστυνομίας τονίζεται ότι μέχρι το πρωί της Τρίτης δεν είχε καταγραφεί καμία ουσιαστική μετακίνηση μπλόκων ούτε απόδοση λωρίδας κυκλοφορίας που να πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας.
Παράλληλα, επισημαίνεται η τεράστια επιχειρησιακή επιβάρυνση της ΕΛΑΣ, με δυνάμεις να βρίσκονται διαρκώς τόσο στο εθνικό δίκτυο όσο και στις παρακαμπτήριες διαδρομές. «Οι παρακάμψεις είναι δύσκολες και επικίνδυνες, αλλά είναι η μόνη ασφαλής επιλογή», είναι το μήνυμα που εκπέμπεται.
Η απάντηση των αγροτών: «Δεν κλείνουμε εμείς τους δρόμους»
Οι αγρότες, από την πλευρά τους, επιμένουν ότι έχουν μετακινήσει τα τρακτέρ στις άκρες των δρόμων και ότι στόχος τους είναι να μην επιβαρυνθούν οι εκδρομείς και το εμπόριο τις ημέρες των εορτών.
Σε αγροτικούς κύκλους υπάρχει έντονη δυσφορία για το γεγονός ότι, όπως υποστηρίζουν, «ενώ αφήνουμε λωρίδες, η κυκλοφορία εκτρέπεται αλλού με αστυνομική απόφαση». Η θέση τους συνοψίζεται στη φράση: «Τους δρόμους δεν τους κλείνουν οι αγρότες, τους κλείνει η Τροχαία».

default
Το βάρος της ευθύνης
Στο παρασκήνιο, κυβερνητικά στελέχη αναγνωρίζουν ότι το ζήτημα ακουμπά ευαίσθητα κοινωνικά νεύρα, ειδικά τις ημέρες των Χριστουγέννων. Ωστόσο, η επιλογή είναι σαφής: καμία υποχώρηση στο θέμα της ασφάλειας, ακόμη κι αν αυτό μεταφραστεί σε πολιτικό κόστος.
Από την άλλη, οι αγρότες θεωρούν ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να μεταφέρει την ευθύνη της ταλαιπωρίας στους ίδιους, αποφεύγοντας μια ουσιαστική πολιτική διαπραγμάτευση για τα αιτήματά τους.
Το αγροτικό μπαίνει στις γιορτές χωρίς αποκλιμάκωση, αλλά με προσεκτικά ζυγισμένες κινήσεις και από τις δύο πλευρές. Η ΕΛΑΣ κρατά το τιμόνι των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, οι αγρότες το ηθικό πλεονέκτημα της «καλής θέλησης» – και οι πολίτες βρίσκονται ανάμεσα.
Το ερώτημα είναι αν μετά τα Χριστούγεννα θα αλλάξει το σκηνικό ή αν το blame game θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση.
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας