Αυτοκίνητο

Σαραβαλιάζει η Ελλάδα – και πάλι – στους δρόμους! (Μέρος 2)

Σαραβαλιάζει η Ελλάδα – και πάλι – στους δρόμους! (Μέρος 2)
Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην χώρα μας δεν είναι μόνο παλιά αλλά και ασυντήρητα!

Το γεγονός ότι η Ελλάδα γερνάει και πάνω στις τετράτροχες – πρώην – απολαύσεις, φαίνεται και από τα στοιχεία που φανερώνουν ότι πλέον, έχουμε και πάλι έναν από τους πιο γερασμένους στόλους στην Ευρώπη. Επίσης, έχουμε και τα πιο ασυντήρητα και ρυπογόνα αυτοκίνητα.  Όπως αναφέρει ο  πρόεδρος των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Κώστας Βήκας πάνω από 1 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με τον,  συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν περάσει από τον προκαθορισμένο τεχνικό έλεγχο των ΚΤΕΟ.

Πλέον, στα ΚΤΕΟ έρχονται αυτοκίνητα που έχει περάσει προ πολλού η προθεσμία ελέγχου, ενώ τα περισσότερα παρουσιάζουν σοβαρές ελλείψεις  (ιδιαίτερα τα γερασμένα), σε μηχανικά μέρη που έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια των επιβατών.  Οι πιο συχνές σοβαρές βλάβες εντοπίζονται στο σύστημα πέδησης, τα ελαστικά ( ακατάλληλα τις περισσότερες φορές με φθαρμένο πέλμα ) ενώ στο μεγαλύτερο ποσοστό των οχημάτων που ελέγχονται παρουσιάζονται αυξημένες εκπομπές ρύπων.  

Οι αιτίες στις οποίες οφείλεται η υπερβολική εκπομπή καυσαερίων ποικίλουν και μπορεί να είναι μία μικρή βλάβη στην εξάτμιση, επαναρρύθμιση του κινητήρα ή και σοβαρή βλάβη του καταλύτη. Σε κάθε περίπτωση η έγκαιρη διάγνωση μπορεί να προλάβει σοβαρές ζημιές και κόστος επισκευής επισημαίνουν οι τεχνικοί στα ΚΤΕΟ.

ΚΤΕΟ: Τι πρέπει να γνωρίζετε!

Κάθε πότε περνάει το όχημα ΚΤΕΟ

– Tα νέα οχήματα ελέγχονται, όταν συμπληρώνουν τέσσερα  έτη από την ημερομηνία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας τους.– Έκτοτε όλα τα οχήματα χρειάζεται να περάσουν από τεχνικό έλεγχο περιοδικά ανά δύο  χρόνια με ανώτερο περιθώριο καθυστέρησης τη μια εβδομάδα.– Τα επιβατικά δημόσιας χρήσης και εκπαιδευτικά οχήματα ελέγχονται περιοδικά ανά έτος.

Tι ελέγχoυν στα ΚΤΕΟ: Πρωτίστως τα μηχανικά του μέρη και την κατάσταση του αμαξώματος ( αν υπάρχουν σκουριές ή χτυπήματα που μπορεί να επηρεάσουν την οδική ασφάλεια του αυτοκινήτου). Τα φωτιστικά σώματα και η κατεύθυνση της δέσμης των φώτων, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης, οι ζώνες ασφαλείας, η κατάσταση των αναρτήσεων κ.α. Μεγάλο βάρος δίνετε στα ελαστικά αν υπάρχουν φθορές ή σχισίματα, το βάθος του πέλματος και η πίεση τους.  Ελέγχετε οπτικά ο κινητήρας, οι εκπομπές ρύπων αλλά και ο αριθμός πλαισίου του αυτοκινήτου που πρέπει να είναι ίδιος με αυτόν που αναγράφεται στην άδεια αυτοκινήτου.

Πόσο κοστίζει το ΚΤΕΟ: Το κόστος ελέγχου ξεκινάει από τα 50- 55 ευρώ. Ο επανέλεγχος κοστίζει από 10 ευρώ. Επίσης, ο έλεγχος εγκατάστασης συστήματος υγραερίου – φυσικού αερίου είναι κατά μέσο όρο στα 90 ευρώ – ανάλογα με το ΚΤΕΟ.

Ραντεβού: Όλα τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ κλείνουν ραντεβού τηλεφωνικά. Η γραμματεία του ΚΤΕΟ δίνει την ημερομηνία αλλά και την ώρα που θα πρέπει να είναι ο κάτοχος του ΙΧ για να περάσει το αυτοκίνητο ΚΤΕΟ.

Διάρκεια ελέγχου: Η διάρκεια του ελέγχου κυμαίνεται από 20 – 45 λεπτά ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου.

Kάρτα καυσαερίων: Όλα τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ παρέχουν ταυτόχρονα με τον έλεγχο του αυτοκινήτου και κάρτα ελέγχου καυσαερίων. Η κάρτα καυσαερίων ισχύει για ένα χρόνο. Συνεπώς με την λήξη των χρονικών αυτών διαστημάτων χρειάζεται η επανέκδοση Κάρτας Καυσαερίων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments