Ελλάδα

Πανελλήνιες 2019: Πώς γίνεται η βαθμολόγηση των γραπτών

Πανελλήνιες 2019: Πώς γίνεται η βαθμολόγηση των γραπτών
Οι Πανελλήνιες 2019 ξεκίνησαν σήμερα, Πέμπτη (6/6/19) με το μάθημα των Νέων Ελληνικών για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και από την Παρασκευή (7/6/19) τη σκυτάλη θα πάρουν οι μαθητές των Γενικών Λυκείων.

Πρεμιέρα σήμερα για τις Πανελλήνιες 2019, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 20 Ιουνίου. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις ξεκίνησαν με το μάθημα των Νέων Ελληνικών για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ. Αύριο, Παρασκευή, 7 Ιουνίου, θα πάρουν σειρά οι υποψήφιοι των ΓΕΛ.

Πανελλήνιες 2019: Το πρόγραμμα

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει εκδοθεί, οι Πανελλήνιες 2019 θα συνεχιστούν το Σάββατο, 8 Ιουνίου, με τους μαθητές των ΕΠΑΛ να εξετάζονται στα Μαθηματικά (Αλγεβρα). Τη Δευτέρα, 10 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα εξεταστούν στα μαθήματα Αρχαίων Ελληνικών (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών) και Μαθηματικά (Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Αναλυτικά το πρόγραμμα

  • Παρασκευή 7-6-2019 – Νέα Ελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας
  • Δευτέρα 10-6-2019 – Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Μαθηματικά Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
  • Τετάρτη 12-6-2019 – Ιστορία – Φυσική – Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών Ο.Π. Θετικών Σπουδών Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
  • Παρασκευή 14-6-2019 – Λατινικά– Χημεία – Αρχές Οικονομικής Θεωρίας Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών Ο.Π. Θετικών Σπουδών Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής
  • Τρίτη 18-6-2019 – Βιολογία – Βιολογία Ο.Π. Θετικών Σπουδών Γενικής Παιδείας

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.

Το πρόγραμμα εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ

  • Πέμπτη 6-6-2019 – Νέα Ελληνικά
  • Σάββατο 8-6-2019 – Μαθηματικά (Άλγεβρα)
  • Τρίτη 11-6-2019 – Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ) – Στοιχεία Μηχανών – Ναυσιπλοΐα ΙΙ – Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις – Προγραμματισμός Υπολογιστών
  • Πέμπτη 13-6-2019 – Ανατομία – Φυσιολογία II / Στοιχεία Ανατομίας -Φυσιολογίας ΙΙ (ν.4473) – Ηλεκτροτεχνία 2 / Ηλεκτροτεχνία (ν.4473) – Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης/ Ιστορία των Τεχνών – Έργα και Δημιουργοί (ν.4473) – Αρχιτεκτονικό Σχέδιο
  • Σάββατο 15-6-2019 – Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Α.Ο.Θ.) – Δίκτυα Υπολογιστών / Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών (ν.4473) – Ναυτικό Δίκαιο – Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτολία – Εφαρμογές – Αρχές Βιολογικής Γεωργίας – Μηχανές Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ)/ Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ (ΜΕΚ II) (ν.4473)
  • Τετάρτη 19-6-2019 – Ναυτικές Μηχανές /Μηχανές Πλοίου ΙI (ν.4473) – Υγιεινή – Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων – Ηλεκτρικές Μηχανές – Ψηφιακά Συστήματα
  • Πέμπτη 20-6-2019 – Τεχνολογία Υλικών – Οικοδομική – Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού – Κινητήρες Αεροσκαφών / Κινητήρες Αεροσκαφών II (ν.4473).

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις ώρες.

Πανελλήνιες 2019: Πώς γίνεται η βαθμολόγηση των γραπτών

Σύμφωνα με τον κανονισμό που ισχύει, η βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων θα ξεκινά στις 12:00 το μεσημέρι, τη μεθεπόμενη ημέρα της εξέτασης. Θα έχει προηγηθεί, ωστόσο, η πειραματική βαθμολόγηση που θα πραγματοποιείται το απόγευμα της επόμενης ημέρας από την εκάστοτε εξέταση των Πανελληνίων 2019. Κατά την πειραματική βαθμολόγηση οι βαθμολογητές μπορούν να ζητήσουν διευκρινίσεις για τα θέματα των εξετάσεων από την Κεντρική Επιτροπή που θα διατυπώνονται γραπτά.

Να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει ξεχωριστό πρόγραμμα για την εξέταση των ειδικών μαθημάτων των Πανελληνίων.

Πανελλήνιες 2019: Αυτό είναι το θέμα έκθεσης 2019 στα ΕΠΑΛ

Το θέμα έκθεσης που έπεσε είναι το «Η τέχνη και ο ρόλος του καλλιτέχνη».Σημειώνεται πως η εξέταση των υποψηφίων των ΕΠΑΛ ολοκληρώνεται στη 1 το μεσημέρι ενώ συνήθως το όριο των λέξεων είναι έως 600 λέξεις.

  • Αναλυτικά το θέμα:

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ – ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΕΜΠΤΗ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019 ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΠΕΝΤΕ (5)

Α. ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Εισαγωγικό Σημείωμα

Ο Α. Καμύ το 1957 κερδίζει το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Στην ομιλία του στην Ακαδημία της Σουηδίας αναφέρεται στην Τέχνη και στον κοινωνικό ρόλο του καλλιτέχνη.

[…] Προσωπικά, μου είναι αδύνατον να ζήσω χωρίς την τέχνη μου. Αλλά ουδέποτε την έβαλα πάνω απ’ όλα. Αντιθέτως, μου είναι απαραίτητη γιατί συνυπάρχει με τον καθένα και μου επιτρέπει να ζω, έτσι όπως είμαι, στο ίδιο επίπεδο με όλους. Η τέχνη δεν είναι για μένα μια απόλαυση μοναχική. Είναι ένα μέσο για να αγγίζω τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό ανθρώπων, προσφέροντάς τους μια προνομιακή εικόνα για τους κοινούς πόνους και τις χαρές. Εξαναγκάζει, λοιπόν, τον καλλιτέχνη να μην απομονωθεί και του επιβάλλει την πιο ταπεινή και οικουμενική αλήθεια. Και αυτός που συχνά επιλέγει τη μοίρα του καλλιτέχνη επειδή αισθάνεται διαφορετικός, πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεται ότι δεν θα τονώσει την τέχνη και τη διαφορετικότητά του παρά μόνον αποδεχόμενος την ομοιότητά του με όλο τον κόσμο.

Ο καλλιτέχνης διαπλάθεται μέσα σ’ ένα αδιάκοπο πηγαινέλα από το εγώ του στους άλλους, στο μεταίχμιοΊ μεταξύ της αναγκαίας γι’ αυτόν ομορφιάς και της κοινότητας από την οποία αδυνατεί να αποσπαστεί. Γι’ αυτό τον λόγο οι αληθινοί καλλιτέχνες δεν πεοιφοονούν τίποτε και υποχρεώνουν εαυτούς να κατανοούν αντί να κρίνουν. Κι αν πρέπει να πάρουν το μέρος κάποιου σε αυτόν τον κόσμο, δεν μπορούν παρά να ταχθούν υπέρ μιας κοινωνίας όπου, σύμφωνα με την ιστορική ρήση του Νίτσε2, δεν θα κυριαρχεί πλέον ο κριτής αλλά ο δημιουργός, είτε είναι εργάτης είτε διανοούμενος.

[… ] Ο καλλιτέχνης μπορεί να ξαναβρεί το αίσθημα μιας ζωντανής κοινωνίας που θα τον δικαιώσει με μόνη προϋπόθεση να αποδεχτεί, όσο του είναι δυνατόν, τη διπλή υποχρέωση που προσδίδει αξία στο έργο του: να ταχθεί στην υπηρεσία της αλήθειας και της ελευθερίας. Εφόσον, προορισμός του είναι να συνενώσει τον μεγαλύτερο δυνατόν αριθμό ανθρώπων, αδυνατεί να συμβιβαστεί με το ψεύδος και τη δουλεία που, όπου βασιλεύουν, πολλαπλασιάζουν τη μοναξιά. Όποιες κι αν είναι οι προσωπικές μας αναπηρίες, το μεγαλείο της δουλειάς μας θα ριζώσει μόνο αν αναλάβουμε μια δέσμευση διττή3, που δύσκολα τηρείται: την άρνηση του ψεύδους για ό,τι γνωρίζουμε και την αντίσταση στην καταπίεση.

(Αλμπέρ Καμύ, «Ο Καλλιτέχνης και η Εποχή του. Ομιλίες στη Σουηδία», εκδ. Καστανιώτης, Αθήνα, 2011, απόσπασμα, σελ. 26-28, διασκευή) 1 μεταίχμιο: το διαχωριστικό σημείο ανάμεσα σε δύο αντίθετες καταστάσεις 2 Νίτσε: Γερμανός φιλόσοφος 3 διττή: διπλή

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1η δραστηριότητα: Α1. «Προσωπικά … είτε διανοούμενος»: Παρουσιάστε περιληπτικά στην τάξη σας το περιεχόμενο του συγκεκριμένου αποσπάσματος του κειμένου. (60-80 λέξεις) Μονάδες 15

2η δραστηριότητα: Α 2. αντιθέτως, λοιπόν, γι’ αυτό τον λόγο, εφόσον: Ποιος είναι ο ρόλος της κάθε διαρθρωτικής λέξης/φράσης στη συνοχή του κειμένου; Μονάδες 4

Α 3. Να δώσετε έναν τίτλο στο κείμενο. Μονάδες 3=

Α4. α) ουδέποτε, επιτρέπει, αδυνατεί, δέσμευση: Να γράψετε ένα αντώνυμο για κάθε μία από τις παραπάνω λέξεις. (μον. 4)

β) περιφρονούν, υποχρέωση: Για κάθε μία από τις παραπάνω λέξεις του κειμένου να δημιουργήσετε μία πρόταση που θα φανερώνει τη σημασία τους. (μον. 4) Μονάδες 8

3η δραστηριότητα: Α5. Σε μία σύντομη ομιλία σας στη Βουλή των Εφήβων να προτείνετε τρόπους με τους οποίους το σύγχρονο σχολείο θα αναλάβει καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο της τέχνης και του πολιτισμού. (200-250 λέξεις) Μονάδες 20

Β. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Εισαγωγικό Σημείωμα

Η Alda Merini είναι Ιταλίδα ποιήτρια και το 1996 προτάθηκε από τη Γαλλική Ακαδημία για το βραβείο Νόμπελ στη Λογοτεχνία.

[Ένα ποίημα δυο ερμηνείες]

Λεν έχω ανάγκη από χρήματα. Έχω ανάγκη από αισθήματα, από λέξεις, από λέξεις σοφά διαλεγμένες, από λουλούδια που τα λένε σκέψεις, από ρόδα που τα λένε παρουσίες, από όνειρα που κατοικούν τα δέντρα, από τραγούδια που κάνουν τ’ αγάλματα να χορεύουν, από άστρα που ψιθυρίζουν στ’ αυτί των εραστών. Έχω ανάγκη από ποίηση, εκείνη τη μαγεία που καίει το βάρος των λέξεων, που ξυπνά τις συγκινήσεις και φέρνει καινούργια χρώματα. Alda Merini, Μετάφραση: Ευαγγελία Πολύμου, https://bibliotheque.gr/article/67424.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1η δραστηριότητα Β1. Σε μία παράγραφο 50-60 λέξεων να καταγράψετε ποιες είναι οι προσδοκίες της ποιήτριας. Τεκμηριώστε την απάντησή σας με στοιχεία του ποιήματος. Μονάδες 15

2η δραστηριότητα Β2. α) Να εντοπίσετε και να καταγράψετε τρεις προσωποποιήσεις που υπάρχουν στο ποίημα. (μον. 6) Τι πετυχαίνει με τη χρήση τους η ποιήτρια; (μον. 1) β) Η φράση «έχω ανάγκη» επαναλαμβάνεται στο ποίημα. Να ερμηνεύσετε τη λειτουργία της επανάληψης ως προς το νόημα του κειμένου. (μον. 8) Μονάδες 15

3η δραστηριότητα Β3. Η ποιήτρια δηλώνει ότι έχει ανάγκη την ποίηση. Εσείς, στη ζωή σας, κατά πόσο έχετε ανάγκη από κάποια μορφή τέχνης (μουσική, ζωγραφική, θέατρο, λογοτεχνία κ.λπ.); Σε ένα κείμενο 100-150 λέξεων να αναπτύξετε την άποψή σας. Μονάδες 20

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥΣ

1. Στο τετράδιο να γράψετε μόνον τα προκαταρκτικά (ημερομηνία, εξεταζόμενο μάθημα). Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο τετράδιο. 2. Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των φωτοαντιγράφων, αμέσως μόλις σας παραδοθούν. Δεν επιτρέπεται να γράψετε καμιά άλλη σημείωση. Κατά την αποχώρησή σας να παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα. 3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα, μόνο με μπλε ή μόνο με μαύρο στυλό ανεξίτηλης μελάνης. 4. Κάθε τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή. 5. Διάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των φωτοαντιγράφων. 6. Ώρα δυνατής αποχώρησης: 10.00 π.μ.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

ΤΕΛΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ


Διαβάστε εδώ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2019

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments