Άποψη

Η ανάπτυξη βούλιαξε στην Σαμοθράκη…

Η ανάπτυξη βούλιαξε στην Σαμοθράκη…
Ο Γιώργος Χελάκης γράφει στο blog του στο pagenews.gr για τις κινήσεις της κυβέρνησης για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα στη Σαμοθράκη.

O Φώτης Μανούσης έχει ιστορία ως υποστηρικτής και στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας. Ήταν το δεξί χέρι του Σωτήρη Κούβελα όταν αυτός χρημάτισε δήμαρχος της Θεσσαλονίκης. Όταν κατέβηκε στην Αθήνα δημιούργησε τον τηλεοπτικό Σταθμό «New Channel». Λίγα χρόνια αργότερα τον «χρυσοπούλησε» στον Μιχάλη Ανδρουλιδάκη και βρέθηκε να είναι πλοιοκτήτης. Αμέσως μετά από διαγωνισμό, βρέθηκε να κάνει με την εταιρεία του το δρομολόγια της άγονης γραμμής στη Σαμοθράκη. Δηλαδή μια από τις γραμμές που που χρηματοδοτεί το ελληνικό Δημόσιο.

Πάνω από εικοσιπέντε χρόνια -θα πρόκειται για σύμπτωση- τα πεπαλαιωμένα καράβια της Εταιρείας SAOS FERRIES συνδέουν ατμοπλοϊκά την Σαμοθράκη ότι τα καράβια είναι παλιά προκύπτει όχι από το γεγονός ότι ο κ. Mανούσης τα αγόρασε (πολυ)μεταχειρισμένα αλλά από το ότι συχνά-πυκνά παθαίνουν βλάβες με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις και να αναβάλλονται δρομολόγια. Πριν από λίγα χρόνια μάλιστα ο κ. Mανούσης απείλησε ότι θα τα δέσει αν δεν αυξανόταν η χρηματοδότηση του από το Δημόσιο. Κάπως έτσι φτάσαμε στην κατάσταση που βρίσκεται τώρα το νησί.

Οι εικόνες με εκατοντάδες ταξιδιώτες να βρίσκονται με υπνόσακους στο λιμάνι περιμένοντας να φανεί πλοίο, είναι αποκαρδιωτικές για μια προηγμένη χώρα

Βέβαια, για τις ευθύνες του εφοπλιστή δεν πρόκειται να ακούσετε και να διαβάσετε παρά ελάχιστα. Αν είχαν κάνει απεργία οι ναυτεργάτες όμως θα είχαν βουίξει τα κανάλια για το κακό που γίνεται στον τουρισμό από τους συνδικαλιστές.Τα πλοία του εφοπλιστή αποσύρθηκαν από την γραμμή στις 11 του μηνός δημιουργώντας πραγματικό έμφραγμα στους κατοίκους του νησιού, τους τουρίστες και την οικονομία. Το ερώτημα που προκύπτει δεν είναι πως συμπεριφέρεται στην προκειμένη περίπτωση η SAOS FERRIES αλλά τι έκανε η κυβέρνηση για να προλάβει την κατάσταση και να μην δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα στο νησί, σε αυτούς που εγκλωβίστηκαν εκεί αλλά και σε αυτούς που προγραμμάτιζαν να το επισκεφτούν.

Διότι όταν απαγγέλλεις δεκάρικους για την ανάπτυξη και δεν είσαι σε θέση να εγγυηθείς και να διασφαλίσεις την ακτοπλοϊκή σύνδεση ενός νησιού που ζει από τον τουρισμό, τότε είσαι απλώς για μεγάλα λόγια. Τι να πιστέψεις από κάποιον που σου λέει ότι θα λύσει εξίσωση με δυο αγνώστους αλλά δεν μπορεί να κάνει μια διαίρεση με διψήφιο διαιρέτη… Το νησί αποκλείστηκε για μέρες και η κυβέρνηση δια των συναρμοδίων υπουργών δεν μπόρεσε να βρει λύση ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα σε τόσο τραγικές διαστάσεις. Οι εικόνες με εκατοντάδες ταξιδιώτες να βρίσκονται με υπνόσακους στο λιμάνι περιμένοντας να φανεί πλοίο, είναι αποκαρδιωτικές για μια προηγμένη χώρα που ζει κατά μεγάλο μέρος από τον τουρισμό και καμώνεται πως τα δίνει όλα για την ανάπτυξη.

Περίπου δυο χιλιάδες τουρίστες που είχαν προγραμματίσει να φύγουν για άλλους προορισμούς παρέμειναν για τουλάχιστον τέσσερις μέρες εγκλωβισμένοι στην Σαμοθράκη και σχεδόν άλλοι τόσοι ήταν αυτοί που δεν μπόρεσαν να μεταβούν. Ελλείψεις είχαν αρχίσει να παρατηρούνται σε τρόφιμα και κυρίως σε φάρμακα. Να μην ανησυχούν όμως οι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες του νησιού. Η κυβέρνηση αποφάσισε ευρεία διυπουργική σύσκεψη προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Πότε; Στις δεκαεννέα Αυγούστου και αφού πρώτα έχει συντελεστεί η οικονομική καταστροφή. Θα ήταν για γέλια αν δεν ήταν για κλάματα…

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο