Θέλω από την αρχή του άρθρου να ξεκαθαρίσω πως δε γνωρίζω την κυρία Αντωνιάδου και ότι το άρθρο δεν αφορά στη δική της υπόθεση. Η αντιδικία στα social media σε σχέση με το βιογραφικό της, για το κατά πόσο δουλεύει ή όχι στη NASA και αν έχει κάνει όσα ισχυρίζεται, είναι απλά η αφορμή για κάποιες σκέψεις σχετικά με το θέμα των τυπικών προσόντων και των βιογραφικών.
Θυμάμαι στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το σκάνδαλο των γραμματειών. Εργαζόμενοι σε γραμματείες πανεπιστημιακών σχολών έγραφαν συγγενείς και φίλους στα τμήματα που εργάζονταν. Άλλοι έλιωναν για να περάσουν με τις πανελλήνιες και άλλοι πήγαιναν κατευθείαν στη γιορτή. Το θέμα αποκαλύφθηκε σε κάποιο έλεγχο, αλλά πραγματικά δε γνωρίζω αν αφαιρέθηκαν πτυχία, αν επιβλήθηκαν ποινές κοκ.
Ειδικά μετά την ποινή φυλάκισης που επιβλήθηκε σε μία κυρία που ισχυρίστηκε ότι είχε τελειώσει το σχολείο για να κερδίσει μία θέση εργασίας. Η κοινωνία πήρε το μέρος της σε σχέση με την ποινή και απελευθερώθηκε. Βέβαια, κάποιος άλλος κύριος ή κυρία έχασε τη θέση και την ευκαιρία να εργαστεί.
Και πάλι δε γνωρίζω αν αναζητήθηκε ο πρώτος επιλαχόντας του διαγωνισμού και αν αποκαταστάθηκε η αδικία. Το επισημαίνω γιατί το χάνεται το νήμα είναι ένα από τα βασικά όπλα της γραφειοκρατίας. Ακόμη και όταν αποκαλύπτονται οι αδυναμίες της, οι διαδικασίες αποκατάστασης τραβούν σε χρόνο με αποτέλεσμα κανείς να μη μπορεί να παρακολουθήσει μία υπόθεση από την αρχή ως το τέλος.
Θα μπορούσα να προσθέσω πολλά άρθρα ακόμη. Αλλά ο στόχος του άρθρου είναι απλά να ευαισθητοποιήσει. Ούτε να αποκαλύψει, ούτε και να στοχοποιήσει. Στην εποχή του διαδικτύου υπάρχει η δυνατότητα όλοι να έχουν πρόσβαση σε όλα. Από το ποιοι γίνονται δεκτοί σε ένα μεταπτυχιακό μέχρι το αν πηγαίνουν στα μαθήματα. Αν κάνουν εργασίες ή αν απλά πληρώνουν τα δίδακτρα και περιμένουν το χαρτί. Είναι εύκολο να δείξει κανείς τη δουλειά του. Με τις δημοσιεύσεις και τα γραπτά του όμως. Όχι με λόγια και «χαρτιά»…