Hubble: Φωτογράφισε τη γέννηση ενός πλανήτη

Hubble: Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble «κοίταξε» προς το σύστημα του PDS 70 και φωτογράφισε έναν κοσμικό τοκετό. Πού βρίσκεται ο πλανήτης.

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble φωτογράφισε τη γέννηση ενός πλανήτη. Πρόκειται για μια ακόμα εντυπωσιακή είδηση μετά τα όσα γίνονται το τελευταίο διάστημα στον Άρη με την αποστολή του Perseverance της NASA. Να θυμίσουμε ότι το New Horizons φωτογράφισε τις προηγούμενες μέρες το «ξαδελφάκι» του Voyager 1 αφού κατάφερε να φτάσει στην περιοχή όπου βρίσκεται.

Πιο συγκεκριμένα, σε απόσταση 370 ετών φωτός από την Γη στον αστερισμό του Κενταύρου βρίσκεται το άστρο PDS 70. Εκεί έχει σχηματιστεί ένας δίσκος κοσμικής ύλης, ο οποίος αποτελεί την πηγή του σχηματισμού πλανητών. Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble «κοίταξε» προς το σύστημα του PDS 70 και κατάφερε καταγράψει απευθείας εικόνες ενός γιγάντιου πλανήτη που γεννιέται εκεί.

Hubble: Φωτογράφισε τη γέννηση ενός πλανήτη

Πρόκειται για ένα πλανήτη που οι παρατηρήσεις που έχουν γίνει μέχρι στιγμής δείχνουν ότι έχει μάζα τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτή του μεγαλύτερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος, του Δία.

«Δεν γνωρίζουμε πολλά για το πώς ένας πλανήτης μετά τον αρχικό του σχηματισμό αναπτύσσεται και μετατρέπεται σε γιγάντιο. Αυτό το πλανητικό σύστημα μας δίνει για πρώτη φορά την δυνατότητα να παρατηρήσουμε απευθείας την κοσμική ύλη να πέφτει πάνω σε ένα πλανήτη. Η έρευνα μας ανοίγει ένα νέο παράθυρο σε αυτό τον τομέα», σημειώνει σε ανακοίνωση του ο Μπρένταν Μπάουλερ, καθηγητής αστρονομίας στο Πανεπιστημίου του Τέξας και μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Ο πλανήτης που ονομάστηκε PDS 70b σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα που έκανε την ανακάλυψη συνεχίζει να συλλέγει υλικά από τον δίσκο αλλά κατά πάσα πιθανότητα βρίσκεται στα τελικά στάδια του σχηματισμού του και το μέγεθος του θα είναι περίπου αυτό που γνωρίζουμε σήμερα.

Οι ερευνητές είναι ενθουσιασμένοι εκτός των άλλων και από το γεγονός ότι κατάφεραν να κάνουν την ανακάλυψη χρησιμοποιώντας το ηλικίας 31 ετών Hubble που έχει ξεπεράσει κάθε πρόβλεψη και προσδοκία τόσο για την διάρκεια ζωής του όσο και τις ικανότητες του. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το πιο προηγμένο και ισχυρό διαστημικό τηλεσκόπιο που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, το James Webb, θα εκτοξευτεί το προσεχές φθινόπωρο για να αντικαταστήσει το Hubble το οποίο θα… συνταξιοδοτηθεί αλλά με τέτοιες επιδόσεις που συνεχίζει να έχει το Hubble η επιστημονική κοινότητα αναμένεται να πιέσει για την συνέχιση της λειτουργίας του.