Τεχνολογία

Αυτοκίνητο: 5 κακές συνήθειες που αυξάνουν το κόστος χρήσης του

Αυτοκίνητο: 5 κακές συνήθειες που αυξάνουν το κόστος χρήσης του
Αυτοκίνητο: Αυτές είναι οι πέντε κυριότερες αιτίες που δυστυχώς μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το κόστος χρήσης, αλλά και συντήρησης του αυτοκίνητου σας.
Αυτοκίνητο: Αυτές είναι οι πέντε κυριότερες αιτίες που δυστυχώς μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το κόστος χρήσης, αλλά και συντήρησης του αυτοκίνητου σας.

Όταν αγοράζουμε ένα νέο αυτοκίνητο, δεν σκεφτόμαστε τόσο το μέλλον, δηλαδή τα έξοδα που συνεπάγεται η χρήση του προοδευτικά, αλλά εστιάζουμε μονάχα στο κόστος πρόσκτησης του. Ωστόσο, αρκετοί οδηγοί έχουν 5 κακές συνήθειες οι οποίες δυστυχώς μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το κόστος χρήσης, αλλά και συντήρησης του οχήματος.

Υψηλές απαιτήσεις από κρύο κινητήρα

Αυτή είναι μία από τις πιο συχνές κακές συνήθειες των οδηγών. Ο κρύος κινητήρας θέλει “ευγενική” χρήση μέχρι να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, αποφεύγοντας τις σβέλτες επιταχύνσεις. Για ευνόητους λόγους, αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό την χειμωνιάτικη περίοδο.

Η σωστή θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα εξαρτάται από την θερμοκρασία του λαδιού. Η ενδεδειγμένη θερμοκρασία λαδιού είναι πάνω από τους 90 βαθμούς κελσίου και μόνο τότε λιπαίνει και προστατεύει τα μηχανικά μέρη σωστά. Εάν είστε υπομονετικοί με τις κρύες εκκινήσεις και περιμένετε να έρθει εν κινήσει σε σωστή θερμοκρασία λειτουργίας ο κινητήρας, θα κερδίσετε μακροζωία στα μηχανικά μέρη και φυσικά χρήματα από μελλοντικές βλάβες.

Απενεργοποίηση κλιματισμού μαζί με τον κινητήρα

Το συγκεκριμένο “έθιμο” είναι εξαιρετικά διαδεδομένο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που διατηρούμε σχεδόν μόνιμα ενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμού. Το θέμα στην συγκεκριμένη “συνήθεια” είναι η απότομη διακοπή λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού, με ότι αυτό συνεπάγεται σε μακροπρόθεσμες βλάβες.

Εάν συμβεί μία στις τόσες, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Εάν όμως το κάνετε κάθε φορά, να ξέρετε ότι δεν αργήσει η στιγμή που θα παρουσιάσει κάποιο σφάλμα. Για αυτό, είναι προτιμότερο να απενεργοποιείται το σύστημα κλιματισμού πριν σβήσετε τον κινητήρα.

Άμεση απενεργοποίηση υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα

Για το συγκεκριμένο θέμα έχουμε αναφερθεί κάμποσες φορές. Η περιστροφή της τουρμπίνας ανεβάζει αρκετά την θερμοκρασία, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές με συνεχή επιτάχυνση.

Η σωστός τρόπος απενεργοποίησης ενός κινητήρα τούρμπο προβλέπει την διατήρηση του κινητήρα στο ρελαντί για περίπου ένα λεπτό πριν τον σβήσετε, με σκοπό να επιτρέψετε στο τούρμπο να έρθει σε μια πιο ήπια κατάσταση που θα μειώσει και την θερμοκρασία του. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να παρουσιάσει κάποια βλάβη που δεν θα έχει προσιτό κόστος επισκευής.

Αυτοκίνητο: Οδήγηση με χαμηλές πιέσεις στα ελαστικά

Δυστυχώς, είναι πολλοί οι οδηγοί που δεν ασχολούνται ή δεν ξέρουν πώς να ρυθμίσουν τις σωστές πιέσεις των ελαστικών τους. Οι αλλαγές στην θερμοκρασία, οι κακοτεχνίες των δρόμων και γενικότερα η καθημερινή χρήση του αυτοκίνητου, είναι παράγοντες που προκαλούν σταδιακή μείωση της πίεσης των ελαστικών. Αυτοκίνητο

Το ιδανικό σενάριο θέλει έλεγχο της πίεσης των ελαστικών κάθε δύο με τρεις εβδομάδες. Εάν δεν συμβεί αυτό, να ξέρετε ότι θα οδηγείτε με μειωμένες πιέσεις στα ελαστικά με αποτέλεσμα να μην πατάει σωστά το πέλμα, να αυξάνετε την κατανάλωση καυσίμου, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο να ξεζαντάρει και να προκληθεί ατύχημα. Επιπλέον, η φθορά των ελαστικών θα είναι ανομοιόμορφη και θα σας αναγκάσει να τα αλλάξετε νωρίτερα.

Αυτοκίνητο: Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα

Στα παλαιότερα αυτοκίνητα που δεν διέθεταν σύστημα κλιματισμού, ο οδηγός και οι επιβάτες κατέβαζαν τα παράθυρα για να πάρουν αέρα και λίγη δροσιά τους καλοκαιρινούς μήνες. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι προτιμότερο να τα κλείσετε και να θέσετε σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού, και ας ρίχνει ελαφρώς την απόδοση του κινητήρα, αυξάνοντας παράλληλα την μέση κατανάλωση. Αυτοκίνητο

Σε περίπτωση όμως που προτιμήσετε να ανοίξετε τα παράθυρα, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η κατανάλωση καυσίμου θα ανέβει ακόμα περισσότερο λόγω αεροδυναμικής αντίστασης. Σε αστικό περιβάλλον δεν ισχύει αυτό, αλλά η οδήγηση με ανοιχτά τα παράθυρα στον αυτοκινητόδρομο δεν θα αυξήσει μόνο την κατανάλωση καυσίμου, αλλά θα σας κουράσει και ο αεροδυναμικός θόρυβος, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του ταξιδιού σας.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments