Pagenews.gr Ora Oikonomias. Παραγωγή pagenews.gr Ora Oikonomias. Παραγωγή pagenews.gr
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
Γιάννης Ξιφαράς
Γενικός Γραμματέας Μεταφορών

Με την
Σοφία Χύτου

Γιάννης Ξιφαράς στο pagenews.gr: Δίπλωμα οδήγησης στα 17, αναβάθμιση συγκοινωνιών, ψηφιοποίηση υπηρεσιών

Γιάννης Ξιφαράς στο pagenews.gr: Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς μίλησε για μια σειρά θεμάτων όπως για το δίπλωμα οδήγησης στα 17, το σχέδιο που εφαρμόζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, τι έχει αλλάξει σε 24 μήνες στις αστικές συγκοινωνίες, για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του ΥΠΥΜΕ και άλλα θέματα.

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς μίλησε στο pagenews.gr και την εκπομπή “Ώρα Οικονομίας” με τη Σοφία Χύτου, όπου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στους νέους και το δίπλωμα οδήγησης στα 17, το σχέδιο που εφαρμόζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, τα έργα που έχουν υλοποιηθεί εδώ και 24 μήνες στις αστικές συγκοινωνίες, για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τα δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ στον Πειραιά που συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών δικτύων.

Γιάννης Ξιφαράς στο pagenews.gr: Οι νέοι μπορούν να αποκτήσουν για πρώτη φορά δίπλωμα οδήγησης στα 17

“Το δίπλωμα οδήγησης στα 17 είναι μια από τις καινοτομίες σε αυτό το νομοσχέδιο που εισαγάγαμε μετά από πάρα πολύ προσεκτική μελέτη ώστε να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε επιτέλους και στην Ελλάδα τις βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται και σε άλλες χώρες του εξωτερικού και κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σαφώς η οδιγική κουλτούρα δεν είναι η ίδια σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για αυτό το λόγο υπάρχουν και κάποιες διαφοροποιήσεις από χώρα σε χώρα. Παρ’ όλα αυτά πέρα από τη μελέτη των βέλτιστων πρακτικών που εφαρμόζονται στην Ε.Ε. εξετάσαμε πάρα πολύ προσεκτικά και ποια είναι τα δεδομένα στην ελληνική κοινωνία. Αυτό που αξίζει πάρα πολύ να αναφερθεί είναι ότι οι νέοι οδηγοί, η κατηγορία των οδηγών 18 έως 24 είναι η δεύτερη κατηγορία από το τέλος στην κατηγοριοποίηση των σοβαρών ατυχημάτων που προκύπτουν στο δρόμο. Αυτό ήταν πάρα πολύ σημαντικό για να μας βοηθήσει να υλοποιήσουμε αυτό το καινοτόμο βήμα” σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. 

Παράλληλα, ο κ. Ξιφαράς σημείωσε:”Επίσης θεωρούμε ότι πέρα από το γεγονός ότι οι δεκαεφτάρηδες έχουν αρκετές υποχρεώσεις πλέον, ας μην ξεχνάμε ότι ψηφίζουν. Πέρα λοιπόν από αυτό, είναι μια ώριμη κατηγορία Ελλήνων πολιτών οι οποίοι εργάζονται σκληρά, δουλεύουν πάρα πολύ όντας μαθητές αλλά ξέρετε οι μαθητές στο ελληνικό Λύκειο είναι από τους πιο σκληρά εργαζόμενες εργατικές τάξεις ,ας μου επιτραπεί η έκφραση, και αποδεδειγμένα έχουν δείξει την ωριμότητά τους. Ταυτόχρονα μέσα από τη διαδικασία που έχουμε θεσμοθετήσει στο νέο νομοσχέδιο, εξασφαλίζουμε ότι δεν θα βγουν αλόγιστα στο δρόμο αλλά θα έχουν πρώτα δώσει εξετάσεις τις οποίες θα έχουν επιτύχει. Αυτό λοιπόν σημαίνει ότι θα έχουν την ίδια οδηγική ικανότητα που έχει κάποιος που πηγαίνει να δώσει δίπλωμα οδήγησης στα 18. Παράλληλα όμως θα συνοδεύονται από κάποιον μεγαλύτερο από αυτούς ο οποίος θα έχει τουλάχιστον για πέντε χρόνια το δίπλωμα οδήγησής του και δεν θα έχει πόντους σε αυτό. Θα έχει ένα καθαρό δίπλωμα. Άρα θα συνοδεύονται από ένα οδηγό ο οποίος θα έχει μια σχετική εμπειρία και ωριμότητα…”.

Το σχέδιο που εφαρμόζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών

Αναφορικά με τις αστικές συγκοινωνίες ο κ. Ξιφαράς απάντησε: “Το κομμάτι των αστικών συγκοινωνιών είναι για εμάς ίσως το πιο κομβικό ζήτημα στον τομέα των μεταφορών εδώ στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη διακυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ο κ. Κώστας Καραμανλής έβαλε πάρα πολύ ψιλά στην ατζέντα το κομμάτι των αστικών συγκοινωνιών. Δεδομένου καταρχήν ότι είναι ένα από τα ζητήματα τα οποία είχαν μείνει αρκετά πίσω στη χώρα μας και επιπλέον είναι ένα από τα ζητήματα που αφορά την καθημερινότητα του συνόλου των πολιτών σε όλες τις μεγαλουπόλεις της χώρας, ειδικά στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη που για πάρα πολύ κόσμο είναι σχεδόν αποκλειστικός τρόπος μετακίνησης”.

“Η αστική κινητικότητα αλλάζει. Αυτό σημαίνει οι αστικές συγκοινωνίες και η μικροκινητικότητα, οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης είναι ο τρόπος με τον οποίο πλέον διαλέγουν να μετακινούνται στις μεγαλύτερες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης. Η χρήση των αστικών συγκοινωνιών και η βελτίωσή τους και η παροχή σοβαρών υπηρεσιών από αυτά δείχνει πολιτισμό. Άρα λοιπόν είναι ένα από τα ζητήματα που είναι κορυφαίο στην ατζέντα μας και για αυτό το λόγο έχουμε ξεκινήσει μια σειρά από ενέργειες προσπαθώντας να βελτιώσουμε τις πολύπαθες αστικές συγκοινωνίες” είπε ο κ. Ξιφαράς. 

Τι έχει αλλάξει σε 24 μήνες στις αστικές συγκοινωνίες

Για το τι έχει αλλάξει στις αστικές συγκοινωνίες : “Τους τελευταίους 24 μήνες έχουν δείξει ότι έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τα λεωφορεία στην Αθήνα περισσότερο από 50%. Η Νέα Δημοκρατία παρέλαβε τον Ιούνιο του 2019 στο δρόμο της Αθήνας γύρω στα 850 λεωφορεία και αυτή τη στιγμή βγαίνουν καθημερινά λίγο περισσότερα 1.300 ενώ στη Θεσσαλονίκη που ήταν τα οχήματα γύρω στα 240 αυτή τη στιγμή έχουμε φθάσει σχεδόν στο διπλάσιασμό τους αφού υπάρχουν καθημερινές που κυκλοφορούν μέχρι και 460 οχήματα κατά μέσο όρο. Αυτό σημαίνει ότι έχει γίνει μια μεγάλη δουλειά που έχει φέρει αποτέλεσμα”.

Πέρα από το γεγονός ότι έχουμε αυξήσει το συγκοινωνιακό έργο, ταυτόχρονα έχουμε μειώσει την τιμή του εισιτηρίου. Επίσης έχουν αυξηθεί οι θέσεις απασχόλησης, είναι λίγο περισσότερες από 1.000 στην Αθήνα και συνολικά 1.400 αν συνυπολογίσουμε τις θέσεις εργασίας που έχουμε δημιουργήσει στη Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα είναι πάρα πολύ σημαντικό να μιλήσουμε για την ανάταξη των συρμών που έχει ξεκινήσει στο μετρό για την επέκταση σταθμών του μετρό. Έχουμε παραδώσει τρεις νέους σταθμούς, σύντομα θα έχουμε ένα νέο κομμάτι του τραμ στον Πειραιά…”.

Γιάννης Ξιφαράς στο pagenews.gr: Ψηφιοποίηση υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών του ΥΠ.Υ.ΜΕ. “Καταρχήν νομίζω ότι όλοι οι Έλληνες είναι αρκετά ικανοποιημένοι από το μεγάλο άλμα που έχει γίνει στον τομέα της ψηφιοποίησης του κράτους μας και ταυτόχρονα όλοι περιμένουν ακόμη περισσότερα. Σε αυτή τη λογική λοιπόν δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω το υπουργείο Μεταφορών το οποίο έχει και πάρα πολύ συχνές εναλλαγές με τους πολίτες αλλά και με επαγγελματίες του κλάδου. Η λογική της ψηφιοποίησης μπορεί να διευκολύνει και αυτούς και ταυτόχρονα μπορεί να βελτιώσει και τη δική μας λειτουργία και αποτελεσματικότητα. Έχουμε ήδη ξεκινήσει να ασχολούμαστε εντατικά με το ζήτημα της ψηφιοποίησης μάλιστα ένα παράδειγμα το οποίο αρκετοί από τους τηλεθεατές που παρακολουθούν να γνωρίζουν είναι το πιστοποιητικό το οποίο πλέον εκδίδεται μέσω του gov.gr για τα οχήματα τα οποία μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο…”.

Με εντατικούς ρυθμούς τα δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ στον Πειραιά – Αναβάθμιση σιδηροδρομικών δικτύων

Για τα δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ στον Πειραιά και την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών δικτύων απάντησε ο κ. Ξιφαράς ότι: “Όσον αφορά το έργο του τραμ στον Πειραιά είμαστε στη διαδικασία των δοκιμαστικών δρομολογίων πράγμα που σημαίνει ότι είναι ζήτημα πάρα πολύ λίγου χρόνου μέχρι να μπορέσουμε να δώσουμε σε λειτουργία το τραμ. Τα δοκιμαστικά δρομολόγια είναι μια διαδικασία στην οποία βελτιώνουμε λειτουργικά ζητήματα από τους προγραμματισμούς των συρμών, της σηματοδότησης κ.α Πάρα πολύ σύντομα το έργο αυτό θα είναι σε λειτουργία. Όσον αφορά το ζήτημα των σιδηροδρόμων, καταρχήν όπως ξέρετε φέτος σε όλη την Ευρώπη είναι το Ευρωπαϊκό έτος σιδηροδρόμων άρα γενικά είναι ένα πάρα πολύ καλό timing, είναι μια περίοδος στην οποία η Ευρώπη ασχολείται πάρα πολύ με τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο. Αυτό ήταν μια πάρα πολύ συγκυρία για εμάς γιατί στον προγραμματισμό μας υπάρχουν πάρα πολύ σοβαρές δράσεις σε σχέση με το σιδηρόδρομο…”.