Nέα της αγοράς

Έλληνες εφοπλιστές: Ποιοι πουλούν μεταχειρισμένα πλοία και ποιοι τα αγοράζουν σε τιμή ευκαιρίας

Έλληνες εφοπλιστές: Ποιοι πουλούν μεταχειρισμένα πλοία και ποιοι τα αγοράζουν σε τιμή ευκαιρίας

Πηγή Φωτογραφίας: mononews.gr

Έλληνες εφοπλιστές: Πρώτοι διεθνώς στις αγορές αλλά και στις πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων από πλευράς αξίας, εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές από τους πρώτους μάλιστα 2,5 μήνες του 2022.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η VesselsValue, από τους πρώτους μήνες του 2022, ελληνικές ναυτιλιακές έχουν επενδύσει 1,088 δισ. δολάρια για την απόκτηση 60 μεταχειρισμένων πλοίων, με την μερίδα του λέοντος να κατευθύνεται σε bulkers και tankers. Ειδικότερα έχουν πραγματοποιηθεί αγορές 30 φορτηγών πλοίων συνολικής αξίας 632 εκατ. δολαρίων και 27 δεξαμενόπλοιων κόστους που αγγίζουν 422 εκατ. δολαρίων.

Τώρα στο θέμα των πωλήσεων, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν εισπράξει 1,46 δισ. δολάρια από την διάθεση 50 πλοίων. Συγκεκριμένα πούλησαν 10 containerships αξίας 637 εκατ. δολαρίων, 25 bulkers αξίας 473 εκατ. δολαρίων, 15 tankers στη συνολική τιμή των 331 εκατ. δολαρίων και δύο LPG carriers έναντι 25 εκατ. δολαρίων.

Ποιες ναυτιλιακές αγόρασαν πλοία;

Στην εξαγορά τριών capesize προχώρησε η ναυτιλιακή Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking η Minerva Marine απέκτησε τα αδελφά πλοία Dong A Eos (χωρητικότητας 179.600 dwt και κατασκευής 2009), Dong A Astrea και Dong A Oknos (χωρητικότητας 179,300 dwt και κατασκευής 2010, αμφότερα), στη συνολική τιμή των 81 εκατ. δολαρίων.

H ναυτιλιακή Hellenic Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Χατζηγιάννη, διέθεσε 39 εκατ. δολάρια για την εξαγορά ενός πλοίου. Ναυλομεσιτικές πηγές συνδέουν την εταιρεία με VLCC της Xihe που πουλήθηκε σε πλειστηριασμό.

Δύο πλοία πρόσθεσε φέτος στο στόλο της, η εισηγμένη ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, επενδύοντας, σύμφωνα με την VesselsValue, 38 εκατ. δολάρια. Πρόσφατα η εταιρεία συνδέθηκε με την εξαγορά του Supramax Magda (58,000 DWT, κατασκευής 2010, Yangzhou Dayang Shipbuilding) στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων.

Στην αγορά ενός τάνκερ προχώρησε, σύμφωνα με την VesselsValue, η ναυτιλιακή Eurotankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Ηλία Γκότση. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 36 εκατ. δολάρια.

Στον στόλο της ναυτιλιακής Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου κατέληξε το Capesize South Trader (181,300 DWT, κατασκευής 2014, στο ναυπηγείο Koyo Dock), στην τιμή των 33,8 εκατ. δολαρίων. Η τιμή θεωρήθηκε άκρως συμφέρουσα, καθώς σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του συγκεκριμένου πλοίου εκτιμάται στα 37,67 δολάρια.

Στην πρώτη της εξαγορά εδώ και πάνω από ένα χρόνο προχώρησε πρόσφατα η Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη. Σύμφωνα με την VesselsValue η ναυτιλιακή εξαγόρασε το suezmax Densa Orca (χωρητικότητας 158,300 dwt, κατασκευής 2012), στην τιμή των 34 εκατ. δολαρίων.

Η Imperial Petroleum, η εισηγμένη ναυτιλιακή στο χρηματιστήριο Nasdaq, spin-off δεξαμενόπλοιων της StealthGas του Χάρη Βαφειά, προχώρησε στην απόκτηση δύο δεξαμενόπλοιων από την Brave Maritime του Νικόλα Βαφειά. Τα δύο τάνκερ MR, κατασκευής 2008 και 2011, πουλήθηκαν συνολικά έναντι 31 εκατ. δολαρίων.

Έξυπνες αγορές σε μεταχειρισμένα πλοία έκανε και ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου. Σύμφωνα με την Αllied Shipbroking η ναυτιλιακή του Dryships, προχώρησε στην εξαγορά του Very Large Ore Carriers (VLOC), Baosteel Elevation, χωρητικότητας 206,312 dwt και κατασκευής 2007, στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων.

Αρκετές εξαγορές έχουν κάνει και άλλες, μικρότερες ελληνικές ναυτιλιακές με αρκετά χαμηλότερα τιμήματα και λιγότερα καράβια.

Πωλήσεις πλοίων

Αρκετοί από τους Έλληνες εφοπλιστές  προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων

Συνολικά έσοδα σχεδόν 361 εκατ. ευρώ εξασφάλισε η Costamare από την πώληση έξι πλοίων. Πρόκειται για τα Maersk Kalamata, κατασκευής 2003 και χωρητικότητας 6,644 TEU και Sealand Washington, κατασκευής 2000 και χωρητικότητας 6,648 TEU, από τα οποία αναμένει συνολικά ακαθάριστα έσοδα 150 εκατ. δολαρίων, τα containerships Sealand Michigan, Sealand Illinois και York (όλα κατασκευής 2000), με ακαθάριστα έσοδα 183 εκατ. δολάρια, καθώς και το χωρητικότητας 2,458 TEU containership Messini, κατασκευής 1997, με εκτιμώμενα έσοδα 17,8 εκατ. δολάρια.

Μία από τις πιο συμφέρουσες συμφωνίες στην αγορά των containerships ήταν αυτή που έκλεισε η Danaos Corporation του δρ. Γιάννη Κούστα. Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία, πούλησε δύο πλοία που κατασκευάστηκαν προ 20ετίας, χωρητικότητας 6,422 teu, έναντι του συνολικού ποσού των 130 εκατ. δολαρίων. Τα είχε αποκτήσει κατά την εξαγορά του υπόλοιπου 51% της κοινοπραξίας Gemini Shipholdings Corporation την 1η Ιουλίου 2021, στη τιμή των 73 εκατ. δολαρίων.

Άλλη μια εξαιρετική πώληση  έγινε χωρητικότητας 4,308 teu boxship, Ionikos, κατασκευής 2009, της Dioryx Maritime του Δημήτρη Παπαδημητρίου, έναντι 96 εκατ. δολαρίων. Με πηγές να αναφέρουν ότι το εξαγόρασε ασιατικών συμφερόντων εταιρεία.

Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η τιμή είναι ιδιαίτερα υψηλή, καθώς σύμφωνα με την Maritime Strategies International (MSI) η αξία του συγκεκριμένου πλοίου κυμαίνεται στα 67,8 εκατ. δολάρια, ενώ κατά τις εκτιμήσεις της VesselsValue, ανέρχεται στα 75,4 εκατ. δολάρια.

Η εισηγμένη ναυτιλιακή Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη ανακοίνωσε τη συμφωνία πώλησης των δύο δεξαμενόπλοιων προϊόντων πετρελαίου Eco Los Angeles και Eco City of Angels, που κατασκευάστηκαν το 2020. Σύμφωνα με την VesselsValue η τιμή της συναλλαγής εκτιμάται στα 71 εκατ. δολάρια, ενώ η εταιρεία προβλέπει ότι τα καθαρά έσοδα από την πώληση, μετά την αποπληρωμή χρέους, θα ανέλθουν περίπου σε 17,5 εκατ. δολάρια.

H ναυτιλιακή OceanBulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά πούλησε, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το capesize Hemingway (χωρητικότητας 207,600 dtw kαι κατασκευής 2017), στην Global Meridian Holdings έναντι 52,5 εκατ. δολαρίων.

Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η ναυτιλιακή Target Marine, συμφερόντων του Αντώνη Κομνηνού, πούλησε τα χωρητικότητας 63,000 dwt φορτηγά πλοία Andros Island και Syros Island (αμφότερα κατασκευής 2016) έναντι 50 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται από την VV στα 44,37 εκατ. δολάρια.

Κατά την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού πούλησε το VLCC Athenian Success, κατασκευής 2010 σε αγοραστές από τη Νότιο Κορέα, έναντι 43 εκατ. δολάρια. Η τιμή είναι υψηλότερη από την εκτιμώμενη αξία του που κατά την VesselsValue διαμορφώνεται στα 39,1 εκατ. δολάρια.

Αγοράστρια εμφανίζεται η κορεάτικη Sinokor Merchant Marine.

Σύμφωνα με τις ναυλομεσιτικές Xclusiv Shipbrokers και Intermodal η Pantheon Tankers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση, πούλησε το VLCC Sea Lynx (χωρητικότητας 318.306 dwt και κατασκευής 2004), στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων, τιμή αρκετά υψηλή για την ηλικία του πλοίου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments