Nέα της αγοράς

Στο προσκήνιο τα δύο νέα αεροδρόμια στο Ηράκλειο και στην Καλαμάτα

Στο προσκήνιο τα δύο νέα αεροδρόμια στο Ηράκλειο και στην Καλαμάτα

Πηγή Φωτογραφίας: BEST TV Καλαμάτα- Metaforespress.gr

Στο «κάδρο» του ανταγωνισμού βέβαια δεν μπαίνουν πλέον μόνο τα πολύ μεγάλα αεροδρόμια, με βασικότερο προφανώς τον ΔΑΑ (αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»)

Ανάκαμψη των τουριστικών ροών που «περνούν» προφανώς και μέσα, κυρίως, από τα αεροδρόμια της χώρας και η ανάγκη για αναβάθμιση των υποδομών και εκσυγχρονισμού των αερολιμένων (βασικών/κεντρικών ή περιφερειακών) υπό μία έννοια εντείνει και τη λεγόμενη στην αγορά… «μάχη των αεροδρομίων» της Ελλάδας.

Στο «κάδρο» του ανταγωνισμού βέβαια δεν μπαίνουν πλέον μόνο τα πολύ μεγάλα αεροδρόμια, με βασικότερο προφανώς τον ΔΑΑ (αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»), ή τα 14 περιφερειακά της Fraport (που δόθηκαν έτοιμα, ανακαινισμένα και νωρίτερα από το προβλεπόμενο προς χρήση), αλλά και η νέα υποδομή που προωθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (με τον Ινδό εταίρο της) στο Καστέλι Ηρακλείου (Κρήτης) η οποία θα αλλάξει τα δεδομένα στο νησί (και όχι μόνο) και βέβαια, το «πακέτο» των 22+1 αεροδρομίων (περιφερειακά επίσης) που βρίσκονται υπό την «ομπρέλα» του Υπερταμείου, που ήδη, ως γνωστόν, «έθεσε προς απογείωση» τον διαγωνισμό για τον αερολιμένα Καλαμάτας.

Επί της ουσίας, δηλαδή, στο «σκηνικό» εμπλέκονται επενδυτές, εγχώριου και διεθνείς, σημαντικοί φορείς (ΤΑΙΠΕΔ, Υπερταμείο) και μια σειρά από αεροδρόμια που φιλοδοξούν, το καθένα με το ποσοστό και το ειδικό βάρος που του αναλογεί, να προσελκύσουν «πελάτες» – τουρίστες και βέβαια το επενδυτικό ενδιαφέρον. Να τονιστεί ότι για πολλά από τα αεροδρόμια που βρίσκονται στο «πακέτο» της ΕΕΣΥΠ έχουν γίνει διαγωνισμοί (ή είναι σε εξέλιξη) αναβάθμισης και περαιτέρω επέκτασης – εκσυγχρονισμού τους, όπως για αυτά π.χ. σε Πάρο, Χίο, Νάξο κ.α.

Στόχος του Υπερταμείου, μέσω της παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας, είναι η αναβάθμιση, εκσυγχρονισμός και επέκταση των υποδομών του αεροδρομίου και ιδίως του κτιρίου επιβατών (terminal).

Η επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών (terminal, χώρος στάθμευσης αεροσκαφών) αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση λόγω της αλματώδους ανάπτυξης του εν λόγω αεροδρομίου. Μέσα από αυτές τις επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει υποδεχθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Ήδη εκτιμάται ότι στο τρέχον έτος (2022) ο αριθμός επιβατών θα ξεπεράσει τον αριθμό ρεκόρ του 2019. Ο αυξημένος αυτός αριθμός επιβατών σε συνδυασμό με τις σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο και βελτίωση των οδικών υποδομών στο νομό αναμένεται να έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις στο νομό Μεσσηνίας αλλά και την ευρύτερη ζώνη επιρροής του αεροδρομίου.

Σημειώνεται ότι το Υπερταμείο δύναται, κατά την απόλυτη διακριτική του ευχέρεια, να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του Παραχωρησιούχου με μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, το οποίο δεν θα ξεπερνάει το 15% του μετοχικού του κεφαλαίου. Το ακριβές ποσοστό της πιθανής μειοψηφικής συμμετοχής, ο χρόνος και ο τρόπος μεταβίβασης των αντίστοιχων μετοχών στο Υπερταμείο, καθώς και οι λοιπές σχετικές λεπτομέρειες, θα παρασχεθούν κατά τη Β’ Φάση σε συνεργασία με τους υποψηφίους επενδυτές κατά τη διαδικασία διαβούλευσης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments