Nέα της αγοράς

Carrefour: Tο πλάνο πενταετίας για την Ελλάδα

Carrefour: Tο πλάνο πενταετίας για την Ελλάδα
Σημαντικό μέρος των μελλοντικών προσδοκιών για τον όμιλο AVE συγκεντρώνει η Carrefour, μετά την επαναφορά της στην Ελλάδα.

Σημαντικό μέρος των μελλοντικών προσδοκιών για τον όμιλο AVE συγκεντρώνει η Carrefour, μετά την επαναφορά της στην Ελλάδα. Ωστόσο τα στελέχη του ομίλου αποφεύγουν να κάνουν προβλέψεις ή δηλώσεις αναφορικά με τη μελλοντική πορεία της μάρκας στη χώρα, όντας επιφυλακτικοί και δεδομένου ότι αντίστοιχα παραδείγματα διεθνών εμπορικών σημάτων σούπερ μάρκετ όπως η Spar, η Aldi, η Μere αλλά και η Carrefour παλαιότερα, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.

Το πλάνο ανάπτυξης της Carrefour περιλαμβάνει την λειτουργία 25 έως και 30 νέων καταστημάτων ετησίως με το επιχειρηματικό πλάνο να προβλέπει ευρεία ανάπτυξη δικτύου και δραστηριοτήτων σε βάθος πενταετίας. Η AVE ποντάρει στην αναγνωρισιμότητα της ταμπέλας Carrefour ιδίως στις τουριστικές περιοχές. Από σήμερα μάλιστα η Retail & More αποτελεί και επίσημα τη βασική θυγατρική της AVE, δεδομένου ότι στη γενική συνέλευση των μετόχων την περασμένη Παρασκευή αποφασίστηκε η απόκτηση του 60,67% από την AVE Participation – από 30,34% που ήταν το εν λόγω ποσοστό -, θυγατρική εταιρεία του ομίλου AVE. Επί της ουσίας η AVE Participation εξαγόρασε το 60,67% από την Teleunicom έναντι 910 χιλ. ευρώ. Θυμίζουμε ότι παράλληλα ο όμιλος πούλησε και την Teleunicom καθώς και άλλες εταιρείες, θυγατρικές της Kristelcom Ltd (καθώς και την Kristelcom) με δραστηριότητα στον τομέα προϊόντων και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας, από όπου και αποφάσισε να αποεπενδύσει.

Toν Αύγουστο το άνοιγμα στη Θεσσαλονίκη

Αυτή τη στιγμή η Carrefour διαθέτει 28 καταστήματα στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 27 λειτουργούν υπό το μοντέλο του franchise, ενώ το μοναδικό εταιρικό βρίσκεται στον Πειραιά. Τα franchise βρίσκονται επί το πλείστον στη Σαντορίνη όπου λειτουργούν 5 καταστήματα αλλά και σε περιοχές όπως η Ζάκυνθος, η Κως, η Χαλκιδική, ενώ διατηρεί παρουσία και στην Αθήνα. Το δεύτερο εταιρικό κατάστημα που θα λειτουργήσει θα είναι αυτό της Στοάς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη με τα εγκαίνια να τοποθετούνται για τον Αύγουστο.

Αυτή την περίοδο η Carrefour διερευνά την δυνατότητα μίσθωσης logistics center, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με 3PL συνεργάτη, τη Seagull, η οποία παρέχει υπηρεσίες διανομής και αποθήκευσης για λογαριασμό της αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Ωστόσο όσο μεγαλώνει το σχήμα και πληθαίνουν τα καταστήματα, προβάλλεται εκ των ων ουκ άνευ ή ανεξαρτητοποίηση στο συγκεκριμένο τομέα.

Χονδρική πώληση προϊόντων Carrefour στα σημεία franchise

Από την πλευρά της η Retail & More διαθέτει μέσω χονδρικής πώλησης τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour, στους συνεργάτες franchise. Σημειώνεται ότι από το συνολικό κωδικολόγιο που σήμερα διατίθεται στα καταστήματα Carrefour, το 15% αποτελείται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στόχος της Retail & More είναι να βάλει στα ράφια των καταστημάτων Carrefour, σημαντικά περισσότερους κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από Έλληνες παραγωγούς.

Τα πρώτα καταστήματα λιανικής υπό το brand Carrefour άνοιξαν το καλοκαίρι του 2022 με την μέθοδο franchise. Στο τέλος της περασμένης χρονιάς λειτουργούσαν συνολικά́ δεκαέξι καταστήματα, τα περισσότερα από τα οποία άνοιξαν το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Οι λιανικές πωλήσεις των εν λόγω franchise καταστημάτων ξεπέρασαν τα 7,5 εκ. ευρώ́ κατά́ τους μήνες λειτουργίας τους εντός του 2022. Οι πωλήσεις του ομίλου στα εν λόγω καταστήματα από προϊόντα ετικέτας Carrefour για το 2022 ανήλθε στα επίπεδα του 1 εκατ. ευρώ.

Τα μοντέλα καταστημάτων στην ελληνική αγορά

Στην Ελλάδα η AVE σκοπεύει να αναπτύξει καταστήματα με τα εξής σήματα:

– Carrefour express – Carrefour market – Carrefour Bio – Carrefour Flash 10/10 (κατάστημα χωρίς ταμειακές μηχανές) – Supeco

Σε ό,τι αφορά τα πρώτα καταστήματα Bio, Flash και Supeco προβλέπεται θα λειτουργήσουν το νωρίτερο εντός του 2024. Το Carrefour Flash 10/10, λόγω της ιδιαιτερότητας που παρουσιάζει ως κατάστημα και αποτελώντας πιθανότατα το πρώτο κατάστημα χωρίς ταμεία, με αυτόματη χρέωση αγορών όταν μπαίνουν στο καλάθι, θα είναι εταιρικό.

H επαναφορά του εμπορικού σήματος της Carrefour στην Ελλάδα πρόκειται για μία δραστηριότητα, η οποία εντάσσεται στον νέο ευρύτερο κύκλο δραστηριοτήτων στον τομέα των τροφίμων και του οργανωμένου λιανεμπορίου από πλευράς του ομίλου AVE. Πρόκειται για μία από τις δραστηριότητες από τις οποίες προσβλέπει ότι θα αντλήσει ταμειακές ροές σε συνδυασμό με τις κινήσεις εξυγίανσης του ισολογισμού του που έχει κάνει το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments