SPOTLIGHTS

Τέλος εποχής για τη βενζίνη -Γιατί θα εξαφανιστεί από τα πρατήρια;

Τέλος εποχής για τη βενζίνη -Γιατί θα εξαφανιστεί από τα πρατήρια;

Πηγή Φωτογραφίας: 5 Reasons Gasoline-Powered Cars are Best in 2023/ autotrader.com

Σήμερα οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αντιπροσωπεύουν το 13% του συνόλου των παγκόσμιων πωλήσεων, και είναι πιθανό να ανέλθουν στο 40-45% μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετία

Μόλις λίγα χρόνια απομένουν, σύμφωνα με τον ΙΕΑ, μέχρι να περάσουμε σε ένα καθεστώς συνεχούς μείωσης της ζήτησης για καύσιμα, καθώς ανατέλλει η εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Η αντίστροφη μέτρηση για το τέλος το πετρελαίου έχει ήδη ξεκινήσει σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), ο οποίος επισημαίνει ότι ο συνεχώς αυξανόμενος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο έχει ήδη αρχίσει να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για «μαύρο χρυσό».

Όπως αναφέρει το Reuters, η ΙΕΑ προβλέπει ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου θα φτάσει στην κορύφωσή έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας στα 103 εκατ. βαρέλια την ημέρα, αναθεωρώντας σε μεγάλο βαθμό τις προβλέψεις που είχε κάνει το 2017 για 105 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2040.

«Αυτό που αλλάζει το παιχνιδι είναι οι πολιτικές στήριξης της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, που μείωσαν σημαντικά τη ζήτηση για πετρέλαιο από τον τομέα των μεταφορών ο οποίος υπήρξε ο βασικός μοχλός της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης για πετρέλαιο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Απόστολος Πετρόπουλος, Energy Modeler στην ομάδα συγγραφής του World Energy Outlook του IEA.

Οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 60% της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο, με την ΙΕΑ να εκτιμά ότι μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν «διαγράψει» 5 εκατ. βαρέλια την ημέρα μέχρι και το 2030.

ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΤΙΜΕΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΙΝΗΣΗΣ, { ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI}

Σήμερα οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αντιπροσωπεύουν το 13% του συνόλου των παγκόσμιων πωλήσεων, και είναι πιθανό να ανέλθουν στο 40-45% μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Πρόκειται για μια αύξηση μεριδίου στην οποία θα οδηγήσει το μείγμα των ολοένα και αυστηρότερων προτύπων απόδοσης και των επιδοτήσεων που εισήγαγαν διάφορες κυβερνήσεις ανά τον κόσμο, μετά τη συμφωνία του Παρισιού το 2015 για σταθεροποίηση της ανόδου της παγκόσμιας θερμοκρασίας σε επίπεδα κάτω των 2 βαθμών Κελσίου σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα.

Ενδεικτικά το Reuters αναφέρεται στον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού (Inflation Reduction Act, IRA) στις ΗΠΑ που μεταξύ άλλων προβλέπει έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

Παράλληλα, από το 2035 στην Ευρώπη δεν θα πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και τα ηλεκτρικά αυτομάτως θα έχουν τον πρώτο λόγο.

Οι χαμηλότερες τιμές μοχλός ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης Παράλληλα, επισημαίνεται ότι καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών ΙΧ και στην επιτάχυνση της απεξάρτησης από το πετρέλαιο καθοριστικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν οι τιμές των προϊόντων και η διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης. Σε αμφότερους τους τομείς, η Κίνα έχει μεγάλο προβάδισμα.

Σύμφωνα με έρευνα της JATO Dynamics, η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού οχήματος στην Κίνα ανέρχεται σε 31.165 ευρώ, ενώ το φθηνότερο ηλεκτρικό ΙΧ στην Κίνα κοστίζει 8% λιγότερο απ’ ό,τι το φθηνότερο ΙΧ βενζίνης. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο πλήθος κυβερνητικών επιδοτήσεων και στην κυριαρχία της χώρας στις σπάνιες γαίες που είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή EV.

Στον αντίποδα, στις ΗΠΑ η μέση τιμή των ηλεκτρικών ανέρχεται σε 53.000 δολάρια (49.147 ευρώ), δηλαδή 5.000 δολάρια (4.636 ευρώ) περισσότερα συγκριτικά με τα βενζινοκίνητα.

Η Κίνα κυριαρχεί και σε επίπεδο δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών, με τα στοιχεία του Οκτωβρίου να δείχνουν ότι διαθέτει 1,2 εκατ., όταν η Ευρώπη 400.000 και οι ΗΠΑ 52.000.

Εκτιμάται, ωστόσο, ότι οι τιμές των ηλεκτρικών τα επόμενα χρόνια θα πέσουν, μιας και γίνονται προσπάθειες για μείωση του κόστους κατασκευής των μπαταριών τους, ενώ κάθε μέρα που περνάει ο αριθμός φορτιστών στους δρόμους του πλανήτη αυξάνεται.

Τα πρατήρια υγρών καυσίμων αλλάζουν Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις του επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας καυσίμων Aral, Achim Bothe, σε στη Handelsblatt, από το 2019 η κατανάλωση καυσίμων στη Γερμανία έχει μειωθεί κατά περίπου 8% και «με το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η μείωση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη τα επόμενα χρόνια».

Πολλά πρατήρια ήδη έχουν αρχίσει να επενδύουν σε φορτιστές, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσουν τα μειωμένα έσοδα από τις επισκέψεις στις αντλίες καυσίμων που προϊόντος του χρόνου θα μειώνονται.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments