EDITOR'S PICK

Καλλιτέχνες γκράφιτι ζωγράφισαν και τους 27 ορόφους του εγκαταλειμμένου ουρανοξύστη στο Λος Άντζελες

Η πολύχρωμη τέχνη του δρόμου στρέφει την προσοχή του διεθνούς κοινού σε ένα έργο προϋπολογισμού ενός δισ. δολαρίων, που παραμένει ανολοκλήρωτο από το 2019 - Τροφή για συζητήσεις σχετικά με την αστική μάστιγα, τις ξένες επενδύσεις, αλλά και για το ίδιο το γκράφιτι: είναι τέχνη ή μορφή βανδαλισμού;

Σε μια δήλωσή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την περασμένη εβδομάδα, το αστυνομικό τμήμα του Λος Αντζελες ανέφερε ότι πρόσθετα μέτρα ασφαλείας «θα τεθούν αμέσως σε εφαρμογή» και ότι τα γκράφιτι θα αφαιρεθούν. Στην πολιτεία της Καλιφόρνιας ο βανδαλισμός τιμωρείται με φυλάκιση, καθώς και με πρόστιμα. Αλλά μετά την εμφάνιση των πρώτων γκράφιτι στους ορόφους του ουρανοξύστη, η περιφρούρηση του χώρου δεν αυξήθηκε. Πολλοί κάτοικοι του Λος Αντζελες αντιμετωπίζουν το γκράφιτι ως σύμβολο για τη γενικότερη κατάσταση μιας πόλης όπου το ιδιωτικό κεφάλαιο κάνει κουμάντο: τα έργα των καλλιτεχνών του δρόμου λειτουργούν αντισταθμιστικά για λογαριασμό της εργατικής τάξης. Τα πολύχρωμα γράμματα στους ορόφους του Oceanwide Plaza αντανακλούν μια έκθεση της αποτυχίας της υπερμεγέθους ανάπτυξης, που κατακτά ολοένα και περισσότερο το αστικό τοπίο. Αλλά οι καλλιτέχνες είναι διχασμένοι ως προς τα κίνητρά τους. Ο Aqua, καλλιτέχνης γκράφιτι που εργάστηκε στο πολυώροφο έργο, ανέφερε σε ένα email ότι για όσους συμμετείχαν, τα πάντα ήταν θέμα τοποθεσίας. Για τον Actual, το έργο έδωσε νέα φωνή στους δρόμους. «Τα χρήματα που επενδύθηκαν σε αυτά τα κτίρια θα μπορούσαν να έχουν κάνει τόσα πολλά για αυτή την πόλη» εξηγεί στην Washington Post. Ο Aker, ένας άλλος γνωστός graffiti artist του Λος Αντζελες που εργάστηκε στη «διακόσμηση» των ορόφων του ουρανοξύστη, προσφέρει μια διαφορετική ερμηνεία, πιο κοντά στην αριστοτέλεια θεώρηση της φύσης, που απεχθάνεται το κενό. «Αυτό το κτίριο χρειαζόταν αγάπη εδώ και χρόνια» λέει στο περιοδικό τέχνης Hyperallergic. «Από τη στιγμή που οι ιδιοκτήτες δεν κάνουν τίποτα για αυτό, οι δρόμοι της πόλης είναι πάντα πρόθυμοι να δημιουργήσουν πάνω σε αυτό».