EDITOR'S PICK

Με ζέπελιν θα ταξιδεύουν πλέον στον Βόρειο πόλο [pics]

Η HAV σχεδιάζει να βάλει το Airlander 10 στην παραγωγή φέτος, για να πραγματοποιήσει την πρώτη υπερπτήση στην Αρκτική το 2028.

Η HAV σχεδιάζει να βάλει το Airlander 10 στην παραγωγή φέτος, για να πραγματοποιήσει την πρώτη υπερπτήση στην Αρκτική το 2028. Το μακροπρόθεσμο σχέδιο είναι να παράγει έως και 24 Airlander ετησίως για ιδιώτες πελάτες της. Ετοιμάζεται και το Airlander 50, μια cargo έκδοση του ζέπελιν, 50 τόνων, αποκλειστικά για τη μεταφορά φορτίων. Φυσικά, και τα δύο αερόπλοια μπορούν να έχουν και στρατιωτική χρήση. Στο πλαίσιο της οικολογικής πολιτικής υπάρχουν σχέδια για τοποθέτηση υβριδικών κινητήρων. Αν τα σχέδια ευοδωθούν, το Airlander 10 αναμένεται να κάνει την πρώτη δημόσια εμφάνισή του στο Royal International Air Tatoo (RIAT) του 2027, δηλαδή στη μεγαλύτερη στρατιωτική αεροπορική έκθεση στον κόσμο.

Η HAV ισχυρίζεται ότι έχει ήδη λάβει πολλές παραγγελίες και είναι βέβαιο ότι δεν έχει άμεσους ανταγωνιστές, εκτός από τη γαλλική εταιρεία Flying Whales, που κατασκευάζει πιο μεγάλα ζέπελιν και αποκλειστικά για μεταφορά φορτίων, ή την αμερικανική Pathfinder. Να που η Αρκτική αποδεικνύεται γόνιμο έδαφος για την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας. Τα ζέπελιν δεν θα οδηγήσουν στην ανακάλυψη νέων εδαφών, αλλά, εκτός από τον τουρισμό, θα προσφέρουν και τις δυνατότητες για παρατήρηση και μελέτη της ταχείας μεταμόρφωσης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Οι επιπτώσεις που ενδεχομένως θα έχουν οι υπερπτήσεις, προσεδαφίσεις και προσθαλασσώσεις των ζέπελιν σε τόσο ευαίσθητα οικοσυστήματα του Βορρά δεν έχουν ακόμη υπολογιστεί.