Το βράδυ της περασμένης Τρίτης πολλές δεκάδες έξαλλοι πολίτες και οδηγοί ταξί βγήκαν στους δρόμους της πόλης για να διαμαρτυρηθούν, οδηγώντας με ρυθμό χελώνας σε μια αυτοσχέδια παρέλαση, κορνάροντας δυνατά και φωνάζοντας συνθήματα. Οι αντιδράσεις ήταν θείο δώρο για την κεντροδεξιά αντιπολίτευση του δήμου, η οποία πρωτοστάτησε στις διαμαρτυρίες και έχει ήδη ενστερνιστεί το αίτημα για διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Σύμμαχος των διαμαρτυρόμενων πολιτών είναι και ο υπουργός Μεταφορών και ηγέτης της ακροδεξιάς Λίγκας του Βορρά, Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος χαρακτηρίζει το όριο «παράλογο». Την περασμένη εβδομάδα υπέγραψε μια οδηγία που αμφισβητεί το δικαίωμα ενός δήμου να επιβάλει γενικό όριο 30 χλμ. την ώρα, με τον ισχυρισμό ότι οι περιορισμοί θα πρέπει να αποφασίζονται ανάλογα με την κυκλοφορία της κάθε οδού. Νομικοί εμπειρογνώμονες συζητούν τη βαρύτητα της οδηγίας στις αποφάσεις μιας πόλης, και οι διαφωνίες ενδέχεται να λυθούν στα δικαστήρια. Το δημαρχείο της Μπολόνια απάντησε στην οδηγία σημειώνοντας σε δήλωσή του ότι τα όρια ταχύτητας είναι σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική νομοθεσία. «Προτεραιότητά μας είναι η οδική ασφάλεια και η ποιότητα ζωής των πολιτών» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Ο Λεπόρε σημείωσε σε συνέντευξή του στους Times ότι το νέο όριο επηρεάζει μόνο το 70% της πόλης, με τους υπόλοιπους δρόμους να διατηρούν τα όρια των 50 ή 70 χλμ. Είπε ότι η πόλη είναι ανοιχτή σε «διορθώσεις» ως προς το όριο ταχύτητας, αλλά όχι πριν από μια περίοδο παρακολούθησης. Κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες εφαρμογής είχαν εκδοθεί μόνο 25 κλήσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, σύμφωνα με τον δήμο. Το 2021, η Ολμπια, στη Σαρδηνία, έγινε η πρώτη ιταλική πόλη που έθεσε ένα ευρύ όριο 30 χλμ. την ώρα. Και εκεί οι αρχικές αντιδράσεις υπήρξαν σκληρές. Επί μήνες οι τοπικοί αξιωματούχοι προσπαθούσαν να πείσουν τους κατοίκους για τα οφέλη μιας πόλης πιο φιλικής για περπάτημα και ποδήλατο. Στην Μπολόνια υπάρχουν ενδείξεις ότι το όριο ταχύτητας έχει ήδη αντίκτυπο. Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν κατά 21% τις δύο πρώτες εβδομάδες από την έναρξη ισχύος του νέου ορίου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η οποία περιελάμβανε και έναν θάνατο. Κανένα από τα φετινά ατυχήματα δεν ήταν θανατηφόρο, σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου που εκδόθηκε την περασμένη εβδομάδα.