Nέα της αγοράς

Υπό κατάρρευση Mercedes, BMW, Volkswagen

Υπό κατάρρευση Mercedes, BMW, Volkswagen

Πηγή Φωτογραφίας: Sunday Times Driving, BMW, Mercedes, VW accused of colluding to delay clean emissions tech

Κάποτε σύμβολα πολυτέλειας και status, τώρα «βλέπουν» την πλάτη των Κινέζων

Λοίσθια πνέει η άλλοτε κορυφαία στον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, κάποτε αναγνωρισμένη παγκοσμίως για τα υψηλής ποιότητας, καινοτόμα αυτοκίνητα, με τους Κινέζους να παίρνουν τα σκήπτρα. H αλήθεια είναι πως οι απόψεις για τα γερμανικά αυτοκίνητα έχουν μεταβληθεί καθώς οι καταναλωτές στρέφουν την προσοχή τους στην τεχνολογία και όχι στην ιπποδύναμη και την οδική συμπεριφορά. Καθώς ο κόσμος απομακρύνεται από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η Volkswagen AG, η Mercedes-Benz Group AG και η BMW AG αγωνίζονται να προσφέρουν θελκτικά ηλεκτρικά οχήματα – αλλά μάταια. Τα τελευταία προειδοποιητικά σημάδια εμφανίστηκαν την περασμένη εβδομάδα, όταν και οι τρεις Γερμανοί κατασκευαστές ανέφεραν πτώση στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου στην Κίνα. Σημειωτέον, η BMW σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια, μια βουτιά 30%, και οι παραδόσεις της Mercedes μειώθηκαν 13% εν μέσω πτώσης στη ζήτηση για τα ακριβότερα αυτοκίνητά της, συμπεριλαμβανομένων των λιμουζινών S-Class και Maybach. Η Volkswagen – η μητρική της Porsche και η Audi – ανέφερε πτώση 15%.

Από τις 16 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, η Mercedes είναι εδώ και καιρό η πρώτη σε κερδοφορία.

Με λειτουργικές αποδόσεις επί των πωλήσεων μεταξύ δώδεκα και 14% από την άποψη του Ομίλου, οι Σουαβοί ξεπέρασαν τους ανταγωνιστές τους. Από το 2024, ωστόσο, η εταιρεία συμβούλων EY έχει εντοπίσει έναν νέο ηγέτη του περιθωρίου κέρδους: την Kia από τη Νότια Κορέα. Ακολουθούν η Suzuki και η Toyota, δύο ιαπωνικές εταιρείες μαζικής παραγωγής. Και η Mercedes; Έχει πέσει στην τέταρτη θέση σε αυτή την κατάταξη. Το περιθώριο EBIT της εταιρείας κατέρρευσε από 12,8 σε 9,3% το προηγούμενο έτος. Στο κυρίαρχο τμήμα αυτοκινήτων, το περιθώριο κέρδους ήταν μόλις 7,9%. Με ένα περιθώριο κέρδους της τάξης του 15,2%, ο μικρότερος τομέας των φορτηγών κάλυψε κάπως τις πενιχρές επιδόσεις των συναδέλφων του στα επιβατικά αυτοκίνητα.

Συνολικά, ωστόσο, το λειτουργικό αποτέλεσμα της Mercedes μειώθηκε κατά σχεδόν ένα τρίτο στα 13,6 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι. Στην τελική γραμμή, η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη κέρδισε 10,4 δισ. ευρώ, 28% λιγότερα από ό,τι το 2023. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά περίπου 5% στα 145,6 δισ. ευρώ και οι ελεύθερες ταμειακές ροές μειώθηκαν κατά 19% σε μόλις 9,2 δισ. ευρώ.

Τα πράγματα συνέχισαν να παίρνουν την κατιούσα το πρώτο τρίμηνο του 2025. Το περιθώριο κέρδους των επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,3% και των φορτηγών στο 5,6%, ως αποτέλεσμα των εφάπαξ απομειώσεων. Και μπορεί να γίνουν ακόμη χειρότερα τα πράγματα. Από τις 3 Απριλίου, οι ΗΠΑ επιβάλλουν νέο δασμό 25% στα εισαγόμενα οχήματα.

Εάν οι δασμοί αυτοί ισχύσουν μόνιμα, προειδοποιεί η Mercedes, το περιθώριο κέρδους των επιβατικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να μειωθεί κατά τρεις επιπλέον ποσοστιαίες μονάδες φέτος και αυτό των φορτηγών έως και δύο ποσοστιαίες μονάδες. Ο λόγος: Η Mercedes εξάγει πάνω από 200.000 αυτοκίνητα και φορτηγά από την Ευρώπη και το Μεξικό στις ΗΠΑ κάθε χρόνο.

Πηγή: Pagenews.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments